Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter-TV flopper

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se i medierne i dag, at TV2s iværksætter TV, tirsdag aften, er en dundrende fiasko - målt i seertal.

Sjovt nok havde vi netop talt om forleden, at mange almindelige mennesker må have svært ved at engagere sig i og at forholde sig til sådanne udsendelser.

Det ene par brænder deres bil af......alt er under pres......men for Fru Hansen er det langt lettere sætte sig og se "Vild med Svans", fredag aften - kendte på coke i dansekonkurrence.....DET kan man sgu forholde sig til  :) 

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 22:49

klp29:

Jeg kan se i medierne i dag, at TV2s iværksætter TV, tirsdag aften, er en dundrende fiasko - målt i seertal.

Sjovt nok havde vi netop talt om forleden, at mange almindelige mennesker må have svært ved at engagere sig i og at forholde sig til sådanne udsendelser.

Det ene par brænder deres bil af......alt er under pres......men for Fru Hansen er det langt lettere sætte sig og se "Vild med Svans", fredag aften - kendte på coke i dansekonkurrence.....DET kan man sgu forholde sig til  :) 

Det vidste jeg ikke. Jeg troede faktisk at de programmer var meget populære. Det er ganske vidst ikke "Springet", men jeg synes det er super spændene.

Jeg håber ikke at disse tal stopper produktionen af godt iværksætter-tv, for det er ærlig talt ikke noget bedre tirsdag aften. Jeg er normalt ikke meget til tv, så hvis det også stopper skulle jeg jo nærmest smide mit tv ud.

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:59
Rommy: Ked af at skuffe dig - men læs artiklen her fra Erhvervsbladet, ud fra den fremgår det at der ikke er planer om lignende programmer næste år =(

Som det fremgår var Springet dog også en langt større succes end Vejen frem, og personligt føler jeg godt nok heller ikke at Vejen frem er noget jeg glæder mig nær så meget til at se, som jeg gjorde ved f.eks. Springet og Danmarks bedste ide. Jeg vil dog være ked af at TV2 helt dropper at lave den slags programmer.
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 10:24

Sune Christesen:
Rommy: Ked af at skuffe dig - men læs artiklen her fra Erhvervsbladet, ud fra den fremgår det at der ikke er planer om lignende programmer næste år =(

Som det fremgår var Springet dog også en langt større succes end Vejen frem, og personligt føler jeg godt nok heller ikke at Vejen frem er noget jeg glæder mig nær så meget til at se, som jeg gjorde ved f.eks. Springet og Danmarks bedste ide. Jeg vil dog være ked af at TV2 helt dropper at lave den slags programmer.
Øv bøv.

Surt show, men sådan er det jo. Jeg synes faktisk at Vejen frem er bedre end Danmarks bedste ide. Hvordan gik det egentlig med det program? Var der lige så mange som Springet? 

Imens jeg venter på svar, skriver jeg en beskrivelse til tv'et så det kan ryge i DBA :(

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 11:07

Ja, det er jo lidt øv, for iværksætter programmer er det mest spændende i fjernsynet for mig!

Men så kan vi jo glæde os til Martin bliver færdig med sit iværksætter TV her på amino. Jeg tror det bliver rigtig godt, specielt fordi det kun er rettet mod iværksættere og ikke også skal forsøge at fange alle andre.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:31

Jeg kan ikke lade være med at more mig over redaktørens udtalelse ...

> Vi har måttet sande, at iværksætteri ikke længere er lige så interessant som tidligere.

Det kunne også være fordi de har lavet et stykke skide dårligt TV. Men det er naturligvis meget lettere at skyde ansvaret fra sig og påstå at der ikke er den store interesse for iværksætteri mere (på trods af at de fleste andre vil påpstå det modsatte!), end at erkendte at man har lavet noget sjusk og dårlig TV, som næsten ingen gider se

Personligt synes jeg ikke der er nogle af de iværksætter programmer der har været lavet som er værd at se på. Der er tyndbenet underholding fra nederste skuffe.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 12:00

Selvfølgelig er det tv, og det skal se godt ud... Men når jeg tænder for at se iværksætter tv vil jeg ned i detaljen - og ikke blot blive spist af med en hurtig indledning, noget smart musik og hurtige og smarte bemærkninger. Jeg tror det er der de har fejlet.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:20

