Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dom over Microsoft :-(

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja.. ikke fordi jeg keder mig.. vil blot starte en debat, hvor jeg på forhånd udemærket er klar over at jeg bliver flamet og nedstemt på alle måder...

Kort sagt.. så er det en skandale at den kommunistiske EU-kommission, fik held til at fratage Microsoft retten til egne produkter.. og ja selvfølgelig skulle det gå ud over onde onde Microsoft. Misundelse og jantelov er nået langt ud over Danmarks grænser og skuffende var det at se en ellers fornuftig Martin Thorborg, stille sig op i række af tiljublende stakler, der bare haft haft så pisse svært ved at integrere sine egne produkter med Microsoft's.. Efter min bedste mening: SLUDDER OG VRØVL Angry

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:24

Jeg skal bare lige være sikker, mener du at monopoler, eller producenter i en monopollignende situation, skal have lov til, at misbruge deres særlige possition i markedet?

Hvis Microsoft ikke vil overholde monopollovgivningen her - eller i USA, hvor de jo også har haft problemer, står det dem frit for at lade være med at sælge deres ting. Vi andre skal også overholde den lovgivning der vedrører vores virke.

At kræve at loven overholdes af store virksomheder har intet med Jantelov at gøre.

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 21:49

Jeg synes helt ærlig også at det er som om at ´´et firma har skabt noget stort fra bunden´´ også fordi konkurrantene ikke også har kunne så skal Microsoft lige pludselig fortælle sine konkurranter hvordan man gør?!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:54

Bitpaq.com:

Tja.. ikke fordi jeg keder mig.. vil blot starte en debat, hvor jeg på forhånd udemærket er klar over at jeg bliver flamet og nedstemt på alle måder...

Kort sagt.. så er det en skandale at den kommunistiske EU-kommission, fik held til at fratage Microsoft retten til egne produkter.. og ja selvfølgelig skulle det gå ud over onde onde Microsoft. Misundelse og jantelov er nået langt ud over Danmarks grænser og skuffende var det at se en ellers fornuftig Martin Thorborg, stille sig op i række af tiljublende stakler, der bare haft haft så pisse svært ved at integrere sine egne produkter med Microsoft's.. Efter min bedste mening: SLUDDER OG VRØVL Angry

Så er jeg ked af at sige, at din "bedste mening" ikke er god nok. Jeg tror nok at mine udviklere bedste ved hvilke problemer de står med i det daglige. Og jeg syntes ikke Microsoft er onde. Vi er "Microsoft Gold Certified Partner", så det er nok ikke der skoen trykker. Microsoft dokumenterer bare ikke deres ting godt nok og det gør det svært for os at integrere vores produkter lige så godt, som de produkter de selv producerer og som konkurrerer med os. Den slags må man ikke som monopolist og derfor er de blevet dømt.

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:10

> Jeg synes helt ærlig også at det er som om at ´´et firma har skabt noget stort fra bunden´´ også fordi konkurrantene ikke også har kunne så skal Microsoft lige pludselig fortælle sine konkurranter hvordan man gør?!

Det er altså slet ikke det dommen handler om. Den handler om, at man ikke må misbruge sit monopol til at holde andre ude af et marked. Den slags lovgivning er godt for os alle - forbrugerne. Iøvrigt har de fleste civiliserede lande sådan lovgivning, og Microsoft kender den godt - de har bare taget en chance, og fejlet. Sådan er det når man gambler.

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 22:14

ok sorry

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 01:10

Hej Bitpaq

Set fra et forretningsmæssigt synspunkt, så vil jeg tildels godt give dig ret. I bund og grund er Microsoft jo bare en virksomhed der ønsker at skabe et godt resultat på bundlinien.

Når det er sagt, så syntes jeg at det er godt for innovationen at det ikke lykkedes for dem at udelukke andre. Netop fordi de har stor monopol på området ville det være dræbende hvis ikke andre software producenter havde alle muligheder for at integrere op imod Microsoft. Nu er microsoft jo ikke kendt for at være de første med nytænkningen, og jeg er overbevist om at hvis vi altid skulle vente på at Microsoft fik ideérne, så ville mange af de IT produkter vi i dag er glade for, slet ikke være introduceret endnu, hverken af Microsoft eller nogen anden.

