Bindende forhåndsbesked???? Lyder som en sjov ide. "Hej SKAT, vi har haft et firma som min far proforma har lagt navn til....".
Måske ikke den mest enkle løsning, men Johns løsning er den rigtige. Den tråd er et godt eksempel på hvordan det kan gå hvis man springer over hvor gæret er lavest.
Enig John har helt ret.
Det handler helt enkelt om begrebet "Rette indkomstmodtager".
Det udførte arbejde er udført i egenskab af en person i et ikke-formaliseret ansættelsesforhold, hvorfor det eneste korrekt i denne forbindelse er aflønning i overensstemmelse med Kildeskattelovens bestemmelser.
AT foreslå oprettelse af en virksomhed som med tilbagevirkende kraft skal kunne fakturere for det udførte arbejde eller overskuddet er, som jeg opfatter det, faktisk ulovligt og vil bevirke en omstødelse fra SKAT.
Hvordan er i blevet beskattet af overskuddet indtil nu? Eller hvordan er din far blevet beskattet?
Det mener jeg faktisk ikke vi er blevet, da vi i 2012 ikke rigtig var kommet i gang med indtjening. Men ellers skulle min far jo angive overskuddet på hans selvangivelse og så skulle det beskattes sådan(?)
Men i 2013 er det jo gået rigtig godt for os, så vi skal jo helt sikkert beskattes nu.
Jeg har lige et spørgsmål. Det overskud fra 2013, det skal min far vel betale firmaskat af ikke? Men nu skal vi jo til at udbetale løn, i 2014 så det går jo ikke ind i 2013 regnskabet. Skal vi så først beskattes af 2013 før vi kan udbetale vores løn. Det vil jo ikke være godt hvis vi både skal beskattes af overskuddet og så når vi får det udbetalt som løn..
Jeg har lige et spørgsmål. Det overskud fra 2013, det skal min far vel betale firmaskat af ikke? Men nu skal vi jo til at udbetale løn, i 2014 så det går jo ikke ind i 2013 regnskabet. Skal vi så først beskattes af 2013 før vi kan udbetale vores løn. Det vil jo ikke være godt hvis vi både skal beskattes af overskuddet og så når vi får det udbetalt som løn
brug penge på en revisor men I vil aldrig komme at betale dobbelt skat så du roder rundt og sandt at sige, må du kunne forventes mere forståelse med alle dine spørgsmål
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Kan vi ikke lave en hensat forpligtelse for 2013, hvor vi hensætter overskuddet fra 2013. For vi skal jo ikke beskattes af det to gange.? Det vi hensætter bliver så udbetalt som løn nu her?
Det kan du ikke skattemæssigt. Jvf. tidligere i tråden er der ikke noget der skatteretligt begrunder at beskatningen ikke henføres til 2013. Hvis I nu lavede en efterpostering af jeres løn i regnskabet for 2013. Så kan i udbetale til regnskabet får I 0. I kan stadigvæk nå at indberette løn for 2013. Mere svært er det altså ikke.
Det kan du ikke skattemæssigt. Jvf. tidligere i tråden er der ikke noget der skatteretligt begrunder at beskatningen ikke henføres til 2013. Hvis I nu lavede en efterpostering af jeres løn i regnskabet for 2013. Så kan i udbetale til regnskabet får I 0. I kan stadigvæk nå at indberette løn for 2013. Mere svært er det altså ikke.
Dette link er en generalisering som omhandler begrebet hensatte forpligtelser, hvor der ikke fremgår noget om forfatteren eller andet, der kan identificere denne.
I bedste fald er artiklen en ganske "tynd" forklaring på begrebet "hensatte forpligtelser" og skatteretligt er artiklen aldeles uegnet, idet der overhovedet ikke sondres eller refereres til den gældende skattelovgivning.
@trådstarter - En hensættelse af en virksomheds overskud til beskatning i senere indkomstår er ikke muligt. Man kan kun gisne om, hvordan sådan en mulighed vil kunne misbruges til at udskyde en beskatning i en uendelighed....
hvorfor komplicere det med tantieme og andet som evt kan give skatte spørgsmål og betyder helt samme skat for modtager - når I kender resultatet for året er det da nemt at give jer hver en løn med a-skat der svarer til overskuddet men jeg ville som nævnt lade en revisor lukke for jeg tror ikke I kan være sikker på at gøre det korrekt, og det er ikke sjovt at få skat ind over noget der er så proforma
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER