Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Robert Kiyosaki helt galt på den ??

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

ClausKoch:
jeg kan heller ikke lide MLM fordi det går ud på at snyde andre til at købe startspakker osv. ... det dybt godnat, og uærlig forretnings metode.

Nu er det ikke alle MLM-virksomheder, der er skruet sammen på den måde. Hos LR køber man produkter efter eget valg, også i første ordre. Du bestemmer selv om det skal være til dig selv, til demo, eller til videresalg. 

Der er ikke bonus på forhandlerhjælpemidler, vareprøver og lignende, men i stedet focus på salg af rigtige produkter, som også må sælges i webshops m.m.

For mange kan MLM være en god start som selvstændig, hvor de kan lære om salg, webshops, regnskab, love og regler etc., uden den store økonomiske risiko. Men det kræver at de vælger et koncept, som må sælges mere frit end homeparties.

Jeg skal der gerne indrømme at jeg selv takkede nej tak til et par andre MLM-koncepter, da der var krav om køb af store startpakker og for mange restriktioner i forhold til salget. Men det retfærdiggør ikke at man generelt kan kalde MLM for uærlige forretningsmetoder.

Hvis du kigger på min profiltekst her på amino (link), kan du se at jeg tilbyder nye forhandlere hjælp hele vejen rundt. Også med firmaoprettelse, webshop og seo. Det er vel ærligt nok?

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

ClausKoch:
jeg kan heller ikke lide MLM fordi det går ud på at snyde andre til at købe startspakker osv. ... det dybt godnat, og uærlig forretnings metode.

Nu er det ikke alle MLM-virksomheder, der er skruet sammen på den måde. Hos LR køber man produkter efter eget valg, også i første ordre. Du bestemmer selv om det skal være til dig selv, til demo, eller til videresalg. 

Der er ikke bonus på forhandlerhjælpemidler, vareprøver og lignende, men i stedet focus på salg af rigtige produkter, som også må sælges i webshops m.m.

For mange kan MLM være en god start som selvstændig, hvor de kan lære om salg, webshops, regnskab, love og regler etc., uden den store økonomiske risiko. Men det kræver at de vælger et koncept, som må sælges mere frit end homeparties.

Jeg skal der gerne indrømme at jeg selv takkede nej tak til et par andre MLM-koncepter, da der var krav om køb af store startpakker og for mange restriktioner i forhold til salget. Men det retfærdiggør ikke at man generelt kan kalde MLM for uærlige forretningsmetoder.

Hvis du kigger på min profiltekst her på amino (link), kan du se at jeg tilbyder nye forhandlere hjælp hele vejen rundt. Også med firmaoprettelse, webshop og seo. Det er vel ærligt nok?

Det egner jo sig ikke til videresalg som du siger, du kan jo ikke sætte en ordentlig avance på når alle enhver kan gå ind på den originale shop og købe de enkelte produkter som du siger er muligt, og når du siger du tilbyder hjælp til opstart er det fordi de skal få det igennem dig ikke du skal hverve nye distributører, er det ikke pyramide spil?? eller hvordan skal det forstås? 

god weekend :)

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

ClausKoch:
Det egner jo sig ikke til videresalg som du siger, du kan jo ikke sætte en ordentlig avance på når alle enhver kan gå ind på den originale shop og købe de enkelte produkter som du siger er muligt

Nu ved jeg godt at jeg ikke er Claus, men jeg tror jeg ved hvordan det (måske) foregår med det webshop. Avancen ligger højst sandsynligt allerede i prisen, i den forstand, at hvis en forbruger kommer ind på siden og køber noget, udenom et affiliatelink, så tjener firmaet bag produktet hele avancen. Kommer de derimod ind igennem et affiliatelink, får denne affiliate sin del af kagen. Avancen styrer MLM'eren ikke selv, det er bestemt på forhånd. De skal bare have solgt alt det de kan, for at tjene på masserne.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

ClausKoch:
Det egner jo sig ikke til videresalg som du siger, du kan jo ikke sætte en ordentlig avance på når alle enhver kan gå ind på den originale shop og købe de enkelte produkter som du siger er muligt

Det kræver at man bliver oprettet som forhandler, så alle kan ikke købe produkterne til indkøbspris. Forhandlere har en fornuftigt indkøbspris på produkterne i forhold til vejledende udsalgspriser. Hver forhandler fastsætter selv sine priser, kan lave egne tilbud m.m.

