Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

penge ud af vinduet - fragten skal hæves...

Side 5 ud af 8 (75 indlæg)
Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror på løsning 2. den går vi også over til, fra 1-1.

jeg har haft webshop 5 år. de første 3½ år, kørte vi bare med de priser postdk havde. så kørte vi med billig fragt(30 kr, som pakke), og nu gratis....

kan godt se det er penge ud af vinduet, og belaster vores samlede regnskab, men vi var begyndt at tabe salg, og jeg kunne se i debatforaer, at folk anbefalede alle de fragtfri shops.og dem er dr godt nok mange af!

jeg ahr faktisk tænkt på, om vi skulle gå sammen flere netshops, og spørge alle de andre, om de vil være med på en aftale om hvad vi allesammen skal tage for fragt? fra janaur bliver det simpelthen for voldsomt med fragtfrit for alle.

men jeg ved ikke om folk alligevel gider samarbejde omkring det, hvad tror du?

kh kim

medejer af netbutik/fysisk butik mor og barn: http://www.mor-og-barn.dk/shop/boernetoej-19s.html, , startet i januar 2003. Sælger børnetøj,ammetøj, ventetøj m.m
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:15

Det der med prisaftalen læner sig op af at være ulovligt i forhold til konkurrencelovgivningen, så det er nok ikke den rigtige vej at gå.

Hvad mærkevarer angår er det typisk problematisk at sætte prisen ned, og derfor er det lige til højrebenet at konkurrere på fragten. Og der er høj konkurrence på børnetøj så det er en naturlig udvikling at den samlede pris falder. Næste trin kan blive at man får en gratis sut med hvis man køber en bestemt vare.

Mvh Jesper

Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 10:17

tror du det er ulovligt at aftale at holde postdanmarks priser? tænkte ikke på det sådan, men nu tør jeg ikke*s*.

har også prøvet det med gratis varer, men kunderne opdager det typisk ikke, før de får pakken....

men fragtfri er ihvertfald ikke vejen frem, for nogen netshops, det er simpelthen for dyrt...

medejer af netbutik/fysisk butik mor og barn: http://www.mor-og-barn.dk/shop/boernetoej-19s.html, , startet i januar 2003. Sælger børnetøj,ammetøj, ventetøj m.m
Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 10:23

Jeg har selv en webshop med børnetøj og dametøj. Har i lang tid "kørt" med postdanmarks takster og fri fragt over 800 kr. Min erfaring er at kunderne køber selvom der er fragt på leveringen. Det eneste jeg nok går glip af er de køb hvor kunden skal have 1 eller 2 par strømper. Og dog - dem har jeg stadig selvom der er pakkepostpriser.

Når jeg skal leve af min forretning og samtidig lønne 2 medarbejdere har jeg på ingen måde mulighed for at tilbyde fri fragt, så jeg holder fast i fragten - uanset hvor mange der måtte tilbyde fri fragt. Det gælder om at turde tage springet og sætte en porto på leveringen, for vi er blevet rigtig mange webshops det sidste års tid. Personligt tror jeg det bliver svært at have et ordentligt dækningsbidrag med fri fragt og hvad er fidusen med at sælge meget hvis der alligevel ingen indtjening er.

De bedste hilsner

Bettina

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:38

Jeg tror vi ser et skift i strategi efter nytår. Der vil det gå op for selv den dummeste e-købmand, at fragt er en voldsom omkostning. En pakke på 2 kg. vil koster godt 110 kr. at ekspedere med indpakning, ekspedition og porto og det kan man bare ikke betale selv. Så jeg tror og håber at de fleste vil begynde at hæve deres priser betragteligt, ellers kommer vi til at se konkurser på stribe.

Dbh Martin

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 11:26

Vi er enige.

Martin, Hvilke overvejelser har I gjort jer omkring fragten hos Trendybaby? Jeg kan jo se på min egen shop at fragten er nødt til at hæves for at det fortsat er en rentabel forretning.

