Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

penge ud af vinduet - fragten skal hæves...

Side 3 ud af 8 (75 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Notebookonline.dk:

Du får lige lidt input herfra.
Vi lavede en kunde undersøgelse sidste år om netop dette problem.
Vi adspurgte alle vores kunder om fragtprisen og hvor meget de koncentrerede sig om netop denne. (ca. 1000 besvarelser)
Under 5% mente vores pris var for høj (vi tager 53,00 uanset mængde og leverer kun med PostDanmark)
60% tænkte ikke på fragtprisen (voren gennemsnitlige varepris er ca. 1000,00)
10% lagde ikke mærke til prisen!

Jeg er sikker på at fragtprisens accept afhænger af webshop typen, men at sælge en vare online uden fragtomkostninger er i mine øjne direkte dumt og stod jeg overfor et online køb og forsendelsen var gratis ville jeg helt sikkert tænke, nååå de tjener da vist nok på varene :-) for mig er det ikke vigtigt om fragten koster 40 eller 60 kroner, det der er vigtigt er at varen er på lager OG KAN SENDES SAMME DAG.

Skulle jeg selv købe tøj online, hvilket jeg gør tit ser jeg altså ikke på fragtprisen da den er et naturligt led i en online butik.

Specielt med prisen i it-butikker er de presset godt i bund.. Derfor er det mere acceptabelt at der er en høj fragt pris + at alle webshops der sælger it og edb udstyr alligevel tager 50 i fragt. så det er mere acceptabelt og IT- webhops vil ofte stadig være billigere end en rigtig forretning selvom der kommer fragt på. netop fordi prisen i forevejen er stærkt nedsat i forhold til it butikker rundt i landet.
Tilmeldt 22. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 22:34

Hej Helle

Hvordan ser tallene ud nu, siden sidst? er der sket nogle ændringer i ordrene? er der kommet mindre ordre ind?

Mvh Allan

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:31

Hej Allan

Jeg synes generelt at det går rigtig godt med det. Indtil videre har tre kunder meldt ud at de synes det er for dyrt - den ene benyttede sig dog af at få leveret til hendes mands firma da det kun kostede 32 kr. Derudover kan jeg fortælle at omsætningen ligger på samme niveau som før. Der er ca. dobbelt så mange bestillinger som kommer over de 800 kr. end der var før. Der er da helt sikkert nogle som ikke køber pga. fragten - sådan er det jo. Men når jeg regner alt sammen - inkl. det det koster at håndtere og pakke en bestilling - ja, så kan jeg altså kun se mere positive tal :·)

Der er nogle andre netbutikker som har kontaktet mig personligt via denne tråd fordi de også gerne vil hæve fragten. Fælles for alle er at de også kan se at deres dækningsgrad er for lav. De vil også tage Post Danmarks priser fremover. De kan ikke tage mere for deres varer - og derfor er der kun fragten at regulere på. Jeg håber at mange begynder at tage fuld pris for fragt - i sær nu hvor post danmarks priser stiger så voldsomt. Det gør absolut heller ikke noget at kunderne bliver vænnet til at Post Danmark rent faktisk tager penge for at levere til døren :·)

Indenfor vores branche med børnetøj er markedet eksploderet indenfor de seneste år - og jeg er sikker på at det ramler med et brag snart. Her tror jeg på at det gælder om at have alle økonomiske faldgruber i skarpt søgelys. Kunderne vi har, er utroligt loyale, og jeg tror at hvis man har et godt forhold til dem og yder en god service - så bliver de selvom det koster dem en 20'er ekstra. Det kan vi jo se nu hvor vores billede ikke har ændret sig til det negative.

Mange hilsener Helle 

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 14:24

Hvor finder man info om levering til firmaadresse (32 kr.)? Jeg har prøvet post.dk, men kan ikke finde rundt og Google hjælper ikke så meget her. 

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 14:29

Der skal du kontakte Post Danmark og tale med en erhvervskonsulent. De hjælper dig med priser og mange andre ting.

Mange hilsener Helle 

Tilmeldt 22. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 14:33

Hej Helle

Det lyder jo fantastisk godt, jeg glæder mig på dine vejne.

Vi har heller ikke mærket noget særligt til det, selv om vi har fragt priser der langt over hvad i tager.

Mvh Allan

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 14:43

Tak for hurtig info! 

Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 10:27

Porto virker som en fordyrelse, når man handler på nettet. Men skal du handle i en alm forretning bruger man penge på parkering...benzin..osv osv.

Vi har fra dag 1 brugt Postdanmarks priser, vi sender også som Maxibrev, når ordren ikke er så stor.

Det er meget få kunder der brokker sig over portoen, vi sender fragtfrit ved handel på 600.- og derover, men efter vi gjorde det var der ingen forskel i kundernes købsmønster.