ClausKoch:
og når du siger du tilbyder hjælp til opstart er det fordi de skal få det igennem dig ikke du skal hverve nye distributører, er det ikke pyramide spil?? eller hvordan skal det forstås? 

Ud over den avance jeg har på de produkter jeg sælger, får jeg en bonus af egen omsætning og en bonus ud fra "mine" forhandleres omsætning. De forhandlere jeg hjælper i gang handler direkte hos LR til samme indkøbpris, som jeg køber til.

Der er en lav fast bonus % (beregnes af indkøbspris) på de enkelte produkter, som f.eks. fordeles mellem mig og forhandleren jeg har oprettet alt efter deres og min omsætning. Det er ikke en uendelig pyramide, hvor der er mange niveauer der tjener på samme salg.

Der er iøvrigt flest penge at tjene på avancen på produkterne og ikke bonusserne.Smile

Bonusprocenten er fastsat ud fra omsætning af rigtige produkter, ikke startpakker, kateloger og andre hjælpemidler.

Det primære er salg af produkter, ikke at skaffe egne forhandlere. Det er her der ligger en væsenlig forskel fra sund MLM og pyramidespil.

Pyramidespil er strukturer hvor det kun gælder om at skaffe andre distributører, og hvor salg af produkter er sekundært, da det reelle produkt er en startpakke eller lignende. Sådan fungerer det ikke i LR. Vi sælger rigtige varer som kan konkurrere med andre produkter fra helsebutikker, matas og lign.. At jeg kan oprette forhandlere og få bonusser af deres salg gør det til MLM, ikke pyramidespil.

Med de forhandlere jeg opretter, er min interesse at de sælger mange varer, ikke at de opretter deres egen forhandlerstruktur. Derfor hjælper jeg dem i gang, så godt jeg kan.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:
Nu ved jeg godt at jeg ikke er Claus, men jeg tror jeg ved hvordan det (måske) foregår med det webshop. Avancen ligger højst sandsynligt allerede i prisen, i den forstand, at hvis en forbruger kommer ind på siden og køber noget, udenom et affiliatelink, så tjener firmaet bag produktet hele avancen. Kommer de derimod ind igennem et affiliatelink, får denne affiliate sin del af kagen. Avancen styrer MLM'eren ikke selv, det er bestemt på forhånd. De skal bare have solgt alt det de kan, for at tjene på masserne.

Sådan foregår det ikke. Det er ikke affiliate marketing, men multi level marketing.

Sælger køber til indkøbspris direkte hos LR (producenten) og fastsætter selv salgspriser og dermed avancen på hans/hende webshop. De fleste tager ca. 30% i avance. Hvis jeg har oprettet sælger får jeg en lille bonus af den indkøbspris, som sælger har købt til hos LR.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:
Nu ved jeg godt at jeg ikke er Claus, men jeg tror jeg ved hvordan det (måske) foregår med det webshop. Avancen ligger højst sandsynligt allerede i prisen, i den forstand, at hvis en forbruger kommer ind på siden og køber noget, udenom et affiliatelink, så tjener firmaet bag produktet hele avancen. Kommer de derimod ind igennem et affiliatelink, får denne affiliate sin del af kagen. Avancen styrer MLM'eren ikke selv, det er bestemt på forhånd. De skal bare have solgt alt det de kan, for at tjene på masserne.

Kender ikke LR webshop men normalt er der ikke en shop direkte under firmaet (De firmaer som har det tilgodeser ikke forhandlerne) .

De forhandler i mit firma som ønsker det, får deres egen shop og får avance gennem den. En anden mulighed købe at man som forhandler køber produkterne med rabat og sælger dem videre med fortjeneste. Så jo fortjeneste findes ellers modstrider det jo også lidt med at i et Network Marketing firma at der skal være reelle produkter, for at det er lovlig.   

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

ClausKoch:

Fashion-Seller:

ClausKoch:

Jeg synes ikke hetzen går på hvad fejlende er men selve konceptet. jeg kan heller ikke lide MLM fordi det går ud på at snyde andre til at købe startspakker osv. ... det dybt godnat, og uærlig forretnings metode. i behøver ikke være enige men det er min holdning.  