De bedste hilsner

Bettina

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:56

Til Kim: Man må ikke lave fælles priser på varer eller fragt. Men derfor kan man jo godt have en fornuftig holdning selv, og vælge at følge med de netbutikker som satser og sætter fragten op :·) så du er velkommen... :·)

Som du nævner er der enormt store omkostninger ved en netbutik kontra en fysisk. Jeg kan fortælle at min revisor, som har flere netbutikker han følger, fortæller at ingen af de netbutikker har så god en dækningsgrad som de fysiske butikker. Han er faktisk rystet... Han troede også at en netbutik måtte være en rigtig god forretning. Han er derfor med som rådgiver for at vi kan hæve vores dækningsgrad - for hvis den ikke bliver bedre - ja, så gider jeg egentlig ikke drive en netshop. Et af de områder han har meget fokus på er fragten. Både den kunden betaler ved bestilling - og den vi betaler når kunden vil bytte varer. Begge steder ligger et stort tab.

En meget komisk ting som er sket efter vi hævede fragten er, at rigtig mange kunder nu køber for over 800 kr. for at få den gratis fragt.... Så nu er vi faktisk derhenne hvor vi igen selv betaler en stor del af fragtomkostningerne... Det positive er jo så at der er meget større bestillinger end før. Så i sidste ende må det jo stadig være et bedre resultat.

Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre pr. 1 januar hvor fragten stiger til 54 kr. hos Post Danmark for 0-1 kg pakken. Gad vide om kunderne er med på den også... og/eller skal jeg hæve vores fragtfrie grænse til 1000 kr...  Jeg oplever de fleste kunder som meget loyale. Så er der naturligvis en gruppe som ikke er, og som altid leder efter det bedste tilbud, gratis fragt og lign. Det er bare ikke de kunder vi går efter - for de smutter jo igen så snart der er et bedre tilbud... 

Ville ønske at det var lovligt at kunden selv tog ansvar for en brevforsendelse. Så kunne de selv vælge - og så ville problemet ikke være så stort.

Jeg fik at vide forleden dag, af en leverandør, at der lige nu er 5 netbutikker indenfor salg af børnetøj som lukker pr. 1. januar. Et par af dem har ophørsudsalg og resten kører blot med tilbud for at få ryddet ud. Avancen er god på tøj - men man glemmer ofte at varerne skal sælges indenfor en 3-4 måneder - så kommer udsalget - og så er avancen nærmest 0%... og varer som ikke lige kan sælges på udsalg kommer man til at tabe penge på.

Det var lidt tanker herfra :·)

Mange hilsener Helle

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:05

Bettina-Elisabeth:

Vi er enige.

Martin, Hvilke overvejelser har I gjort jer omkring fragten hos Trendybaby? Jeg kan jo se på min egen shop at fragten er nødt til at hæves for at det fortsat er en rentabel forretning.

De bedste hilsner

Bettina

Vi har endnu ikke taget stilling til hvad vi gør, men jeg vil tro at vi hæver prisen på fragten en hel del.

Dbh Martin
Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 22:13

Hej Alle 

God inspirerende tråd i har gang i her. Jeg har intryk af at der er mange børne web-shop af den mere seriøse af slagsen her inde. Mit forslag til jer er meld klart ud at der tillægges Post Danmarks priser ved køb, om i vil have en gratis grænse er lidt op til den enkelte shop. Men hvis alle/mange af de toneangivende i branchen gør det vil Fritid-shop ejerne enten følge efter eller lide Porto døden.

Hvis der samtidig er et godt "januar" udsalg vil dem der sender gratis blive ekstra ramt af dette. Lille fortjenste + gratis fragt = Ingen eller meget lille indtjæning. Sådan en forretning gad jeg ikke have.

Men det er nok de toneangivende der skal trække det i gang, og det er nok også dem der får hug for det i  starten.

Indput fra fra en udenforstående, og held med port stigningerne.

Hvad med de øvrige pakke trans firmaer er der ikke nogle af dem der udfordre Post Danmark.

Mvh.

Thomas

Tilmeldt 27. Nov 07
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 20:28

Nu ved jeg ikke om der er noget jeg har misset undervejs, men hvorfor er det billigere i porto at sende til en firmaadresse fremfor til privaten?

Side 5 ud af 8 (75 indlæg)