Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Større beløb ind på privat bankkonto fra udlandet

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

tak Henrik - enig at som nu er der ikke noget registrering for moms og med mortens svar om 8000 euro som max i kontanter så er svaret altså også at man ikke skal tage de 70.000 kr med i lommen til tyskland men bruge overførsel i en eller anden form (og jeg som troede den var 10.000 Euro) Nå - overførsel er jo også rart at ha som bevis for betalingen osv.

Man kan sagtens få lov til at udføre mere, men så skal det godkendes af myndighederne. Hvor denne godkendelse sker, aner jeg faktisk ik, hverken for DK eller DE, da jeg selv plejer at medbringe en banknoteret check i stedet. Det er lettere og mere sikkert i forhold til røveri eller lignende...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10

Jeg mener nu med 99,99% sikkerhed at Toldloven siger et beløb der modsvarer 75.000 kr. Det et vel snart 6 - 7 år siden det blev sat ned fra 15000€.

Det er jo ikke bare kontanter. Rejsechecks, bankcheck, værdipapirer mv. tæller med i opgørelsen.

Man anmelder på en blanket hos SKAT - kan downloades og indsendes forud for rejsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46642
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14

Henrik Koudahl:
Jeg mener nu med 99,99% sikkerhed at Toldloven siger et beløb der modsvarer 75.000 kr
som jo lyder som om det kommer fra 10.000 euro sådan ca - synes også googling peget på 75.000 kr ja.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:21

Toldlovens paragraf 83 siger 75.000 kr. gældende fra 1/1 2011.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:26

Henrik Koudahl:

Toldlovens paragraf 83 siger 75.000 kr. gældende fra 1/1 2011.

Er det ik den her du tænker på? Altså ind og ud af EU?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:36

Jeg tænker toldloven som gælder ved ind og udrejse af Danmark. Men toldloven bygger formentlig på regelsættet fra dit link.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:08

Henrik Koudahl:
Helt ærligt at dømme ud fra dine svar i tråden er du vist ikke den rigtige til at dømme om mit svar er godt eller dårligt!

Når du begynder at skrive ( Overveje ) viser du klart at du ikke er helt inde i emnet. Og da du formentlig ingen gang driver virksomhed her i Danmark længere er der jo ikke noget at sige til det. Og selv om du sikkert har svært ved at indse det, så må du dog indrømme at SKAT har lidt mere styr på reglerne. Og derfor vil det være oplagt for trådstarter at spørge dem som skal afgøre det. I stedet for at få et råd her inde som kan få negative konsekvenser senere.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46642
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:17

Michael - mere så du er med, så har Henrik mange år i skat bag sig og er mig bekendt også revisor uddannet - så det er skam en ret god rådgiver at ha herinde.

Vist kan skat da også være gode rådgivere men desværre må man så sige, at de som også kan svare forkert, så VIL man ha deres svar og kunne bruge det "mod dem" skal man nok via bindende svar. 

Der skal man så se til at spørge super præcist for at det bindende svar bliver godt.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:23

Jeg brugte ordet "overveje" fordi jeg ser flere muligheder for trådstarters setup, hvor reglerne om formidlingsmoms vil være de mest enkle at gå ting.

Min baggrund for at svare kunne måske være en professionel baggrund indenfor dette fagområde og måske endda har flere års baggrund fra det kontor i SKAT, som står for kontrol af moms. Eller også er jeg måske bare en vinhandler, der gætter løs på bedste beskub. Din bemærkning finder jeg ubrugelig - så kan du luge så godt lave en makro til dine svar "spørg SKAT".

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:28

Cookie - John Hannover:

så har Henrik mange år i skat bag sig og er mig bekendt også revisor uddannet - så det er skam en ret god rådgiver at ha herinde.

Vist kan skat da også være gode rådgivere men desværre må man så sige, at de som også kan svare forkert

Så du prøver altså at forklare mig at SKAT ikke har nogle medarbejdere tilbage der kan rådgive om den slags ?. Og at hans viden på området som sikkert ligger en del år tilbage efterhånden. Skulle være bedre end de medarbejder der er der nu. Og som sidder og arbejder med det her hver dag ?. Ja du må have mig undskyldt hvis jeg har lidt svært ved at tro du har ret.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)