Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Synes godt om tilladelser, til at styrke seriøsiteten af min side.

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Danske likes købes. 

Jeg har oprettet en fabebookside, der informerer om opsigtsvækkende konsekvenser, for vores jord, som følge af klimaforandringerne.

For at gøre folk opmærksomme på, at det snart kan være for sent, at gøre noget ved det.

https://www.facebook.com/helphealingtheworld - IKKE ment som reklame! 

Jeg ved at mange andre også læser bla. vejr nyheder. Men hvis ikke man ser et samlet overblik, så bliver det jo hurtigt yesterdays news. 

Flere gange om måneden, slår kloden historiske verdensrekorder. Og det er artikler om netop de rekorder, som jeg vil vidreformidle. Som sagt samlet på et sted. Jeg mener at det vil give et samlet overblik. Og forhåbentlig se alvoren, lige som jeg har gjort. Det har jeg fordi jeg kigger efter det...

Jeg forstår ikke, hvorfor medierne ikke samler billedet. De viser en nyhed ad gangen, men ingen lægger det hele sammen. Det vil jeg gøre...

Men det handler om netværk og om stærkt fællesskab. Kun ved at holde sammen, kan man flytte bjerge.

Pt. Har siden, trods promovering og annonce, kun 19 medlemmer. 10 af dem er venner :/

Jeg har brug for en folke strøm til at øge seriøsiteten af min side. Jeg har det selv sådan, at jeg ikke stoler på små grupper. Men hvis der står 10.000 likes, så ville jeg... Populisme, I know :)

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 12:36

Eller nogen, der kender nogen :)

Skriv også gerne pvt.

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 345
Fra  YAH.DK Skrevet kl. 12:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Faldt lige over denne artikkel på Computerworld, om hvordan man snyder Facebook og får mange likes, men det er selvfølgelig ikke helt stuerent, hvis du vil have reelle likes Smile

http://www.computerworld.dk/art/229378

Held og lykke med dit projekt!

Michael

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 13:00

Jeg har ikke brug for reelle likes... - ikke til dette formål.. Det er selvfølgelig meningen at de reelle skal komme. DMen det er bla. sådan at jeg vil "lokke dem". Emnet er følsomt, og folk vender desværre blikket væk... Og koncentrerer sig i stedet om Helle Thornings selfie.... 

TAK, jeg kigger på det :)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:18

Remoulade Rikke:

Jeg har oprettet en fabebookside, der informerer om opsigtsvækkende konsekvenser, for vores jord, som følge af klimaforandringerne.

For at gøre folk opmærksomme på, at det snart kan være for sent, at gøre noget ved det.

Jeg er på ingen måde ekspert, men klimaforandringer sker jo hele tiden om vi vil det eller ej. Det er jo ikke mere end ca 150 år siden den sidste lille istid sluttede.

Det kunne vi ikke gøre meget ved, selvom vi gerne ville.

Remoulade Rikke:
Flere gange om måneden, slår kloden historiske verdensrekorder.

Ja, men jo kun i forhold til den korte historie vi kender. Jeg så f.eks. en meteorolog udtale at den seneste storm her i Asien var den værste i jordklodens historie, hvilket jo er noget ævl at udtale, eftersom vi ikke aner noget som helst om hvilke storme der har været for bare få tusind år siden. Matematiker som jeg er vil jeg vurdere chancen for at der har været større storme på et tidspunkt på jorden de sidste par mia år er stor :-)

Remoulade Rikke:
Jeg forstår ikke, hvorfor medierne ikke samler billedet. De viser en nyhed ad gangen, men ingen lægger det hele sammen. Det vil jeg gøre...

Jeg tror det er fordi der ikke er noget større samlet billede. Måske skyldes klimaforandringer Co2, måske solpletter, måske forandringer i skydækket og alle mulige andre ting.

Er det du ønsker et stabilt klima? Hvis ja, så minder det mig om dem der ønsker et stabilt økonomisk system, for begge dele er umulige, hvilket historien også har bevist.

Hvis du i stedet for at fokusere på klimaforandringer, som vi jo ikke ved hvad skyldes præcist, og hvis mekanismer vi ikke kender, fokuserede på forurening, så tror jeg du kunne komme meget længere. Forurening er nemt at påvise grundende til, det er klimaforandringer ikke, hvis man skal tro på alle de eksperter og forskere der er uenige om emnet.

Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:25

Du kan vist købe likes på flere amerikanske sider.

Hvis det bare er for at få din kanal til at se populær ud, så køb 10.000 på fiverr.com

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 14:05

Man er jo nød til at starte et sted...Jeg føler mig som et bedre menneske, ved at tage aktion. Jeg sidder selv med dobbeltmoralske skrubler, over at jeg alligevel ikke kan gøre noget alene. Som mange andre. - Men jeg ville nok være villig til mere, hvis jeg kunne se sort på hvidt at vi var mange flere, med den tanke.  

Jeg er ikke enig i at man ikke kender årsagen. Om ikke andet, så har vi nogle meget kvalificerede bud. 

Det kan godt være at vi ikke har målt i så lang tid. Men vi kan altså stadig forske os århundere, år millioner tilbage. DMI alene, har målt siden 18. hundrede tallet.

Jeg er RIGTIG glad for dit svar! Det et jeg... Tænk at du har taget tid, til at læse den lange tekst på siden. :D Tak!

MEN jeg fornemmer udfra dit opslag, at du også er "benægter". Nok ikke i den forstand at du ikke tror på at det sker, men du finder en masse undskyldninger for at umuliggøre det. Og vælger derfor at tage det roligt, eller vende det blinde øje til.

Måske kan vi ikke redde alt, men vi kan sgu godt gøre tingene bedre. 

Min mission, er netop at skabe det støre billede. Vække alvoren i de folk, der er interesserede. Oooog jeg fik engang af vide af en nummerolog, at jeg med mit nuværende navn, skulle redde verdenen! HA HA (Og skal lige sige, jeg tror ikke på det pjat!) 

Siden er i øvrigt på ingen måde kommerciel!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:39

Remoulade Rikke:
Jeg er ikke enig i at man ikke kender årsagen. Om ikke andet, så har vi nogle meget kvalificerede bud. 

Ja kvalificerede bud, som stikker i mange forskellige retninger, jeg læser med på videnskabelige sites om bl.a. vedvarende energi og klimaforandringer, men det er da muligt du ved nogle ting jeg ikke ved. Jeg har bare ikke set svar på de spørgsmål endnu, men jeg har set mange forskellige teorier, og mange forskere som er uenige.

Remoulade Rikke:
Det kan godt være at vi ikke har målt i så lang tid. Men vi kan altså stadig forske os århundere, år millioner tilbage. DMI alene, har målt siden 18. hundrede tallet.

Ja, men har du lagt mærke til hvor ofte man reviderer det man tidligere er kommet frem til? Videnskaben tilbage i tiden er desværre ikke eksakt, så at udtale sig om jordskodens meterologiske rekorder er ikke seriøst efter min mening. Man kan tale om rekorder i den tid vi har målt og nedskrevet jordens klima, men om der har været større storme for 500 millioner år siden, ved vi meget lidt om.

Remoulade Rikke:
MEN jeg fornemmer udfra dit opslag, at du også er "benægter". Nok ikke i den forstand at du ikke tror på at det sker, men du finder en masse undskyldninger for at umuliggøre det. Og vælger derfor at tage det roligt, eller vende det blinde øje til.

Nu begynder du vist at læse alt muligt ind som ikke har noget at gøre med hvad jeg skriver. Jeg forholder mig modsat dig så objektivt som muligt til tingene og benægter ingenting, og ønsker heller ikke at umuliggøre noget. Jeg foreslår derimod en tilgang til emnet, som jeg tror vil muliggøre større opmærksomhed, så det er faktisk lige modsat.

At kæmpe for en sag, hvor verdens eksperter er uenige, er meget svært, men at kæmpe for en sag hvor alle er enige, er meget lettere. Så ved at vælge en lettere vinkel gør du dit arbejde lettere.

Remoulade Rikke:
Min mission, er netop at skabe det støre billede.

Vil du så kun skabe det større billede ved at linke til dem du er enig med og kalde andre "benægtere"? For det ligner du allerede har taget stilling og fundet ud af hvem du selv mener du er enig med. 

