Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dom over Microsoft :-(

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Din opfattelse af, hvor godt MS dokumenterer sine ting, og hvor let det er for trediepart at udvikle applikationer til Windows står du ret alene med. Jeg har som Martin i flere situationer også oplevet at meget dygtige udviklere jeg har arbejdet med, ikke har kunne få de informationer de skulle bruge, men har måtte gætte sig frem - skyde i blinde.

Det værste er i dette tilfælde at det er closed source man arbejder op i mod, så der er reelt ingen mulighed for at se hvordan skidtet er bygget. Man må, som du skriver, bare prøve sig frem og tro på det virker når det ser sådan ud. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:38

Bitpaq.com:

Martin Thorborg:

Så er jeg ked af at sige, at din "bedste mening" ikke er god nok. Jeg tror nok at mine udviklere bedste ved hvilke problemer de står med i det daglige. Og jeg syntes ikke Microsoft er onde. Vi er "Microsoft Gold Certified Partner", så det er nok ikke der skoen trykker. Microsoft dokumenterer bare ikke deres ting godt nok og det gør det svært for os at integrere vores produkter lige så godt, som de produkter de selv producerer og som konkurrerer med os. Den slags må man ikke som monopolist og derfor er de blevet dømt.

Dbh Martin

hmm.. ja jeg er ikke så pæn i mit sprog.. undskyld for det.. men jeg er stadig uenig med D'herrer.. Integration med Microsofts produkter er nu ikke særlig vanskeligt og jeg må sige, at hvad dokumentation angår, findes der jo uendelige mængder fra både Microsoft selv og alle mulige andre i form af artikler, blogs, fora osv, så jeg er meget uenig i at integrationen er svær.

Det er fandens så klog du er på den udvikling vi laver. Jeg vil rigtig gerne invitere dig til at holde et seminar for vores udviklere. Michael der har været udvikler i 15 år og ikke lavet meget andet end at arbejde med Microsoft Exchange de sidste mange år, han vil helt sikkert gerne have den viden du besidder eller kan fremskaffe. Så er jeg også sikker på at vores Ukrainske team vil bliver monster glade for din store viden inden for integration til Outlook Express, den har vi eftersøgt i hele verden og vi anede ikke at vi blot skulle kigge på Amino. Og så har vi vel 10 andre udviklere, hvoraf flere af dem har store uddannelser, de vil sikkert også nyde godt at din inside viden om MS produkter.
Hvornår har du tid?

Dbh Martin
Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 09:12

Martin Thorborg:

Jeg vil rigtig gerne invitere dig til at holde et seminar for vores udviklere. Michael der har været udvikler i 15 år og ikke lavet meget andet end at arbejde med Microsoft Exchange de sidste mange år, han vil helt sikkert gerne have den viden du besidder eller kan fremskaffe. Så er jeg også sikker på at vores Ukrainske team vil bliver monster glade for din store viden inden for integration til Outlook Express, den har vi eftersøgt i hele verden og vi anede ikke at vi blot skulle kigge på Amino. Og så har vi vel 10 andre udviklere, hvoraf flere af dem har store uddannelser, de vil sikkert også nyde godt at din inside viden om MS produkter.
Hvornår har du tid?

Jeg har nogle problemer med at fatte renderingen i IE6, der som bekendt afhænger af hvor opdateret OS man har. Er det muligt jeg kan snige mig med på seminaret og stille mine spørgsmål omkring dette ;-) 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 10:48

Der er allerede skrevet meget om hvad sagen drejer sig om. Og du Bitpaq er tilsyneladende uden for pædagogisk rækkevidde. Firmaer med dominerende positioner (monopollignende) er altid skadeligt, og især hvis de misbruger deres stilling.

Selvom det i dette tilfælde kan være smart at det hele er bygget sammen, så går udvikling og mangfoldighed altså hånd i hånd.

Når det så er sagt så mener jeg også at det er paradoksalt, at når en virksomhed får så stor succes at (næsten) alle vil have produktet så bliver det selvforstærkende og ender med at være hæmmende.

Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:08

Marting Thorborg.. Jeg kommenterer ikke jeres softwareudvikling - Jeg anfægter den holding, der siger, at det generelt er svært at integrere med Microsofts produkter. I har problemer med at udvikle software til Outlook Express. Det er noget lort, men derfor mener jeg ikke det er fornuftigt at tvinge en virksomhed til at åbne hverken kildekode eller lignende. Det er for slapt. I kunne f.eks. købe et API af Microsft.

Jeg siger bare at dommen over Microsoft er tåbelig..

