Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annonceringsbureauer (mmmedier, adfair, adsense...)

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Med risiko for at få verbal tæsk og få at vide, at der har været 1000 indlæg om det, så prøver jeg alligevel, da jeg ikke lige kunne finde noget om det herinde.

Jeg skal have solgt nogle annoncer, når mit website er blevet redesignet. Jeg er ude efter CPM kampagner eller som minimum click. Samtidig synes jeg ikke, at jeg har kunnet finde nogle steder, hvor man blot indsætter en enkelt portion kode per annonceplads på sit website, hvorefter man inde på bureauets side kan til-/fravælge kampagner. Det jeg ser er, at man skal indsætte et stykke kode per kampagne, hvilket i sig selv er besværligt, når der skiftes kampagner. Samtidig skal man lave en eller anden funktion på websitet, der kan vise flere forskellige kampagner, så man ikke bare bombarderer den samme bruger med den samme kampagne (nej - jeg kan ikke selv programmere ;o)).

Er der nogen, der har nogle erfaringer, forslag eller inputs? Jeg har lige tilmeldt mig adfair for at se, hvordan deres fungerer.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:48

AdSense er klart det letteste - her skal du ikke gøre noget i forhold til hvad der vises. Bare sæt koden ind så kører det. Og AdSense er så ubetinget også det netværk som giver den højeste udbetaling i forhold til den trafikmængde der er. Ofte 10-20 gange mere end de traditionelle CPM- og banner- netværk.

Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:26

Jeg kan også kun anbefale AdSense, men hvis du endelig vil have bannere på siderne, så er der flere annoncenetværk, der tilbyder at du kan oprette puljer, hvor du så indsætter et enkelt stykke kode på din siden, og så vil du få vist kampagner som du selv har mulighed for at til- og fravælge.

Har du dog først opsat din kode til at vise en pulje fra fx. Adfair, så kræver det at de hele tiden har nogle kampagner, der er relevante for dine brugere. Ellers bliver det administrativt for besværligt for dig.

Af annoncenetværk der tilbyder puljer, som du selv kan styre kan bl.a nævnes Tradedoubler, Adfair, Brand2Brand (Notabene)

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 22:44

Jeg vil helt klart fravælge dig at bare tage en fast kode og smække op på siden. Hvis du ikke selv kan fixe et system kan du bruge PHPADSNEW som kan styre dine banners og give statistiker på dem.

Det kommer også helt an på, hvor du vil have dinne reklamer - hvad du skal vælge, om det skal værre alm. bannerreklamer eller adsense.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 09:28

Tak for svarene :)

Adsense er irrelevant for mig. Prøvede at køre med det lidt, og det førte til nogle reklamer, der var ret skæve i forhold til vores brugere, hvilket igen gav lavt pay-out. Desuden havde jeg problemer med vores filter, da adsense demonstrativt smed annoncer på for en af vores sponsorers konkurrenter, selvom jeg havde forsøgt at blokere for det igennem adsenses system. Nå ja... så synes jeg faktisk også at det er grimt ;)

Jeg kigger lidt på tradedoubler, adfair og brand2brand. Tak for inputs :)

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 09:32

Tradedoubler har ikke nær så godt et udvalg af kampagner - som alle de andre.

Sådan er det jo med adsense, men så er det blot fordi jeres sider ikke er optimeret ordentligt - eftersom annoncerne tilpasser sig efter indholdet på siden.
Dog er de misvisende i starten - men jeg ved jo ikke, hvor lang tid du kørte med det.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 09:37

Hvordan optimeret? Jeg vil helst ikke skulle sidde og bruge tid på at skrive en tennisnyhed sådan, at man tager hensyn til adsense eksempelvis...

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 13:14

Adsense er helt klart det nemmeste af administrere og det kan give ganske godt, men det afhænger jo meget af hvad det er for en side.

Jeg har dog også gode erfaringer med de fleste annoncenetværk, desværre så er det ikke alle der har mulighed for puljer som adfair.dk, og det kan hurtigt optage en del tid hvis man skal sidde og indsætte annonce kode og fjerne det igen manuelt hver gang der er en ny annonce eller når den udløber. Adfair's system deaktivere automatisk en annonce i en pulje når den er lukket. det kunne de andre godt lære noget af, men måske er det med vilje at de ikke har den funktion.

Dem jeg har bedst erfaring med er:

Adfair.dk - okay antal annoncer og super admin system - kræver mindst muligt arbejde

adpepper.dk - mange annoncer og annonceringsmuligheder - håbløst admin system og ofte svært at gennemskue indtægterne for de forskellige annoncer. Mangler puljer.

Euroads.dk - ny spiller på markedet - men det sker at de har annoncer som har bedre priser end de andre (men ikke altid). Mangler puljer.

tradedoubler.dk - absolut laveste indtægter på annoncerne, og jeg har det indtryk at de henvender sig mest til små private hjemmesider.

mmmedier.dk - Har endnu ingen erfaring med dem, men høre gerne fra andre der har.

Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:16

Som Mikkel skrev, så giver AdSense alt andet lige en højere payout rate end traditionelle bannerreklamer. Samtidig "generer" de brugeren mindst muligt. Så hvis det er penge, du er ude efter, bør du give det en chance, og så sørge for at optimere siderne mht. indhold, så relevansen af Googles reklamer bliver så høj som mulig.

At du så personligt synes annoncerne er grimme - well, hvis de virker, er det så ikke det, der skal til?

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 13:46

Olsen> Tak - jeg giver adfair en chance :)

nu snakker I om at optimere siden mht. indhold. Jeg går ikke ud fra, at det betyder, at man skal gå på kompromis med indholdet af ens nyheder. Kan I henvise mig til nogle gode steder, hvor jeg kan læse lidt om at optimere indholdet til adsense?

god pointe med grim vs. indtjening ;o)

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)