Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Synes godt om tilladelser, til at styrke seriøsiteten af min side.

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nååår okaaay, så lukker jeg siden og glemmer det hele.... NEJ! Jeg tror STADIG på at man i det mindste skal gøre et forsøg.

Der er selvfølgelig klimabenægtere, der "sår" den anden side af historien. Altså, nogle af dine medier. Man finder hvad man leder efter... Jeg kigger så bare de steder, hvor mine påstande bliver bekræftet. For det har jeg taget en beslutning og at tilslutte mig.

Må jeg genopfriske... Vi har målt i mere end 100 år. Det er statistik set nok for mig. Og du kan da ikke afvise at det er klima der er forbryderen? Eller, at det er menneskerne. Måske er det ikke hele sandheden. Men hvad er den også? Måske vil nogen modsige mig og overbevise mig omandet. Men der skal meget til.... 

Du forstår mig stadig ikke Thomas... Hvis man er en "average Joe/Jane" så er ens nyhedsstrøm en blanding af nyheder indenfor alle områder. - Men hvis man prøver, på en tilfældig dag, KUN at se på vejr/klima nyheds kategorierne, så ser man det hele på én gang. Det, der rører sig lige nu.... Se bare de links der ligger nu. De fleste er up to date.. Lige nu.

Hvis min side kører i 1 år, med daglige opdateringer om emnet, så vil der vise sig et billede af, hvor galt det er og vil gå, hvis ikke vi gør noget. Det var den samme årsag til at jeg valgte at lave denne side. Efter HVER DAG at have læst op til flere nyheder, fordi jeg kiggede efter dem. Hvis jeg tidligere så en vejr nyhed, så betød den enkeltstående ikke så meget. Det blev hurtigt glemt. Det var først da jeg begyndte at samle det, og skabe et overblik over det hele, at det gik op for mig hvor voldsomt det var.

Måske nytter det, måske ikke. Dyrevelfærds organisationer blomstrer også alle vegne for tiden.. (Tak Linse !! :/) - Det er da heller ikke noget, man får noget ud af... Det er en sag om enten eller... Zoo Fili er stadig tilladt i DK! - Men dem, der spreder budskabet finder en forløsning, og en personlig trøst i at gøre et eller andet. Selv om de smadrer hoveder imod mure.

Jeg forholder mig til min egen levetid... Det er det eneste jeg kan. Jeg strækker mig også til de sidste 2000 år på visse områder. Men at gå flere millioner tilbage, det er bare hovedløst i denne sammenhæng. Og irrelevant. Det vil være umuligt at spå om. 

Tidsperiode?

Jeg begynder fra i dag, og der vil kun komme up to date nyheder. Og der står som regel dato i de artikler jeg henviser til. Det tror jeg ikke jeg behøver gå så meget op i... Jeg synes også at overskriften "Værste storm i mere end 100 år", er foruroligende, og nok til at jeg bliver bange...

Du minder mig om min kæreste, der aldrig kan gætte på eller gisne om ting. Teorier er fuldkommen udelukket i hans verden. - Alt skal dokumenteres før det er sandt. Og tja.. Så kan man jo så længe stikke fingrene i ørerne og overdøve alt med "LA LA LA LA LA LA". Sandheden er ilde hørt.

100 % bevist kan ingenting blive. For alle vores beregninger, statestikker og undersøgelser, er menneskeskabte begreber. Ingen siger, at det er sådan. Jeg ved godt de er plausible nok.. Men ikke til 100 %.

Men jeg er heller ikke videnskabsmand, der har dedikeret mit liv til disse begreber. 

JEG SKRIVER IKKE SELV OM REKORDERNE. Jeg samler dem på et sted. Det er DET der er formålet med siden.. At oplyse om de rekorder, historiske højder og højst usædvanlige. Det er min vinkel. Men det er IKKE mine egne påstande.... Jeg er bare tiltroer og tilhænger af meget af det.... Og jeg vil vise problemet, set med mine øjne. 

Jeg må sige at hvis du melder dig i gruppen, så tror jeg at jeg vil fjerne dig igen. Et hak i ytringsfriheden. Men de påstande du kommer med, er stærkt demotiverende, er jeg ked af at sige. Sørgeligt... Det er en "sutteklud" for folk, at få fortalt, at alt er okay. - Indtil det ikke er det mere... 

At folk ikke gør noget, er jo netop mit budskabs ønske. Og hvis der bliver råbt højt nok, så gør nogen måske noget... Måske.

aturen har altid forsvaret og repareret sig selv. Det vil den blive ved med... (Ikke alternativt indiansk set) Kloden skal nok overleve det. Men vi gør bare ikke... 

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 17:14

Sæt hjernen i blød, og lav et informativt og effektivt billede, som har potentiale til at gå viralt. Det samme kunne gøres med en video, hvis der ligges noget arbejde i det. 

Herved behøver du ikke at "snyde" dig til opmærksomhed, selvom budskabet selvfølgelig er helt fint. Men hvis man er lidt skarp, kan lidt kreativ online markedsføring virkelig skabe resultater.

