Hvis du ikke havde smagt lidt for meget på dine egne varer. Går jeg ud fra at du mener et link til SKAT. Så den får du da lige her = http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=210335 |
nej det prøver jeg ikke at forklare dig, blot at Henrik er en af dem man helt generelt kan regne ret godt med - og et formål med et forum er jo bl.a. at komme med kvalificerede råd - ellers kunne man jo altid sige spørg skat. Jeg har selv gode erfaringer med at spørge skat, men ville godt kunne nævne fald, hvor de faktisk har svaret mig forkert. Jeg har intet mod trådstarter spørger skat, men ud fra det jeg har læst, har han fået korrekt svar fra Henrik.Michael:Så du prøver altså at forklare mig at SKAT ikke har nogle medarbejdere tilbage der kan rådgive om den slags ?
Der kan sagtens være områder hvor bindende svar fra skat er at anbefale, men også områder hvor man faktisk med fordel selv undersøger. Du KAN få svar fra skat i mere end en retning, lidt ud fra spørgsmålet - hvor præcist det stilles - så ofte vil en revisor være nok så god at spørge, og kan man så som herinde være heldig med at der faktisk er et par revisorer som svarer gratis, så er det et stort plus for amino.
En anden god ting er, at når der svares forkert, så vil det meget ofte blive modsagt og korrigeret af nogen der ved bedre - mængden af brugere hjælper ofte på Amino.
Kan lige nævne, at min søn for ganske nyligt ringede til skat for at høre om vi skulle indberette honorar for en større oversættelse til person i USA nogen steder, så fik han straks svaret NEJ ikke til en amerikaner - og jeg - som skulle lave overførslen for ham og som ikke vidste min søn også ringede ind, spurgte via kommunikation logget ind hos skat, og fik det korrekte svar, at det skulle indberettes på personens fødsels data + navn og bopæl i skat.dk systemet - så medarbejderen ved telefonen svarede forkert.
Det kan vi også herinde absolut så alt er muligt og dit råd om at spørge skat er ikke spor fjollet - men det er de svar der er givet heller ikke som jeg ser dem
vh