Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gæt et regnskabsprogram!

Side 2 ud af 8 (80 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

På samme måde antager de fleste at deres cloud baserede regnskabsprogram er sikre, simpelthen fordi de ikke kender nogle tilfælde på af at de ikke skulle være det.

Revisorer og advokater vil altid være gode til at se masser af problemstillinger, der kræver massevis af attester, erklæringer etc., selvfølgeligt vil de det, det giver jo bare flere penge til dem.

Nu er det ikke revisorer og advokater der laver lovgivningen - men revisorerne skal tjekkes om den overholdes. Som tidligere nævnt er det offentlige blevet flittigere med at smide bøder efter revisorerne for ikke at være omhyggelige. Næ revisorerne opfinder ikke problemer  - men bliver pålagt flere og flere pligter.

At folk antager at cloud baserede regnskabsprogrammer er sikre ved jeg ikke noget om. Min forventning om clouden er at mange anvender datacentre i lande, hvor driftsomkostningen er billigere end i Danmark. Det er i sig selv et problem. De 3 regnskabsprogrammer jeg lige faldt over skriver ikke noget om det.

Nemmeste program behøves ikke ende med at være billigste for den enkelte bruger....

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:38
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Skulle en af Dinero's kunder komme i bekneb, så laver vi fluks en beretning og længere er den ikke.
Til orientering, er Dinero hosted hos Activewebs i Århus og er altså at finde på dansk jord.

De bedste hilsner

Martin

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 17:19

Hej Henrik

Godt indlæg. Billy's Billing blev lanceret april 2011 for knap tre år siden. Vi var det første, som tog det traditionelle regnskabsprogram og gjorde det muligt for selv ikke-regnskabskyndige at stå for økonomi. Vi gjorde op med debit og kredit og andre bogføringsbegreber. Derfor valgte vi sloganet Danmarks letteste regnskabsprogram, for det er det vi er. Efterfølgende har andre virksomheder fulgt trop med lignende slogans :-) Lethed er en af vores kerneværdier og med et så stærkt slogan, bliver vi holdt op på det. I sidste ende er det op til den enkelte og beslutte, hvad som er lettest for dem.

Mht. sikkerheden i skyen og hvordan det forholder sig, så har vi allerede internt talt om det - at det skal være mere tydeligt, vi har bare ikke haft fokus på at fortælle om vores omfattende setup. Men det skal nok komme i det nye år. Den korte forklaring er dog, at vi har serverer i både Danmark og udlandet afhængig om vores bruger er en dansk virksomhed eller ej. Dernæst ligger al data i flere versioner. Hvis din revisor spørger om noget specifikt, så hjælper vi selvfølgelig også med at besvare konkrete spørgsmål.

Godt nytår.

Toke

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 17:46

Jeg kan se at der i denne tråd skrives om, at man er pligtig til at regnskabsdata er gemt sikkert og at regnskabsprogrammet skal opfylde krav om bogføring.

Jeg tror ikke det er helt rigtigt for hvis det passer mig at lave mine posteringer på et stykke papir så må jeg gerne det. Jeg skal bare gemme og kunne dokumentere mine bilag som jeg har bogført efter ligesom jeg skal lave et årsregnskab og også gemme i nogle år. At nogle revisorer kræver at man skal benytte et regnskabsprogram er noget andet. Mig bekendt findes der intet lovmæssigt krav til, at man skal bruge sin PC til at bogføre bilag.

At et regnskabsprogram skal opfylde bestemte krav giver slet ikke mening for hvem benytter et program hvor momsbogføringen er forkert og din revisor eller anden administrativ medarbejder vil altid finde fejlene. Regnskabsprogrammer er et værktøj til at lette dagligdagen og intet andet. Nogle har valgt den store løsning hvor andre benytter små løsninger og i bund og grund er det præcist det samme, en lille billig bil eller en luxus bil - de bringer dig begge fra A til B.

vh
Rainer

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ahhh Toke, for en god ordens skyld, startede Kassekladde.dk faktisk før Billys Billing og Kassekladde.dk er det der i dag er Dinero :-)
Men lad det nu ligge.

De bedste hilsner

Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

rainerbay:
 Mig bekendt findes der intet lovmæssigt krav til, at man skal bruge sin PC til at bogføre bilag.
absolut korrekt, selvom det bestemt vil lette - men du må da heller ikke bogføre på papir og lade dit regnskab og bilag ligge på et bord på et hotel i New York i forventning om, at du skal bogføre videre næste uge. Regnskab skal opbevares efter bestemte regler, og det er der revisoren er inde på, at der er ganske store krav til dette, som måske ikke opfyldes af alle online programmer - for nu at skrive det firkantet

revisorer har så pligt til at kontrollere, at regnskabet er opbevaret efter reglerne rent faktisk.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 12:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John, ja jeg er helt klar over at du bestemt har ret, jeg syntes blot jeg vil forenkle det lidt det som blev talt om, omkring at et regnskabsprogram skal opfylde bestemte krav og det skal det ikke. Selvfølgelig skal man bogføre i et program hvor man kan få lavet en backup af data ligesom man skal sørge for at kopiere sine "fysiske" bilag også, helt klart.

Jeg har bare hørt mange gange at et regnskabsprogram skal opfylde visse krav, derfor jeg skrev mit svar. Der findes nemme enkle programmer til en billig penge og hvis man blot har behov for enkelthed, at lave salgsfakturaer så er de fleste programmer rigtig fine. Selv udvikler jeg i vores "gamle" danske Navision som nu er Microsoft Dynamics, det er bare et andet niveau men kan også lave salgs fakturaer.

Selv om jeg er mere end 100% Microsoft Dynamics NAV mand så kan jeg sagtens se mulighederne med små Web baserede programmer men man skal nok bare i reklame øjemed passe på at bruge de nævnte ord "bedste", "nemmeste", "mest enkle" osv, for ingen kan måle hvad der er bedst, det er en smagssag.

vh
Rainer

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:07

rainerbay:
men man skal nok bare i reklame øjemed passe på at bruge de nævnte ord "bedste", "nemmeste", "mest enkle" osv, for ingen kan måle hvad der er bedst, det er en smagssag.
Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:41

rainerbay:
at et regnskabsprogram skal opfylde bestemte krav og det skal det ikke

Det er jo ikke det der er trådens kerne - eller emne.

Det er spørgsmålet om at den information som brugerne skal have tilgængelig for at have deres lovpligtige systembeskrivelser af deres bogholderi pt er ikke eksisterende i en lang række regnskabsprogrammer der er på markedet.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:59

Henrik Koudahl:

Det er jo ikke det der er trådens kerne - eller emne.

Det er spørgsmålet om at den information som brugerne skal have tilgængelig for at have deres lovpligtige systembeskrivelser af deres bogholderi pt er ikke eksisterende i en lang række regnskabsprogrammer der er på markedet.

EnigYes

Nu kan vi så konstatere, at såvel Martin Thorborg og Toke Kruse begge har svaret i tråden, dog uden direkte at besvare det oprindelige indlæg.

@Toke Kruse, Billys Billing - Forefindes der en ISAE 3402 erklæring for Billys Billing? Hvis ja, må vi se erklæringen?

@Martin Thorborg, Dinero Regnskabsprogram - Forefindes der en ISAE 3402 erklæring for Dinero Regnskabsprogram? Hvis ja, må vi se erklæringen?

Hvis svaret er benægtende, så har trådstarteren, Henrik, en meget relevant pointe.

Spørgsmålet ved et benægtende svar er så, hvad man agter at foretage sig fremadrettet...

Tonny

Side 2 ud af 8 (80 indlæg)