Mht. integration til Outlook Express eller Exchange, så smid en mail til mig, hvor du skitserer jeres problemstilling, så hjælper jeg gerne i den gode sags tjeneste Smile

Tilmeldt 5. Dec 06
Skrevet kl. 11:12

Hillswalk:

Der er allerede skrevet meget om hvad sagen drejer sig om. Og du Bitpaq er tilsyneladende uden for pædagogisk rækkevidde. Firmaer med dominerende positioner (monopollignende) er altid skadeligt, og især hvis de misbruger deres stilling.

Selvom det i dette tilfælde kan være smart at det hele er bygget sammen, så går udvikling og mangfoldighed altså hånd i hånd.

Når det så er sagt så mener jeg også at det er paradoksalt, at når en virksomhed får så stor succes at (næsten) alle vil have produktet så bliver det selvforstærkende og ender med at være hæmmende.

Du kalder mig uden for pædagogisk rækkevidde. Det synes jeg er useriøst at skrive, men fred være med det. Firmaer med dominerende positioner er efter min mening kun skadelig hvis de misbruger deres stilling eller overtræder lovgivningen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:20

> Firmaer med dominerende positioner er efter min mening kun skadelig hvis de misbruger deres stilling eller overtræder lovgivningen.

Og det er som sagt netop det MS har gjort, og nu er blevet dømt for. Så hvad er problemet?

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:22

Bitpaq.com:

Det er da fedt for en forbruger at Windows indeholder Mediaplayer, Antivirus, Firewall osv osv. Hvad er alternativet.. skulle man betale for det hos en konkurrent? if true... hvordan kommer det mig til gode?

Problemet ved at windows pr default indeholder de forskellige programmer er at de natuligvis tager en merpris for windows licensen. Hvilket skader dig på den måde at i første omgang skal du betale for dem selv om du givetvis ikke har brug for dem samt at når du nu har betalt for dem hvorfor skulle du så købe en alternativ version fra en konkurrent (som måske ville ramme dit behov bedre) når du nu allerede, i bund og grund, har hvad du har brug for.

Summeret, du tvinges til at købe ting du ikke har brug for samt bliver dit frie valg af produkter undermineret.

Mvh Peder 

Tilmeldt 5. Dec 06
Skrevet kl. 12:13

Mikkel deMib Svendsen:

> Firmaer med dominerende positioner er efter min mening kun skadelig hvis de misbruger deres stilling eller overtræder lovgivningen.

Og det er som sagt netop det MS har gjort, og nu er blevet dømt for. Så hvad er problemet?

Som sagt.. problemet er at jeg er uenig i dommen.. fordi jeg ikke mener at MS har gjort noget SÅ forkert, at de skal have milliardbøde mv. Det er ren forfølgelse..haha.. men igen.. så kan jeg være ligeglad.. Jeg var udemærket klar over at jeg ville få på puklen..

iø.. så reklmaerer Google for tiden for GoogleApps eller sådan noget.. på forsiden af deres egen søgemaskine.. er det misbrug af monopol eller er det bare en logisk anvendelse af en "monopollignende situation"?

Tilmeldt 5. Dec 06
Skrevet kl. 12:19

Peder TakeTwo.dk:

Bitpaq.com:

Det er da fedt for en forbruger at Windows indeholder Mediaplayer, Antivirus, Firewall osv osv. Hvad er alternativet.. skulle man betale for det hos en konkurrent? if true... hvordan kommer det mig til gode?

Problemet ved at windows pr default indeholder de forskellige programmer er at de natuligvis tager en merpris for windows licensen. Hvilket skader dig på den måde at i første omgang skal du betale for dem selv om du givetvis ikke har brug for dem samt at når du nu har betalt for dem hvorfor skulle du så købe en alternativ version fra en konkurrent (som måske ville ramme dit behov bedre) når du nu allerede, i bund og grund, har hvad du har brug for.

Summeret, du tvinges til at købe ting du ikke har brug for samt bliver dit frie valg af produkter undermineret.

Mvh Peder 

Hej Peder.. Lad os bare antage at Windows ville være billigere uden alle disse programmer.. tja.. så ville jeg umiddelbart også foretrække at undvære og betale mindre for mit OS. Men man kan jo downloade mange af applikationerne gratis direkte fra Microsoft Download Center, så man må gå ud fra at de er gratis. Anyways.. hvis det handler om at konkurrenter skal komme til, mon så ikke de har tænkt sig at tage penge for sine programmer? Og så er det pludselig besværligt for forbrugerne.. de skal ud og lede efter software og måske betale for det... Hvorfor ikke bare lade MS give softwaren med, så man har et mere komplet OS.. og så kan folk derudover selv vælge om de vil smide andet på (med risiko for utestet skod programmel og applikationsfejl ud over det hele).. Der er dælme da også mega bundles i stor set samtlige Linux distributioner.. det er der ingen der brokker sig over Big Smile

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)