Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

penge ud af vinduet - fragten skal hæves...

Side 7 ud af 8 (75 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 06:16
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal ikke være så bange for at lægge jeres udgifter til emballage og fragt over på køber, folk ved jo godt at hvis noget skal være gratis bliver man nødt til at hente det et andet sted. Og så bliver det jo også svært for jer at have fornuftige priser på varerne, hvis en del af fortjenesten skal gå til at dække kundens fragt omkostninger. Den 1 % af kunderne der ikke vil betale fragten, skal man blot venligt tilbyde, at holde ekstra ordinært åbent for, så kan de få mulighed for at komme og afhente varerne efter aftale. Tag så en hyggelig sludder med kunden når de kommer, og så handler de fuldstændig som alle andre for eftertiden. På nettet, til dine priser og til dine betingelser, og kunden vil bruge hver en anledning for eftertiden til at fortælle om den gode service de fik.

Godt købmandskab kombineret med en ordentlig opførsel kan ikke overvurderes.

Mange af de nye E-købmænd der bare vil "klaske" lidt varer ind i en shop, for så at ligge på sofaen og høre "kasseapparatet" sige kling, kling ovre fra skærmen af, kan typisk ikke forstå at der er noget der hedder noget så kedeligt som kundeservice, og når de så ikke kan få fred til at sove "Tornerose søvn", begynder de ofte at vrisse af kunderne, med dertil kortfattede og nærmest SMS sprog lignende besvarelser af mail henvendelser. Og det holder ikke just på kunderne ...

Til gengæld er der sandelig også nogle af de nye E-købmænd der er så fokuseret på service, at de i misforstået kunde venlighed næsten vil forære det hele væk for at behage kunderne, og hvorfor skulle kunden sige nej til alle disse gratis glæder, nej vel?

Thorborg skriver i E-pusher noget i stil med, at der er stor forskel på de gammeldags "murstens butikker" og de moderne "E- butikker" , og der er det blot udfordringen for os E-købmænd, at bruge det der er bedst fra begge verdener.

Brug det bedste fra den fysiske verden, det være sig ordentlig emballage, vi bruger selv den fra Post Danmark, send varerne med en ordentlig leverandør, vi bruger selv Post Danmark, og sørg for at være på mærkerne med kunde service via telefon, eller ved at imødekomme folk der ikke er så fortrolige med nettet, f.eks. ved at give dem lidt ekstra opmærksomhed i starten. 

Brug tilsvarende det bedste fra den virtuelle verden, det kan være at gøre sig lidt umage med at give kunderne lidt, gode vejledninger, og måske lidt oplevelser med på vejen også, tilbyd dem evt. fordele ved at deltage i videre udvikling af shoppens indhold, eller ved at deltage i nyheds brevet osv., og sørg i det hele taget for at de får fornemmelsen af, at der er nogle "rigtige" og service mindede folk bagved den der "computerskærm", og at de nok skal tage vare på dem og deres ønsker. 

Og hvem er så den klaphat der skriver alt dette vrøv .... er der sikkert nogen der tænker nu, ikk´.

Min kone Maria driver til daglig www.minihuset.dk 

Jeg hjælper hende generelt med markedsføring, og alt hvad der ellers har med Internet forretningens udvikling at gøre. Ja, og så er jeg også pakke dreng ind imellem :)

Da vi i November 2007 lavede en kundeundersøgelse iblandt kunder der jævnligt havde handlet hos MiniHuset.dk, fik vi en tilbagemelding med ca. 400 stort set enslydende besvarelser, der alle mente at der ikke var nogen grund til at ændre på noget, fordi de var rigtig godt tilfredse med både priser, forsendelse og kundeservice, og ja det var da helt til at blive rørt over at læse hvor glade og tilfredse hendes kunder var.

Og nu kommer jeg til min pointe:

Maria har altid taget pakke fragt priser i henhold til Post Danmarks priser, og alle forsendelser er blevet sendt som pakker uanset vægt og størrelse, af hensyn til at der ellers ikke kan ydes erstatning af Post Danmark ved bortkomst og lignende, der har været et par enkelte kunder igennem tiderne der har spurgt til brev pris forsendelser, og det er da også blevet brugt til "værdiløse" forsendelser såsom kataloger og lignende, men ellers regner shopsystemet vægten sammen på ordren og tillægger Post Danmarks takst oveni købs prisen, og der har aldrig været et muk at høre fra nogen over dette.

Med hensyn til emballage og forsendelse, har hun fra starten af valgt at sige, "det kan godt være at jeg kan finde det billigere, men jeg finder næppe noget der er bedre for mine kunder". Netop fordi at alle Fru. Hansen´er kender Posten, så hvorfor skal vi sende hende ud at lede efter f.eks. en Blockbuster for at finde sin pakke, næ vel?, Posten kommer til hendes dør med pakken, og det forventer man vel egentlig også som kunde et sted.