Du skriver f.eks. på siden:

"Vejr rekorderne forekommer nu, i 2013, flere gange dagligt."

Sådanne udsagn kan jo sagtens være rigtige, men for mig der mangler lige en kilde, da det ligner en omgang varm luft, alt efter hvordan man måler det selvfølgelig.

Det der i høj grad mangler i klimadebatten i de almindelige medier er saglighed. Der mangler i den grad kildekritik, og forskellige interesseorganisationer får taletid uden kritiske spørgsmål, og det gælder alle lige fra dem der mener klimaforandringer ikke har noget med Co2 at gøre, til dem der mener modsat, eller noget helt tredje.

Du er i gang med en skræmmekampagne, hvor du selv har taget stilling til ting forskere er uenige om, og det får i hvert fald ikke mig til at klikke "like" lige meget hvor mange likes du har i forvejen.

P.S. Den her nævner du "Vulkan i udbrud på Island - Ny ø født", den viser fint hvad jeg mener. Jeg kan faktisk slet ikke se hvad den har med emnet at gøre. Nye øer er jo i det meste af verdenshistorien blevet til rundt omkring pga. jordsælv og vulkaner, så hvad er meningen med sådan en overskrift egentlig? udover at råbe folk op, på en ikke-saglig måde?

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 14:59

LIGEMEGET HVAD, så hjælper det ikke noget, ikke at gøre noget... Bare prøve.

Det er jo netop et fællesskab/fælles sag, hvor alle interesserede netop kan udveksle erfaringer. Få en god debat - og igen, se sammenhængen og alvoren :) NOGET må vi kunne gøre!

Jeg modtager daglige op til flere nyheder, om nye rekorder eller historiske højder. Jeg VED godt at der bliver pyntet og brugt store ord. Men situationerne er virkelige nok. Efter at jeg er begyndt at kigge efter det, så har jeg selv skabt et overblik. Der i dén grad skræmmer mig. Jeg vil egentlig bare samle og linke til alle de nyheder som jeg finder på området. Det er ikke min opgave at sortere eller vurdere. Men jeg tror at folk måske kan blive vækket til live, når de får tingene serveret i samler form. Ligesom jeg selv. NETOP at viderformidle kilderne. 

Enkeltstående nyheder, forsvinder i et væld af useriøsitet og sladder. "Neeej har du set det med katastrofen...?" - "Ja, det er forfærdeligt!" - "Og har du så set Helles selfie?" - Hvad sker der? Jeg påstår altså absolut ingenting. Jeg er ikke ekspert. Og som jeg også beskriver på siden, så skal jeg ikke gøre mig til herre over folks meninger. Det er da klart at jeg formidler min egen personlige mening... Det er jo MIN mærkesag, lige nu. - Jeg har ikke tænkt mig kun at henvise til Ekstrabladet, med deres populistiske journalisme. Jeg linker ALT hvad jeg kan finde, der indenholder mit overordnede emne. At det snart kan være for sent. Teorier, eller ej.... Og jeg vil sgu hellere være på den sikre side, på dét område.

Jeg vil ændre min beskrivelse til "Artikler lignende..." Men du synes ikke at det har noget med emnet at gøre? Så er jeg bange for at du har misforstået mit budskab. Måske tror du at jeg snart vil opfordre til demonstrationer o.lign. Som så mange andre klima organisationer. 

Du har helt ret i at hotspots har forekommet igennem hele historien... Det var også bare et sammenlignende eksempel. 

Hvis du betragter dig selv som objektiv (Jeg kender dig jo ikke) - så kommer du jo aldrig videre med det. Hvis ikke du kan tage en beslutning, fordi der er for mange teorier, så virker det blindt.  

Det er okay at du ikke vil med i min gruppe... Det er der sikkert riiiigtig mange, der ikke vil. Og det er også HELT okay. Alle behøver ikke "følge min fløjte" - Men jeg tror også på at min holdning falmer, efterhånden som der kommer noget debat. Jeg serverer det samlede overblik over HVOR TIT vejr rekorder brydes... Bare i det sidste årti. Men nok mere fremadsigtet... Det stopper jo nok ikke. 

Undskyld mit franke, men jeg vil skide på om jeg er saglig eller ej. Jeg ønsker lige netop at råbe alle der vil være med op. 