MVH Hans Poulsen hans@kinedic.dk www.kinedic.dk
Tilmeldt 5. Dec 06
Skrevet kl. 01:21

Martin Thorborg:

Så er jeg ked af at sige, at din "bedste mening" ikke er god nok. Jeg tror nok at mine udviklere bedste ved hvilke problemer de står med i det daglige. Og jeg syntes ikke Microsoft er onde. Vi er "Microsoft Gold Certified Partner", så det er nok ikke der skoen trykker. Microsoft dokumenterer bare ikke deres ting godt nok og det gør det svært for os at integrere vores produkter lige så godt, som de produkter de selv producerer og som konkurrerer med os. Den slags må man ikke som monopolist og derfor er de blevet dømt.

Dbh Martin

hmm.. ja jeg er ikke så pæn i mit sprog.. undskyld for det.. men jeg er stadig uenig med D'herrer.. Integration med Microsofts produkter er nu ikke særlig vanskeligt og jeg må sige, at hvad dokumentation angår, findes der jo uendelige mængder fra både Microsoft selv og alle mulige andre i form af artikler, blogs, fora osv, så jeg er meget uenig i at integrationen er svær. Det er jo kun i MS interesse at dokumentationen er fin og der er den! Jeg har udviklet i flere år på J2EE og i dag på .NET og Microsoft teknologierne er mindst ligeså veldokumenterede som SUN's så det er et dårligt argument for en så vanvittig dom. Når man høre politikere og journalister debatere problemet handler det om at MS tjerner for mange penge, og har for meget magt. Man kommer med hjernedøde argumenter om at MS ikke må integrere egne produkter i sine styresystemer. For pokker hvor er det tåbeligt. Det er da fedt for en forbruger at Windows indeholder Mediaplayer, Antivirus, Firewall osv osv. Hvad er alternativet.. skulle man betale for det hos en konkurrent? if true... hvordan kommer det mig til gode?

Tilmeldt 5. Dec 06
Skrevet kl. 01:38

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg skal bare lige være sikker, mener du at monopoler, eller producenter i en monopollignende situation, skal have lov til, at misbruge deres særlige possition i markedet?

Hvis Microsoft ikke vil overholde monopollovgivningen her - eller i USA, hvor de jo også har haft problemer, står det dem frit for at lade være med at sælge deres ting. Vi andre skal også overholde den lovgivning der vedrører vores virke.

At kræve at loven overholdes af store virksomheder har intet med Jantelov at gøre.

Kære Mikkel deMib Svendsen..

Producenter i en monopollignende situation!!!!.. det er en vag formulering.. har de monopol eller ej? Lad os sige at de er i en monopollignende situation.. tja.. så kan de vælge at bruge situationen eller de kan vælge at misbruge den.. sker det sidste, er der risiko/chance for at omverden (myndigheder) griber ind, og det er vel ok. Anvender en producent (jeg går ud fra at du mener alle slags virksomheder) en "monopollignede" situation til at skabe sorte tal på bundlinjen, er det ok.

Selvfølgelig er jeg enig i at Microsoft såvel som alle andre virksomheder skal overholde monopollovgivningen, men derfor kan jeg godt mene at lovgivningen er tåbelig i mange tilfælde :-)

Der er ingen grund til at lægge mig ord i munden.. jeg har ikke sagt at loven ikke skal overholdes af store virksomheder.

Mit problem opstår hvis Microsoft tvinges til at åbne op for kildekode, teknologisk viden mv. eller hvis de tvivnges til at fjerne applikationer fra Windows mv.

Det skal siges at jeg intet har med MS at gøre ud over at udvikle software i .NET, men jeg har et stort problem med, at man fra central hold driver rovdrift på en successfuld virksomhed..

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:53

> politikere og journalister debatere problemet handler det om at MS tjerner for mange penge

Det har jeg ikke set nogle sige. De må tjene så meget de har lyst til. Tværtimod har de fleste netop fokuseret på, om MS har misbrugt deres monopol - og det er det de er dømt for at have gjort.

Monopoler skader den fri konkurrence, og det er derfor meget vigtigt at der er stramme regler på dette område. Det er da også derfor sådanne regler findes på tværs af alle de civilicerede lande jeg kender til.

En "monopollignende situation" bruges meget ofte til at beskrive delvise, eller de-facto monopoler. Det er sjældent at noget i praksis er 100% monopoliseret.

Din opfattelse af, hvor godt MS dokumenterer sine ting, og hvor let det er for trediepart at udvikle applikationer til Windows står du ret alene med. Jeg har som Martin i flere situationer også oplevet at meget dygtige udviklere jeg har arbejdet med, ikke har kunne få de informationer de skulle bruge, men har måtte gætte sig frem - skyde i blinde.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)