I øvrigt har hun også nævnt at der ikke er en eneste forsendelse der har været "smadret" i Posten i al den tid hun har drevet MiniHuset.dk, netop fordi hun også bruger Postens egne forsendelses kasser ( dem med de hårde sider og hjørner man også kan købe på Posthuset ), og så tager det kun den halve tid at pakke varer med ordentlig emballage.

Og så skal man ellers holde sig til nogle af de "gamle dyder" og f.eks. ikke love noget man ikke har en sikker forventning om at man kan overholde.

Så moralen må være, at hvis alt det andet ellers er i orden, så tilgiver kunderne jer nok, at de selv skal betale fragten for at få sendt varerne hjem til deres egen hoveddør i en ordentlig tilstand.

Med venlig hilsen

Sven

P.S. Det hører også med til historien at det ikke kun har været en dans på roser det hele. Maria har skam igennem tiderne forsøgt sig med både dropshipping aftaler, og danske grossister der først skulle til at tage varerne hjem fra Kina når hun havde fået ordre på dem. I dag importerer hun de fleste varer hjem selv fra leverandører i stort set hele verden, og det har da sjovt nok også vist sig at det ofte er hurtigere at få varer hjem fra f.eks. Alabama end fra Amager. Så det er endnu et ekstremt vigtigt parameter for den der vil starte forretning, at sikre sig at leverandør siden fungerer, så man ikke brænder penge af på markedsføring, for så ikke at kunne levere.

Apropos markedsføring:  Vi har naturligvis købt E-pusher

Og hvorfor skulle vi så have brug for den ?  -  Netop fordi at hvis det skulle vise sig at man har fat i noget af det rigtige, så er der ingen grund til at lave om på det, så kan man i stedet fokusere på alle de andre perler af forslag til optimeringer. Og så er det jo også mere lovligt at jeg giver Maria ros for det hun har opnået, hvis Martin Thorborg også kan bekræfte, at det hun gør rent faktisk virker.

Og i øvrigt er E-pusher hver en krone værd.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 08:01

Dimsedut:

Jeg modtog mit tilbud fra dem i sidste uge, og FUCK "undskyld sproget" hvor blev jeg skuffet. Ved estimeret forsendelses antal på 6000 pakker pr år, var prisen 49 kr. for 1-5 kg. pakkerne. Her gik jeg og troede GLS var på vej med et "billigere" alternativ, så det var dælme kedeligt. Jeg kan få samme pris hos postdanmark.

Er der nogen der har overvejet at prislejet måske nogenlunde modsvarer hvad det faktisk koster at sende en pakke fra den ene ende af landet til den anden?

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 08:07

Jesper Jørgensen:

Dimsedut:

Jeg modtog mit tilbud fra dem i sidste uge, og FUCK "undskyld sproget" hvor blev jeg skuffet. Ved estimeret forsendelses antal på 6000 pakker pr år, var prisen 49 kr. for 1-5 kg. pakkerne. Her gik jeg og troede GLS var på vej med et "billigere" alternativ, så det var dælme kedeligt. Jeg kan få samme pris hos postdanmark.

Er der nogen der har overvejet at prislejet måske nogenlunde modsvarer hvad det faktisk koster at sende en pakke fra den ene ende af landet til den anden?

Hvis du trækker 25-30% fra så har du min pris inkl. dieseltillæg. Og det er ved væsentligt mindre antal pakker.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07

Dimsedut:

Jesper Schneider Christensen:
GLS løsningen er også meget billigere end Postdanmark, næsten halv pris

Hvor har du det fra??

Jeg har et par pakker, som jeg helt privat overvejer at sende med GLS. Det drejer sig om to pakker på ca. 20 kg, der måler 60cm på det bredeste led... dem skal postdanmark have 120 kroner for, mens GLS ifg. deres hjemmeside kun skal have 60 kroner for (de tager efter mål og ikke vægt). Så for mig passer det ret godt med halv pris.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 12:53

Hej Martin O, hvilken løsning er det? Er det GLS? Pakkeshop? Implementering af kode? Scannet? Fortæl fortæl

Jesper: Jo, der er ingen tvivl om at det koster noget at sende en pakke, men 50 kr. når du har garanteret 6000 pakker om året, så er jeg uenig.

Til gutten der mente GLS var halv pris: Der er forskel på at skulle fedte 2 pakker af sted privat en enkelt gang på 20 kg, og så sende pakker fra webshops, hvor gennemsnitsvægten er noget anderledes. Hvis bare pakkerne vejede i den størrelsesorden, så ville der straks være et hav af andre muligheder; Mahe, Danske fragtmænd, TNT, Pakketrans etc. Du har konkluderet ud fra værst tænkelige scenarie! Der er også i transportbranchen et princip der hedder gynger og karruseller, de skal hente pengene et eller andet sted. Jeg venter på at der kommer et billigt alternativ til mindre end 5 kg´s pakkerne.

