Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Større beløb ind på privat bankkonto fra udlandet

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Berner:

Jeg ser det som en tjeneste jeg gør for en familieven - derfor er formålet heller ikke at tjene på den hjælp jeg yder. Hverken jeg/ham tjener noget ved at gøre det på denne måde. Hvordan kan Skat komme efter mig af den grund?

Efterhånden skal selv små vennetjenester beskattes i dette samfund. Så hvordan tror du de vil forholde sig til det du har gang i ?. Du kan jo prøve at rette henvendelse til dem, da de er de eneste der kan svare dig på det her.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14

Michael:

Efter min mening burde du oprette et eksport/import firma. Med de 70.000kr er du allerede over de 50.000kr som du må omsætte for i 12 måneder inden du skal moms registreres. Det kan godt være du mener at du ( blot fået overført et større beløb til min private Nordea bankkonto på ca. 70.000 kr. til købet af bilen. ) Men det er ikke sikkert at SKAT er af samme mening som dig.

Hvor ligger den momsmæssige transaktion i Danmark?

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:36

Henrik Koudahl:
Hvor ligger den momsmæssige transaktion i Danmark?

Ja det bliver jo lidt svært at bevise at det her bare drejer sig om det rene velgørenhed. Men hvis du mener at kunne overbevise SKAT om at det er tilfældet. Kan jeg da kun anbefale dig at hjælpe trådstarter.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:49

Man kan bare overveje at bruge momsreglerne om formidling. Det vil betyde, at der kun skal moms på provisionen. Den del er nærmest lig 0 ifølge tråden og der er således ingen grund til registrering pt. Så er der kun skatten tilbage og den er trådstarter opmærksom på.

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 21:01

Henrik Koudahl:
Man kan bare overveje at bruge momsreglerne om formidling. Det vil betyde, at der kun skal moms på provisionen. Den del er nærmest lig 0 ifølge tråden og der er således ingen grund til registrering pt. Så er der kun skatten tilbage og den er trådstarter opmærksom på.

Det er ikke noget særligt godt råd at ( Man kan bare overveje at bruge momsreglerne om formidling ) Der er kun en vej her, og det er selvfølgelig at kontakte SKAT om hvad man skal gøre.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11

Helt ærligt at dømme ud fra dine svar i tråden er du vist ikke den rigtige til at dømme om mit svar er godt eller dårligt!

At bruge momslovens regler er lige efter bogen - lovgivningen. Der er ikke noget hokus pokus i dette.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:20

Cookie - John Hannover:

Jeg mener grænsen for at udføre kontanter er 75.000 kr - hvilket jo "sjovt nok" klarer de 70.000 kr MEN jeg ville klart selv ikke rejse rundt med 70.000 kr kontant så jeg ville betale med overførsel som også letter bevis for hvor pengene kom fra og hvad de gik til

Grænsen er 8000 euro = ca 60.000 kr :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46642
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:30

helt enig i, at selve disse 70 t som bruges i tyskland ikke giver momsproblem - det gør kun provisionen - det var mere det forhold at trådstarter taler om maskinimport og andet han fremadrettet kan tænkes at skulle stå for for onklen, hvor moms kan komme ind i billedet. 

Henrik: Hvis vi nu leger, at det fremadrettet skal drives som forretning og ikke bare udlæg, bør trådstarter så ikke rent faktisk få delt beløbet meget klart op så noget er udlæg og noget er provision frem for løbende bare at få overført måske store beløb i denne størrelsesorden, for at købe ting/maskiner/biler i DK og eller udlandet for denne afrikanske forbindelse.

1. Vil det ikke kunne give rod i forhold til skat bare løbende at modtage beløb i den størrelse uden noget formaliseret i form af måske en faktura fra trådstarter måske opdelt i  - udlæg og - provision?
  2. Giver det på noget tidspunkt pligt til momsregistrering - hvis provision overstiger de 50.000 kr på 12 mdr (fremover)?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:31

Ad. 1. Altid en god ide at have dokumentation for hvad det dækker over. Om det så bare er aconto udbetaling så for hvad. Hvis der vælges en løsning baseret på formidlingsmoms også en fast aftale herom.

Ad 2. De normale regler for hvornår han skal registreres gælder. Men det forekommer i tråden stadigt usikkert hvad omfanget vil blive fremover. Så pt er forudsætningen for registrering ikke tilstede.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46642
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:47

tak Henrik - enig at som nu er der ikke noget registrering for moms og med mortens svar om 8000 euro som max i kontanter så er svaret altså også at man ikke skal tage de 70.000 kr med i lommen til tyskland men bruge overførsel i en eller anden form (og jeg som troede den var 10.000 Euro) Nå - overførsel er jo også rart at ha som bevis for betalingen osv.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)