Ud fra den betragtning, så er alle former for sælgere et problem, fordi de prøver at lokke deres kunder til at købe så meget som muligt... God argumentation i en diskussion, men måske man lige skulle tage de farvede briller af...

hm ja hvis du tager det ud af konteksten og tolker det sådan kan det godt lyde sådan, men du kender nok til MLM og det skjulte pyramide spil de køre og den metode bryder jeg mig ikke om. helt klart nogen for det til at fungere men det jeg føler ikke for det og mener det at noget humbug :) 

Jeg synes nu ik, at jeg tager noget ud af konteksten. Jeg har citeret hele din tekst...

Men din argumentation er mere egne ideer og følelser end det er faktuelt. Der findes sindsyg mange seriøse og gode MLM firmaer, faktisk flere end du lige går og tror. Men du har da ret i, at der findes også en del suspekte firmaer, men gør der ik det indenfor alle brancher?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Allan I:
Jeg forstår ikke, hvorfor folk har så travlt med at finde alle fejlene ved de forskellige koncepter. 

Det er vel mere omvendt, i hvert fald herinde på Amino. Det er MLM-fans, der opretter en tråd og lovpriser systemet: EFTERFØLGENDE er der så en del brugere, der påpeger alle fejlene ved konceptet.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

ClausKoch:
Det egner jo sig ikke til videresalg som du siger, du kan jo ikke sætte en ordentlig avance på når alle enhver kan gå ind på den originale shop og købe de enkelte produkter som du siger er muligt, og når du siger du tilbyder hjælp til opstart er det fordi de skal få det igennem dig ikke du skal hverve nye distributører, er det ikke pyramide spil?? eller hvordan skal det forstås? 

Dine indlæg er et KLASSEEKSEMPEL på, hvorfor det ALTID går galt, når "tilhængere" og "modstandere" skal diskutere MLM. 

Nu fik du info og fakta, som modbeviser dine fordomme, men i stedet for at anerkende det - eller i det mindste spørge ind til det - så indtager du automatisk et skeptisk og negativt synspunkt nemlig, A: at der ikke kan tjenes avance og B: at det nok alligevel er pyramide - uden overhovedet at tage den info du lige har fået til efterretning.

Derfor når disse debatter sjældent videre end "angreb" og "forsvar".

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:

ClausKoch:
Det egner jo sig ikke til videresalg som du siger, du kan jo ikke sætte en ordentlig avance på når alle enhver kan gå ind på den originale shop og købe de enkelte produkter som du siger er muligt, og når du siger du tilbyder hjælp til opstart er det fordi de skal få det igennem dig ikke du skal hverve nye distributører, er det ikke pyramide spil?? eller hvordan skal det forstås? 

Dine indlæg er et KLASSEEKSEMPEL på, hvorfor det ALTID går galt, når "tilhængere" og "modstandere" skal diskutere MLM. 

Nu fik du info og fakta, som modbeviser dine fordomme, men i stedet for at anerkende det - eller i det mindste spørge ind til det - så indtager du automatisk et skeptisk og negativt synspunkt nemlig, A: at der ikke kan tjenes avance og B: at det nok alligevel er pyramide - uden overhovedet at tage den info du lige har fået til efterretning.

Derfor når disse debatter sjældent videre end "angreb" og "forsvar".

Rolig rolig... 

Jeg fik først en uddybende gennem gang af MLM virksomheden som der er refereret til ovenfor nu her og jeg har ikke svaret før nu. 

Min påstand og fordomme ligger til grund for utallige af historie om mislykket MLM (operation x, amino osv.) 

Selvfølgelig er jeg skeptisk, hvis du stoler blindt på alt du læser på internettet så det godt nok ned af bakke for dig. :)  der er flere skræk historie end der er succes historie med mlm, og succes historierne indeholder tit, produkter der har helbredt kræft eller fået indvalide til at gå fordi produktet indeholder noget så mærkeligt som magisk bark fra f.eks. Kilimanjaro.

jeg ved godt det er at sætte tingende på spidsen og som i skriver ovenfor lyder det jo meget "legit" og det vil jeg ikke mod argumentere fordi jeg kender ikke produktet eller forretnings strukturen hos det pågældende firma. 

God weekend :)

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)