Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gæt et regnskabsprogram!

Side 1 ud af 8 (80 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

På min vej rundt på Amino stødte jeg på 3 slogans for regnskabsprogrammer lige i rap - kan du gætte hvilket eller hvilke regnskabsprogram(mer) vi taler om?

1. Danmarks letteste regnskabsprogram

2. Danmarks nemmeste regnskabsprogram

3. Danmarks hurtigste regnskabsprogram

 

Gad vide hvad forskellen er på letteste og nemmeste?  Er det ikke stort set det samme - og kan der virkelig være to øverst på skamlen?? Eller letteste betyder måske luftig? Hvad ved jeg!

Hvad med Danmarks hurtigste regnskabsprogram! Hurtigste - er det ikke ligesom i løb at man kan måle på hurtighed? Har man sammenlignet sig med andre eller lever man i drømmen??

Er det med slogans som med løgnen, at bliver den fortalt tilstrækkelig mange gange så tror folk pludselig at det er sandheden?

Gad vide hvornår vi ser slogans:

Danmarks mest intelligente regnskabsprogram

Danmarks sjoveste regnskabsprogram

Danmarks mest enkle regnskabsprogram

Danmarks mest sikre regnskabsprogram

osv.

 


For mig er er det en gåde, at ingen af de nævnte regnskabsprogrammer fortæller noget som helst om hvor data opbevares andet end i "Skyen". Som regnskabspligtig er du selv ansvarlig for dine data - og du skal i princippet vide hvor de forbinder sig rent fysisk. Du skal også sikre dig at dine regnskabsdata er sikkert opbevaret. Heller ingen af de omtalte regnskabsprogrammer skriver andet end det er sikkert i skyen. Mon ordene her ikke er lige så taknemmelige som deres slogans.

Jeg er udmærket klar over at slaget om kunderne slås på denne årstid og at fokus har været på salget. Nu bliver det snart hverdag og det vil klæde regnskabsprogrammerne at gøre lidt mere ud af at fortælle deres kunder hvor data opbevares, sikkerheden omkring det mv. Herunder at der stilles dokumentation til rådighed for brugerne så kravet om lovpligtige systembeskrivelser foreligger.

 

Nå nu vil jeg se om der bydes på nytårschampagne her i cafeen!

Godt nytår

 

Henrik

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er et godt spørgsmål, hvis man ser lidt på hvordan det går de forskellige så ser det jo til at havde rimeligt meget succes, f.eks. Dinero er godt kørende med 12.000+ brugere, på ganske kort tid.

Så er det nærliggende er drage den konklusion, at grunden til at regnskabsprogrammerne agerer som de gør, er at de forstået hvad smv markedet vægter højest, og det er åbenbart ikke hvor data, bliver opbevaret.

Så kan det være at du er uenig i den priotering, men det er nu engang meget nemmere at give markedet det de vil havde, end at prøve at overbevise dem om at de vil havde noget andet. Et forsøg på at markedsfører noget som Danmarks sikreste regnskabsprogram, vil jeg da også tro var en hurtig vej til fiasko, fordi kunderne åbenbart betragter de eksisterende cloud tjenester som sikre nok.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henrik

Jeg kan ærligt talt ikke huske hvordan vi omtaler Dinero, og jeg er også hamrende ligeglad.
Vi bruger vores tid på at bygge et hurtigt, simpelt, og sikkert regnskabsprogram til de små og mellemstore virksomheder, og det har vi stor succes med.
På et eller andet tidspunkt, når vi føler vi ikke kan gøre det lettere og mere simpelt, vil vi begynde at tænke over om vi skal lave et andet "Payoff" og begynde at forklare myndighederne hvordan vi har lavet vores sikkerhed, og de andre ting du efterspørger. Men før vi er i mål med de sidste ting som vores kunder efterspørger, kommer det ikke til at ske.

Kan du have et rigtig godt nytår.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henrik

Dette indlæg om online regnskabsprogrammer er helt i overensstemmelse med min opfattelse af situationen på dette marked pt., hvilket jeg også tidligere har været inde på, dog ikke så udførligt og direkte som her.

Flot og yderst relevant indlæg, som forhåbentlig kan skabe lidt fokus på området.

Henrik Koudahl:
For mig er er det en gåde, at ingen af de nævnte regnskabsprogrammer fortæller noget som helst om hvor data opbevares andet end i "Skyen". Som regnskabspligtig er du selv ansvarlig for dine data - og du skal i princippet vide hvor de forbinder sig rent fysisk. Du skal også sikre dig at dine regnskabsdata er sikkert opbevaret. Heller ingen af de omtalte regnskabsprogrammer skriver andet end det er sikkert i skyen. Mon ordene her ikke er lige så taknemmelige som deres slogans.