Til gutten der syntes post danmarks emballage er fin: Du har for mange penge! Deres emballage er skam fin nok, men fordi man har fundet noget der virker, så udelukker det jo ikke at der finde bedre alternativer. Som webshop ejer så er det da den tanke der konstant kører i mit hoved. Mine adwords kører, mon ikke de kan blive bedre og billigere. Mit layout konverterer, mon ikke det kan konverterer bedre. Mine nyhedsbreve sælger, mon ikke de kan sælge bedre! Alt sammen skrevet med det forbehold at det er lykkedes dig at forhandle prisen på postdanmarks emballage så langt ned, at det faktisk prismæssigt kan konkurrere med andre leverandører af emballage

Jimmy
Tilmeldt 18. Nov 07
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:40

Den her tråd holder 110% Cool

Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:29

Til dem der har en netshop.

Der kan være mange penge at spare ved at vælge de firmaer der er gode til den specifikke opgave.

F.eks er post DK rigtig gode til mindre pakker á 0-5 kgs. Men der er også andre der er forholdvis gode.

Herunder er nævnt nogle aktører der tilbyder dør til dør levering eller termional dør leveringer.

1) Post Danmark (stats monopolet) Gode stabile ligger cirka i bunden af prisskalaen.

2) Danske fragtmand - Leman Junior - GLS, DPD o.lign. Har end el kunde tilpassede løsninger, ring og i kan måske få en god aftale. ¨

3) Link Logistics, TNT, DHL  tilbyder forskellige løsninger under samme hat.

Inden i kontakter dem så beskriv jeres behov for de foregående år / måneder. Sørg for at være hårde i filten og pres priserne mest mulig, i kan være sikre på transportfirmaet altid vil tjene penge på jeres transporter.

Sidste gode råd er, at det somme tider kan betale sig, at man leverer sel / evt får en anden vognmand til at indlevere mange pakke til den samme terminal.

Jeg er selv speditør og jeg ved der er mange firmaer der smider penge direkte ud af vinduet.

Istedet for at hæve priserne, bør man som hovedregele se om indkøbspriserne ikke kan gøres mindre. det kan de i mange tilfælde.

HUSK FRAGT ER NOGET ALLE, PÅNÆR SLUTKUNDEN TJENER PENGE PÅ, DER KAN VÆRE FORRETNING I AT HÆVE FRAGTPRISEN OG BEGRÆNSE INDKØBSOMKOSTNINGERNE 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 17:07

vonsyld:

Der kan være mange penge at spare ved at vælge de firmaer der er gode til den specifikke opgave.

F.eks er post DK rigtig gode til mindre pakker á 0-5 kgs. Men der er også andre der er forholdvis gode.

Herunder er nævnt nogle aktører der tilbyder dør til dør levering eller termional dør leveringer.

1) Post Danmark (stats monopolet) Gode stabile ligger cirka i bunden af prisskalaen.

2) Danske fragtmand - Leman Junior - GLS, DPD o.lign. Har end el kunde tilpassede løsninger, ring og i kan måske få en god aftale. ¨

Inden i kontakter dem så beskriv jeres behov for de foregående år / måneder. Sørg for at være hårde i filten og pres priserne mest mulig, i kan være sikre på transportfirmaet altid vil tjene penge på jeres transporter.

Sidste gode råd er, at det somme tider kan betale sig, at man leverer sel / evt får en anden vognmand til at indlevere mange pakke til den samme terminal.

Jeg er selv speditør og jeg ved der er mange firmaer der smider penge direkte ud af vinduet.

Istedet for at hæve priserne, bør man som hovedregele se om indkøbspriserne ikke kan gøres mindre. det kan de i mange tilfælde.

HUSK FRAGT ER NOGET ALLE, PÅNÆR SLUTKUNDEN TJENER PENGE PÅ, DER KAN VÆRE FORRETNING I AT HÆVE FRAGTPRISEN OG BEGRÆNSE INDKØBSOMKOSTNINGERNE 

Du skal huske på, at de fleste af omtalte webshops leverer til private - Og de fleste af dem du nævner, fx danske fragtmænd, er ikke gearet til leveringer til private.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 17:07

vonsyld:

Du skal huske på, at de fleste af omtalte webshops leverer til private - Og de fleste af dem du nævner, fx danske fragtmænd, er ikke gearet til leveringer til private.

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 20:47
vonsyld:

Jeg er ikke helt med, kan du ikke lige forklare hvordan jeg som mellemmand mellem producent og kunde tjener på fragten.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Side 7 ud af 8 (75 indlæg)