De sociale medier lever jo på menneskelig aktivitet - så udnyt det :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 17:31

Det vil jeg rigtig gerne have råd til! :)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:52

Remoulade Rikke:
Der er selvfølgelig klimabenægtere, der "sår" den anden side af historien. Altså, nogle af dine medier. Man finder hvad man leder efter... Jeg kigger så bare de steder, hvor mine påstande bliver bekræftet. For det har jeg taget en beslutning og at tilslutte mig.

Jeg benægter ikke vi har et klima :-) Og jeg får ikke mine historier fra nogle "benægtere", gider du ikke snart stoppe med at pådutte mig alt muligt. Når jeg skriver om EPICA så er det fordi jeg går UDENOM medierne og går til kilden til tallene. Jeg ønsker netop IKKE at få plantede historier fra hverken den ene religiøse overbevisning eller den anden.

Remoulade Rikke:
Må jeg genopfriske... Vi har målt i mere end 100 år. Det er statistik set nok for mig.

Hehe ok, så da du tidligere talte om man kunne måle meget langt tilbage, og jeg viste dig temperaturer langt tilbage, så er 100 år lige pludselig nok, fordi de var modsat af hvad du troede eller hvad? :-)

Remoulade Rikke:
Hvis min side kører i 1 år, med daglige opdateringer om emnet, så vil der vise sig et billede af, hvor galt det er og vil gå, hvis ikke vi gør noget.

Nej der vil vise sig et billede af hvad de medier du følger med i skriver. Hvor galt noget kan gå, og hvad det skyldes ved vi ikke endnu.

Remoulade Rikke:
Men at gå flere millioner tilbage, det er bare hovedløst i denne sammenhæng. Og irrelevant. Det vil være umuligt at spå om. 

Hvis du vil kæmpe for miljøet og lave noget som helst sagligt om klimaet, er du nødt til at se på de cykluser klimaet kører i. Lige nu er vi inde i en mellemistid, og lur om ikke vi igen rammer en istid, dog meget langt fremme. Hvis du vil vurdere hvad klimaændringer skyldes er du altså nødt til også at se på historien, hvilket forskere heldigvis også gør.

Remoulade Rikke:
Jeg synes også at overskriften "Værste storm i mere end 100 år", er foruroligende, og nok til at jeg bliver bange...

Ja det kan også gøre mig bange. Men den slags storme kommer jo en gang hvert 100. år, om vi vil det eller ej. Det kan vi ikke ændre på. Den slags storme har der jo været millioner af, også inden vi begyndte at brænde olie af.

Remoulade Rikke:
Du minder mig om min kæreste, der aldrig kan gætte på eller gisne om ting. Teorier er fuldkommen udelukket i hans verden. - Alt skal dokumenteres før det er sandt. Og tja.. Så kan man jo så længe stikke fingrene i ørerne og overdøve alt med "LA LA LA LA LA LA". Sandheden er ilde hørt.

Gætterier eller gisninger er ikke sandheden, det er som du skriver, gætterier eller gisninger :-)

Hvis du nu satte dig lidt ind i tingene i stedet for at sætte mig i bås som det ene eller det andet, så er jeg faktisk en af de få der flere gange har spurgt hvorfor vi skal have vækst. Vækst er jo vækst i forbrug (med mindre vi taler om vækst i papirpenge), og mere vækst har jo altid været ligmed mere forurening og mere Co2. Jeg lukker ikke ørerne, men er faktisk en af dem der har skrevet om netop det herinde og på G+. Så jeg er faktisk lige præcis modsat af hvad du tror. Jeg råber op om klimaet, men jeg bruger bare ikke gisninger og gætterier som dig, da jeg ikke mener man kommer nogle vegne med den slags.

Remoulade Rikke:
JEG SKRIVER IKKE SELV OM REKORDERNE. Jeg samler dem på et sted. Det er DET der er formålet med siden.. At oplyse om de rekorder, historiske højder og højst usædvanlige. Det er min vinkel. Men det er IKKE mine egne påstande.... Jeg er bare tiltroer og tilhænger af meget af det.... Og jeg vil vise problemet, set med mine øjne. 

Ja du henviser til nogle rekorder som ofte ikke er rekorder, fordi journalisten ikke forstår hvad han skriver om. Fordi en dansk journalist skriver at det er den værste orkan i jordens historie, så bliver det jo ikke rigtigt. Her vil jeg hellere tro på eksperter indenfor feltet som siger at det aner vi intet, og har ingen beviser for det overhovedet.

Hvis du virkelig vil gøre noget, bør du sætte dig ind i tingene og ikke viderebringe "rekorder" der ikke er rekorder.

Remoulade Rikke:
Men de påstande du kommer med, er stærkt demotiverende, er jeg ked af at sige. Sørgeligt... Det er en "sutteklud" for folk, at få fortalt, at alt er okay. - Indtil det ikke er det mere... 

Jeg er indtil nu ikke kommet med nogle påstande, jeg er kommet med nogle fakta, som jeg kan forstå du synes er demotiverende, men der skal fakta på bordet for det bliver seriøst.