Uden at skulle gøre mig alt for klog på det, så har jeg alligevel et bud på en af grundende til at det måske flopper en hel del:

TV2 gør simpelthen for meget ud af at gøre det til underholdning for hr og fru Danmark hjemme ved kakkelbordet. Der er lidt for meget "banjo"-musik og lidt for meget gøgl i det hele taget. Det er ikke deltagernes skyld, men den måde de bliver fremstillet på ved tilrettelæggelsen og redigeringen af de færdige udsendelser. Det er også en af de helt konkrete grunde til at jeg aldrig har tænkt mig at stille op i sådan et program, sålænge det skal være på den måde. Det hele kommer til at virke lidt for useriøst og der mangler simpelthen den rigtige koncentration af blod, sved, tåre, action, humor og alvor.

Hvis der er andre af Jer, som ligesom jeg, har adgang til Sputnik på TV2, så prøv at sætte jer ned og se ét afsnit af Springet, Danmarks bedste idé og Vejen Frem. Prøv at lægge mærke til de linier der kan trækkes direkte imellem de forskellige programmer. F.eks. de unge, lidt smarte, fyre som kører derud med deres idé, men der er lige nogle småbump på vejen. Så er der også altid en professor Baltazar (f.eks. fyren med den kombinerede bil-computer), og så er der personen som er udendelsens "pause-klovn" - I Springet var det fyren som byggede ferieboliger og i Vejen Frem er det desværre fyren med RoadRaceren - pisse synd, for de er begge nogle ret skarpe personer hvis lidt anderledes tilgangsvinkel til tingene bliver drejet op i et gear hvor de virker grinagtige.

Med alle de reality-shows som der er i TV, så er gøgl og kedelig dokumentar altså ikke det folk gider længere. Den måde Vejen Frem m.m. er skruet sammen ville nok fungere for en 4-5 år tilbage, men nu vil vi sku se endnu længere ned under facaden.
Vi iværksættere / Amino'er, vil vi se manden sidde og knokle med sin idé klokken møg om natten, vi vil se ham diskutere med konen om hvorfor han nu ikke kan komme med til moster Anna's fødselsdag, vi vil dele hans sorger og glæder og kunne føle med ham - groft sagt: vi vil have lov til at få lov til at kigge lidt med over hans skulder i hans dagligdag. Vi iværksættere vil blive lære af hans fejltrin og blive inspireret af hans success.
Og dette er jeg ret sikker også gælder for hr og fru Jensen. Selvom de måske ikke er iværksættere og heller aldrig kunne tænke sig at blive det, så vil de stadig godt kunne "være med" og få en lille del i vedkommendes liv.

TV2 ramte faktisk, efter min mening, lidt mere rigtigt da de for en del år tilbage lavede dokumentaren "De dyre drenge", hvor et helt afsnit kun handlede om én person og overordnet gav et indblik i vedkommendes liv nu og her. Bl.a fulgte de Thorborg imens han stadig var i Jubii. Der var basalt lidt mere "kød" på de udsendelser og de gav netop hr og fru Jensen lov til at sidder og kigge med over skulderen og drømme sig lidt ind i de personers liv.

Men ovenstående er selvfølgelig blot min holdning - der er nok andre som ser anderledes på det Geeked.

/Jesper

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 08:58

Tror nu heller ikke på at iværksætteri flopper, jeg tror på at det er dårligt tv de har lavet. For tidligere iværksætter programmer har da været okay, men det her er nu ikke meget ved. Der e ligesom ikke nok kød nok på programmerne..

Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:18
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tvivler på at vi kommer til at se iværksætter programmer på de brede kanaler med succes igen. Nyhedens interesse er overstået og så var det det. For at lave tv til de brede kanaler, skal der er stort element af underholdning til og det kan iværksætter-programmer bare ikke levere. Man ender med at det bliver lidt sjovt og lidt seriøst og det gør at familien danmarks syntes det er kedeligt og iværksætterne syntes det er useriøst.
Skulle man lave noget, så skulle det være et mere seriøst program på en nichekanal og så leve med at det blev set af de måske 200.000 iværksætter-interesserede danskere der vel er.

Så nej, jeg tror ikke på iværksætter-tv på de brede kanaler får succes igen, så skal det i hvert tilfælde være noget helt unikt.

Dbh Martin

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)