Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Større beløb ind på privat bankkonto fra udlandet

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Eller også er jeg måske bare en vinhandler, der gætter løs på bedste beskub. Din bemærkning finder jeg ubrugelig - så kan du luge så godt lave en makro til dine svar "spørg SKAT".

Hvis du ikke havde smagt lidt for meget på dine egne varer. Går jeg ud fra at du mener et link til SKAT. Så den får du da lige her = http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=210335

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46642
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:42

Michael:
Så du prøver altså at forklare mig at SKAT ikke har nogle medarbejdere tilbage der kan rådgive om den slags ?
nej det prøver jeg ikke at forklare dig, blot at Henrik er en af dem man helt generelt kan regne ret godt med - og et formål med et forum er jo bl.a. at komme med kvalificerede råd - ellers kunne man jo altid sige spørg skat. Jeg har selv gode erfaringer med at spørge skat, men ville godt kunne nævne fald, hvor de faktisk har svaret mig forkert. Jeg har intet mod trådstarter spørger skat, men ud fra det jeg har læst, har han fået korrekt svar fra Henrik. 

Der kan sagtens være områder hvor bindende svar fra skat er at anbefale, men også områder hvor man faktisk med fordel selv undersøger. Du KAN få svar fra skat i mere end en retning, lidt ud fra spørgsmålet - hvor præcist det stilles - så ofte vil en revisor være nok så god at spørge, og kan man så som herinde være heldig med at der faktisk er et par revisorer som svarer gratis, så er det et stort plus for amino

En anden god ting er, at når der svares forkert, så vil det meget ofte blive modsagt og korrigeret af nogen der ved bedre - mængden af brugere hjælper ofte på Amino.

Kan lige nævne, at min søn for ganske nyligt ringede til skat for at høre om vi skulle indberette honorar for en større oversættelse til person i USA nogen steder, så fik han straks svaret NEJ ikke til en amerikaner - og jeg - som skulle lave overførslen for ham og som ikke vidste min søn også ringede ind, spurgte via kommunikation logget ind hos skat, og fik det korrekte svar, at det skulle indberettes på personens fødsels data + navn og bopæl i skat.dk systemet - så medarbejderen ved telefonen svarede forkert.

Det kan vi også herinde absolut så alt er muligt og dit råd om at spørge skat er ikke spor fjollet - men det er de svar der er givet heller ikke som jeg ser dem

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 01:01

Cookie - John Hannover:
og dit råd om at spørge skat er ikke spor fjollet - men det er de svar der er givet heller ikke som jeg ser dem

Ja det var så lige en helgardering. Da trådstarter skriver han ( endnu ) ikke har fået oprettet et firma. Kan vi vel gå ud fra at det var tanken. Så hvorfor ikke lige så godt få sig dækket ind med det samme ?. Og samtidig få muligheden for at trække eventuelle udgifter fra.

Og hvis nu at SKAT vil betragte det som moms pligtig aktivitet. Tror du så Henrik kommer og betaler gildet for trådstarter ?. Jeg tvivler.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:47

Henrik Koudahl:

Jeg tænker toldloven som gælder ved ind og udrejse af Danmark. Men toldloven bygger formentlig på regelsættet fra dit link.

Okay jeg beklager, det er 10.00 euro. Jeg forstår bare ik, hvorfor Finanzamt har oplyst 8000 euro til mig, men ingen skade er sket, så jeg overlever nok. Link til kilde. Link til kilde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46642
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:50

Michael:
Ja det var så lige en helgardering. Da trådstarter skriver han ( endnu ) ikke har fået oprettet et firma. Kan vi vel gå ud fra at det var tanken. Så hvorfor ikke lige så godt få sig dækket ind med det samme ?. Og samtidig få muligheden for at trække eventuelle udgifter fra.

Jeg læser trådstarter som at han ikke mener han skal men vil høre hvad moms angår og jeg mener ikke ud fra det beskrevne at han kan stifte momsvirksomhed og trække moms osv fra.

Det er et udlæg fra et familiemedlem/ven der er øremærket til at der skal købes en bil i Tyskland. At stifte op det grundlag vil i mine øjne være tvivlsomt lovmæssigt og skabe besvær.

Hvis min bror i Afrika sender mig 70.000 kr for at jeg skal købe bil i Tyskland og sende til ham, vil jeg ikke kunne bruge det til at momsregistrere mig og trække fra. Der opstår ikke moms i den forbindelse .- hverken på at modtage udlæg, betale bil i Tyskland og sende til Afrika - ikke generelt moms på min rejseaktivitet til og I Tyskland, så skat vil ikke sætte større pris på, at jeg pludseligt stifter virksomhed og trækker fra via virksomhed for at behandle et udlæg. Fra udlæg går naturligvis udgifterne + bilen helt som de regnskabsføres og en evt rest beskattes eller sendes retur.

Hvor lige momsen skulle komme ind her er svært at se - udlæg fra uden for EU - penge skal bruges i Tyskland, i princip ikke nogen fortjeneste og er der en ganske lille - så beskatter trådstarter den som han har beskrevet det. Momsregistreringspligten følger momspligtig omsætning,m som der ikke er noget af her.

Du kan godt tilmed som dansker drive import uden momsregistrering, du skal blot importregistreres, og du kan tilsvarende eksportere med eksportregistrering uden moms. Momsregistrering skal ske når/hvis momspligtigt salg (i feks DK) kan overstige de 50.000 kr.

Om det så er helgardering ved jeg ikke. Det er et rent ønske om at svare som bedst jeg (og jo et par andre i tråden) kan, sådan som det gøres i et forum. Vigtigst her er at kunne dokumentere udlægget  - afsenders identitet klart og at der ikke er tale om hvidvask men reelt behov for special bil som købes og sendes (specielt i lyset af det lidt eksotiske som jo har bragt nogen af os til at spørge og få gode svar) og hvordan dette udlæg så er behandlet privat.

Ønsker trådstarter så at gardere yderligere ved bindende svar fra skat, ja så foreligger den mulighed så helt klart.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)