Jeg tror ikke nogen webshop kan overleve ved at sende fragtfrit, eller til faste lave priser, dertil er konkurrencen for hård. Ser jeg en konkurrent der sender fragtfrit tænker jeg blot: Ok, den shop holder ikke længe, så de få kunder jeg mister skal nok komme tilbage. Jo længere en shop eksisterer jo større tillid nyder den også blandt kunderne.

Min mening er altså: Brug Postdanmarks priser, der er mange andre udgifter ved en webshop, så det gælder om at minimere dem. Kunden betaler gerne porto, det er jo en stor fordel at kunne sidde i sin sofa og købe ind, på nogle punkter må det så koste - og som sagt alm. handel har også sine udgifter, selvom en kunde ikke umiddelbart tænker på det.

Sender man fragtfrit for kunden, må man ha' en fandens høj avance (og dermed være dyrere end andre) eller også kan man ikke holde sin shop i live.

Mvh

Axel

pakua.dk

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 10:44

Jeg tror også et af problemerne ligger i hvor nemt det er at komme igang med en webshop. Rigtig mange starter op uden den fjerneste anelse om hvor dyrt online reklame er, og tror derfor at et af de steder de kan kæmpe mod andre butikker er på fragtprisen.

Hvorfor har du ikke kørt splittest istedet Helle?

Jimmy

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 18:26

Hej Jimmy

Du har helt ret, tror jeg, med at mange tror at den måde de kan komme ind på markedet på, er at køre gratis fragt. De glemmer bare at de mange penge de giver ud på fragt ville kunne gå til søgeoptimering, annoncering og markedsføring i det hele taget. Dermed ville der komme mange flere kunder i butikken :·)

Splittest - jeg går ud fra du mener at jeg skulle have testet nogle dage på 48 kr. og andre dage på 25 kr.? Probloemet her ligger i at mange af vore kunder kommer igen næsten hver dag - dermed ville vi se meget useriøse ud hvis vi svingede i priserne. Jeg tror meget på det ærlige, enkle og åbne koncept. Dermed skal alle kunder have helt samme vilkår - ingen må føle sig snydt eller forbigået.

Men - en spændende ting som jeg har testet for mig selv de sidste par måneder, er om kunderne også vil betale for når de bytter varer. Dette er et meget interessant og lidt overset område. Mit ønske for fremtiden i vores netshop er, at alle som sender varer retur helt automatisk får tilbageført beløbet til deres konto - og at de altid skal bestille på ny i shoppen hvis de ønsker andre størrelser eller varer.

Her ser jeg en kæmpe stor fordel hvis man kunne vænne kunderne til det. Dels i administrationen af returvarer hvor hver enkelt skal behandles, varer tages ind og ud af lageret, penge betales tilbage. Problemstillinger som »har vi den ønskede størrelse på lager« og hvis kunden ønsker flere varer beløbsmæssigt end hun har returneret for... her skal kunden så kontaktes osv. Alting tager tid og jo flere ordrer der er jo mere tid går der med det hver dag. Derudover kan kunden heller ikke være sikker på at størrelsen hun har ønsket, også er på lager når pakken når retur til os.

Nå, men det jeg har testet lidt i, er at når en kunde har ringet og spurgt om vi har kunnet reservere en størrelse fordi hun sender en retur som er for lille.... så har jeg forklaret at hvis hun vil være helt sikker på at få den størrelse hun ønsker, så skal hun gå ind i shoppen og bestille på almindelig vis - og returnerer byttevaren med ønsket om at få beløbet retur. Det har jeg vel sagt til omkring 30 mennesker indtil videre - og jeg vil tro at tallet nu ligger på at ca. 85% går ind og bestiller. For det meste har jeg jo så lagt mærke til de ordrer som blev lagt efterfølgende - og det sjove var så, at faktisk puttede de fleste mere i kurven end de egentlig skulle. Mersalg. Jeg husker tydeligt to kunder som købte for henholdsvis ca. 1600 og 2300 kr. 

Så dette område synes jeg er ret interessant - lad os antage at 2 ud af 10 vil finde det rigtig træls med den type bytteregler... men hvis de 8 ud af 10 ville finde det okey - og de samtidig købte mere end planlagt - fordi nu var de jo igang... ja, så synes jeg jo det kunne tegne til at være fornuftigt. Vi ville nok spare mellem 1-2 timers arbejde om dagen.

Men mit mål er at skabe en solid og bæredygtig forretning. Før har jeg set på omsætningen mest - men den er nem nok at få op - det svære er at få de sidste tal på bundlinien til at blive flotte..... og det er det jeg arbejder på nu. Højt at flyve - dybt at falde... så jeg forsøger ikke bare at ride med på bølgen fordi vi har god vækst - det skal kunne løbe rundt.... og det må jeg erkende - at her er fragtomkostningerne en stor og irriterende barriere.

Hvad synes i andre om »bytte varer ideen« - tror i den vil holde vand? Jeg er ikke selv helt sikker i min sag - men det er da et område som også er værd at belyse.

Mange hilsener Helle 

Side 3 ud af 8 (75 indlæg)