Jeg har i øvrigt intet sted skrevet at alt er okay, igen aner jeg ikke hvor du får de ting fra. Vi har massiv forurening, og jorden bliver varmere. Det første ved vi 100 % og kan måle og vi kender årsagen. Det sidste kender vi ikke årsagen til og masser af eksperter er uenige. Og ofte når der tales om rekorder er det på ingen måde rekorder. Det er et problem at et så vigtigt område behandles så skødesløst, og det vil jeg gerne være med til at ændre. 

For jeg tager nemlig disse ting seriøst, og ønsker at alle de forkerte oplysninger skal ud af medierne, så vi rent faktisk kan blive klogere og ikke dummere.

Remoulade Rikke:
Kloden skal nok overleve det. Men vi gør bare ikke... 

Helt enig. Det meste af jordens befolkning skal nok dø på et tidspunkt. Det er jo bare en super vulkan der går i udbrud, og så er der hungersnød, pga. de mange partikler i luften. Der skal faktisk ikke mere til end et stort udbrud i f.eks. Yellow Stone til, før vi kan ende med http://en.wikipedia.org/wiki/Year_Without_a_Summer eller endnu værre.

Med det forbrug vi har af fødevarer tør jeg godt garantere hungersnød og kaos når vi får sådan et år igen.

P.S. Så vidt jeg husker plejer Yellow Stone at gå i udbrud ca hver 600.000 år. Det er 640.000 år siden sidst, og den dag den går i super udbrud igen, er vi alle sammen færdige. I mellemtiden vil jeg ikke lade mig skræmme af gætterier og gisninger, men derimod tage sandheden og fakta seriøst.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 17:58

Tak skal du da ellers have for en ordentlig debat I to har fået gang i her:-)

Nå, men hvis du vil have hurtige likes, kan du jo gå på fiverr.com og købe dig til likes i tusindvis for - ja en fiver:-)

Håber du kan bruge det.

Mvh Eugene

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 18:23

Det har jeg gjort :) Venter stadig... Det kostede 5 dollar... :)

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 18:29
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Jeg gider ikke engang svare Thomas. Det kommer alt for langt ud nu... Jeg orker ikke at blive ved med at forsvare mig selv. Det gør du sikkert heller ikke... 

JEG ER IKKE EKSPERT! - Tænk at man skal høre på sådan noget, helt ned til det barnligste ordkløveri, fordi man vil gøre noget godt. 

Jeg kan sgu godt forstå at folk giver op, eller ikke gider... Man når alligevel ikke langt. Jeg giver dig ikke op. Det her er MIT iværksætteri. Iværksætteri, der ikke engang har til formål at tømme pengepunge...

Lad os blive enige om at være uenige...

Men påstande, fordomme osv. det er mig... Derfor agerer jeg altid forebyggende. Så når jeg stempler dig som noget, så er det fordi det er mine gisninger. Og det er skide sjovt når man har ret. Man bliver en god menneskekender. Men jeg kan jo også tage fejl...

- Jeg tror også at du er venstremand ;)

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 18:37
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Du tyvstjæler/misbruger ord fra TV2-hit.

Du køber dig til likes.

Du vil kun linke til tekster, som understøtter dine meninger.

Og da jeg ved af erfaring, at du ikke tager kritik tik dig, men kun ved selv bedst, så er det da på forhånd dømt til at være en dødssejler.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Remoulade Rikke:
Så når jeg stempler dig som noget, så er det fordi det er mine gisninger. Og det er skide sjovt når man har ret.

Ja og indtil videre har du jo faktisk ramt forkert hver gang :-)

Remoulade Rikke:
- Jeg tror også at du er venstremand ;)

Det rammer du igen totalt ved siden af. Jeg kan ikke stemme på et parti hvor en liste over hovedbestyrelsen ikke er offentlig tilgængelig, og ikke engang medlemmerne kan tilsyneladende få oplyst hvem der sidder i den. Det er efter min mening udemokratisk (og ja jeg ved jeg træder nogen over tæerne, men jeg er af den mening det ikke hører et demokrati til). Hvis jeg tager fejl, så send mig endelig et link eller liste med alle navne, da jeg har ledt efter den, men ikke kunne finde den.

Du kunne faktisk næsten ikke have ramt mere forkert :-)

Må jeg spørge hvorfor du tror det, når jeg fortæller jeg har spurgt om hvorfor vi skal have vækst, når det er ligmed øget forurening. Når jeg omtaler vores elektronikskrot der sendes til Afrika, og når jeg omtaler kemikalie og tungmetalsforurening osv. Er det sådan en typisk venstremand er for dig?

Du skal ikke lade dig snyde af at jeg ser på fakta og ikke på gætterier, og rent faktisk sætter mig ind i de ting jeg debatterer, det kan behøver man ikke stemme på venstre eller konservativ for at gøre ;)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:33

Thomas Frost:
Du skal ikke lade dig snyde af at jeg ser på fakta og ikke på gætterier, og rent faktisk sætter mig ind i de ting jeg debatterer, det kan behøver man ikke stemme på venstre eller konservativ for at gøre ;)
Yes

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)