Til de interesserede (alle regnskabsbrugerne), så efterspørger vi bl.a. en revisorerklæring "ISAE 3402", som er udarbejdet af en godkendt revisor med beskrivelse af systemerne og sikkerheden.

Jeg har pt. kun fundet et eksempel, som kan ses i dette link

https://www.wannafind.dk/files/pdf/wanafind-isae-3402-2013.pdf

Dette er fuldt tilgængelig hos

 http://web-regnskab.dk/crm/da/hosting 

Henrik Koudahl:
eg er udmærket klar over at slaget om kunderne slås på denne årstid og at fokus har været på salget. Nu bliver det snart hverdag og det vil klæde regnskabsprogrammerne at gøre lidt mere ud af at fortælle deres kunder hvor data opbevares, sikkerheden omkring det mv. Herunder at der stilles dokumentation til rådighed for brugerne så kravet om lovpligtige systembeskrivelser foreligger.

Jeg kan kun tilslutte mig opfordringen om at stille den nødvendige dokumentation til rådighed, meget gerne på samme måde. som det fremgår i ovenstående link.

Til regnskabsbrugerne kan jeg ligeledes kun opfordre til, at de netop som brugere ser meget kritisk på hele området med dataopbevaring i "skyen" og ikke bare ukritisk lader sig forblænde af de meget flotte beskrivelser og ikke mindst til tider lettere "underlødige" anbefalinger fra trediemand.

Skulle man sammenligne valget af regnskabsprogrammer med valget af en bil, så svarer valget af regnskabsprogram online til, at du vælger bil uden at vide om, hvorvidt der er en motor i bilen og den er i sikkerhedsmæssig forskriftsmæssig tilstand - Men flot ser den (bilen) den da ud, når den står der med 4 hjul og "shinet" op til fotografering.

Konklusionen fra min/vor side er da også, at vi hverken anbefaler eller fraråder online regnskabsprogrammer, men derimod vejleder og rådgiver vore kunder omkring programmerne, herunder henleder opmærksomheden på de risici m.v., som der kan være. Herudover anbefales vi også, at brugerne løbende tager backup af sine data hos udbyderen, som så opbevares hos brugeren selv (Problemet kan dog være, at denne backup ofte kun kan åbnes af det aktuelle regnskabsprogram).

Vi anvender ikke online-regnskabsprogrammer selv ligesom vi ikke tilbyder vore kunder disse løsninger.

Til sidst er denne problemstilling ikke kun gældende for regnskabsprogrammerne, men for alle online/hostede løsninger i skyen.

Som brugere af disse løsninger må det være naturligt, at brugerne stiller krav om, at der kan/skal fremvises den nødvendige dokumentation af disse udbydere, hvilket jeg derfor vil lade gå videre som en opfordring.

Kontakt allerede i dag din udbyder og anmod om en kopi af deres revsiorerklæring ISAE 3402, så får du som bruger meget hurtigt en be-/afkræftelse på de gældende forhold hos udbyderen.

Godt nytår til alle

Tonny

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja uanset om det er faktura/regnskabsprogrammer eller andet, er det jo som bekendt markedet der bestemmer behov, slogans m.m.

Vi levet i et hurtigt samfund, hvor hurtighed skal være tilgængelig. Derfor vel også hurtigere slogangs

Jeg husker min gamle skolekammerat og boss for Fakta, der lavede slogans som "Det tar kun 5 minutter, men vi vel så gerne have at du bliver lidt længere"

Allerede der betød hurtighed og let tilgængelighed meget.

Sikkerhed Wink Ja i og med at også myndighederne nedsætter krav til opbevaring og dokumentation, samtidig med at forældres frister bliver kortere. Er det vel igen det "hurtige" - "nemme" m.m. der er parametrene Wink

Om noget er:  Let - hurtigt - overskuelig m.m. er godt for mig

Istedet for: Kompleks - tungt m.m. 

Nu kan jeg ikke huske hvor mange mindre og mellemstore viksomheder der er i Danmark ? Men der er nogle stykker og netop disse er ikke regnskabs professorer m.m. 

De har alle hver især andre kerneydelser og kompetencer end regnskab m.m.

"Tunge" m.,m. regnskabsprogrammer lad dette blive imellem de "lærde", så der også for dem er et "lærings og præstationsforum"

Vi andre har brug for redskaber, Wink vi kan bruge i den daglige drift, og ikke andet

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes nok at dette med at regnskabsdata i "skyen" er "farligt" og ureglementeret, lugter meget af skræmmekampagne fordi:

1. I 99.9 procent af tilfældene vil data være meget bedre sikret hos en professionel udbyder med datacentre under kontrollerede forhold, herunder også backup, end hjemme hos Kurt og Karen på et backup bånd under hovedpuden.