Og så må du undskylde at jeg misforstod dig. :)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Remoulade Rikke:
Jeg serverer det samlede overblik over HVOR TIT vejr rekorder brydes... Bare i det sidste årti. Men nok mere fremadsigtet... Det stopper jo nok ikke. 

Jeg tror vist ikke rigtigt du forstår de artikler du læser. Når du slår artikler om storme og regnvejr op som værende rekorder for jorden, så kan man vide det med 0 % sikkerhed. For man aner ikke om der var flere store regnbyger for 500 mill. år siden, man aner heller ikke om det stormede mere.

Du er glad for medier, og derfor får du lige Guadians svar omkring Haiyan her:

http://www.theguardian.com/world/2013/nov/08/typhoon-haiyan-facts

"Is it the biggest ever?

This we cannot say because recorded history is limited to humans' ability to measure and verify wind speed and pressure. But it is the largest recorded since Allen."

Præcis min pointe. Der er en MASSE vejrrekorder, som kun er rekorder mens man har målt, men som intet siger om det historiske vejr på jorden. Så alle de vejrrekorder du ser omkring f.eks. regnfald og storme, er ikke historiske rekorder, kun rekorder i den korte tid vi har målt, men det virker lidt som om du præsenterer det som rekorder for moder jord, og ikke bare rekord i den mikroskopiske tid vi har målt og registreret vejret. 

Remoulade Rikke:
Hvis du betragter dig selv som objektiv (Jeg kender dig jo ikke) - så kommer du jo aldrig videre med det. Hvis ikke du kan tage en beslutning, fordi der er for mange teorier, så virker det blindt.  

Så du kender ikke forskel på at være objektiv og ubeslutsom eller hvad? :-)

Man kan tage beslutninger på et objektivt grundlag og man kan tage beslutninger på et subjektivt grundlag. Det kan nogen gange kræve mere arbejde at tage en informeret beslutning, fremfor en hvad man lige føler for, men man bliver ikke nødvendigvis ubeslutsom, blot fordi man kræver et ordentlig grundlag at beslutte sig ud fra.

Du kan f.eks tage et kig på EPICA, som er et projekt hvor man har udboret iskerner 800.000 år tilbage i tiden, fra Antarktis. Du kan se grafen over temperatursvingninger her:

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:EPICA_temperature_plot.svg

Tre (måske fire) perioder indenfor 800.000 år har det været varmere på antarktis end det er nu.

Jorden er 4,5 mia år gammel, så hvis mønsteret med istider og mellemistider fortsætter tilbage i tiden har det været varmere på antarkis end det er nu 4.500.000.000/800.000= 5625 perioder.

Så når der skrives om temperaturrekorder, så skal man altså bare lige huske at der har været varmere mange gange før, i hvert fald på antarkis, hvor vi kan analysere det historisk. Og når der skrives om rekorder for regn og storm, så husk det kun er en ultra mikroskopisk data serie vi har, for vi aner intet om præcis hvor store storme der var for 100 mill. år siden, eller præcis hvor meget regn der faldt for 100 mill. år siden.

Det er fint du ønsker at kæmpe for noget, men hvis du vil have nogen med, så er det vigtigt du ikke skriver om rekorder, hvis det eksempelvis ikke er rekorder, for så virker det modsat. Hvis du vil skrive om en rekord, så husk at skriv hvilken tidsperiode det er indenfor. De fleste vejr-misinformationer er i de almindelige medier, og det er synd hvis det bare er det du vil videreformidle, for så har det igen ingen slagkraft, da det jo oftest er fyldt med fejl og antagelser der ikke bygger på andet end gætterier.

Vi mennesker gør en masse skidt, vi er bl.a. ved at fylde hele vores jord med kemikalier og tungmetaler, som det tager tusindvis af år at nedbryde. Det er 100 % bevist at tungmetaler er skadelige for levende organismer, men vi gør reelt intet. Selvom vi ved hvad der sker med vores elektronikaffald når vi sender det til Afrika, så gør vi det alligevel, bare for at tage et lille eksempel. Ikke engang når vi kender konsekvenserne af vores handlinger gør vi noget. Det bliver svært at få folk til at gøre noget, ved noget vi ikke ved 100 %.

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)