2. I alle de programmer jeg kender, inklusive det jeg selv bruger, kan du med et klik med musen downloade et helt års regnskab med bilag, og posteringer i en ZIP fil, så du kan gemme den under hovedpuden :-) Så kan du også leve op til kravene (?) om at de findes på dansk jord :-)

Jeg mener så at punkt 2 endnu ikke er tilgængeligt i Dinero, men så vidt jeg husker har Martin lovet at det er på trapperne ?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Hansen:

2. I alle de programmer jeg kender, inklusive det jeg selv bruger, kan du med et klik med musen downloade et helt års regnskab med bilag, og posteringer i en ZIP fil, så du kan gemme den under hovedpuden :-) Så kan du også leve op til kravene (?) om at de findes på dansk jord :-)

Jeg mener så at punkt 2 endnu ikke er tilgængeligt i Dinero, men så vidt jeg husker har Martin lovet at det er på trapperne ?



Det kommer i 1. kvartal 14 og indtil da, kan man gemme sine kvitteringer og hente sine PDF fakturaer ned på sin egen PC, hvis man er bekymret for vores sikkerhed.

De bedste hilsner

Martin



 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Tonny Skov Pedersen:
Skulle man sammenligne valget af regnskabsprogrammer med valget af en bil, så svarer valget af regnskabsprogram online til, at du vælger bil uden at vide om, hvorvidt der er en motor i bilen og den er i sikkerhedsmæssig forskriftsmæssig tilstand - Men flot ser den (bilen) den da ud, når den står der med 4 hjul og "shinet" op til fotografering.

Det er en super god analogi, for den er perfekt til illustrerer hvorfor de fleste kunder i segmentet ikke bekymre sig om sikkerhed. Hvis der havde været solgt biler uden motorer, så ville det havde givet historier i pressen etc. så ville alle der købte nye biler sikre sig at der vitterligt var en motor i dem.
Jeg skal ærligt indrømme at sidste jeg leasede bil, spurgte jeg ikke engang om der var motor i den, det antog jeg skødesløst efter en prøvetur.

På samme måde antager de fleste at deres cloud baserede regnskabsprogram er sikre, simpelthen fordi de ikke kender nogle tilfælde på af at de ikke skulle være det.

Revisorer og advokater vil altid være gode til at se masser af problemstillinger, der kræver massevis af attester, erklæringer etc., selvfølgeligt vil de det, det giver jo bare flere penge til dem.

Men jeg syntes det er opmuntrende at se at de danske iværksætter er for pragmatiske og kloge til at hoppe på den limpind, men vælger det nemmeste program og kommer videre med at drive deres forretning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Så er det nærliggende er drage den konklusion, at grunden til at regnskabsprogrammerne agerer som de gør, er at de forstået hvad smv markedet vægter højest, og det er åbenbart ikke hvor data, bliver opbevaret

 

Jeg har fuldstændig respekt for købmandsdelen og ikke mindst ideerne bag de "nyere" regnskabsprogrammer.

Min pointe går generelt på at en stille undring over at den risikovillighed brugerne af mange regnskabsprogrammer har.  Mange tager formentligt risikoen uden at vide at der rent faktisk er nogle krav, der skal overholdes i forhold til det offentlige. Andre vil måske møde hammeren økonomisk, hvis deres revisor pludselig stiller krav om kendskab til sikkerhed om regnskabet som dataleverandører mv. Så er det den enkelte bruger der skal betale revisoren for det ekstra arbejde der måske skal udføres for at undgå et regnskabsforbehold.

For mange er risikoen nok til at overse, men den gruppe af bruger der er i kontakt med revisorer eller måske kommer det (måske i forbindelse i forbindelse med en vurderingsberetning fra IVS til ApS) vil leve med en latent risiko. Ikke mindst nu hvor revisor i større og større omfang risikerer bøder for ikke at have udført deres arbejde omhyggeligt nok.

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:
vil vi begynde at tænke over om vi skal lave et andet "Payoff" og begynde at forklare myndighederne hvordan vi har lavet vores sikkerhed, og de andre ting du efterspørger. Men før vi er i mål med de sidste ting som vores kunder efterspørger, kommer det ikke til at ske.

Hej Martin

Det skal ikke laves for myndighedernes skyld - men for at jeres kunders skyld og for at de kan op til lovens krav.  Jeg synes, at det er lidt hovent at sige, at du er lige glad med dine om dine 12.000 brugere lever op til lovens krav.  Reelt kan du være ligeglad - det er brugernes ansvar. Deres ansvar, risiko og udgift....

 

Godt nytår til dig også.

 

Henrik

Side 1 ud af 8 (80 indlæg)