Det lyder nemt nok. Skal jeg lave anden dokumentation til virksomheden ud over det almindelige kørselsregnskab?et udlægsbilag eller andet administrativt?
Udlægsbilag på hvad? Du skal føre kørebog, som Jesper (tror jeg nok han hed) tidligere i tråden skrev.
Kim SK:
Jeg betaler som sagt personskat mht min enkeltmandsvirksomhed, og har flere udgifter end indtægter lige her i opstartsfasen, så der er ikke penge til at overføre fra firmaet konto til min private konto for at udligne mine udgifter - endnu. Så det er rent skattemæssigt jeg får noget ud af det - altså ved at mit personfradrag sænkes.
Jeg er ikke sikker på, jeg forstår dig her. Men altså ja, hvis du selvangiver et underskud, så får du meget naturligt en skattemæssig gulerod ud af det.
KH. Lars
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.
Udlægsbilag på hvad? Du skal føre kørebog, som Jesper (tror jeg nok han hed) tidligere i tråden skrev.
Det var bare om jeg skulle gøre andet end at føre kørebog. Om det var det eneste det kræver for at jeg kan anføre det som udgift. Om der skal andet ind i mit regnskabsprogram eller om det er nok med det.
Det var bare om jeg skulle gøre andet end at føre kørebog. Om det var det eneste det kræver for at jeg kan anføre det som udgift. Om der skal andet ind i mit regnskabsprogram eller om det er nok med det.
Kørebogen er nok :-)
KH. Lars
Hvis du har enkeltmandsvirksomhed (ikke ApS/A/S) og hvis du har en omsætning på over kr. 50.000,- årligt og samtidigt har købt din gulplade / papegøjeplade bil privat, så kan du gøre følgende:
Få kørselsgodtgørelse i firmaregi efter statens takster samt løfte momsen i firmaet på udgifter såsom brændstof og vedligehold.
Snak med din revisior om det, han bør kende reglerne (Hvis ikke så find en anden revisor, det kostede mig mange tusind kroner og ekstra arbejde at min forrige ikke gjorde).
Få kørselsgodtgørelse i firmaregi efter statens takster samt løfte momsen i firmaet på udgifter såsom brændstof og vedligehold.
Hvor finder du dokumentation for både at tage fradrag for kørsel med statens takster og samtidig løfte moms på udgifterne? Det mener jeg ikke er et korrekt svar på dette issue overhovedet.
Det er mig bekendt ikke heeeeeeeeeeeelt lovligt at gøre det på den måde :-)
Du kan ikke både trække den store sats OG trække bilens udgifter fra. Den store sats dækker jo netop disse udgifter så som vedligehold, brændstof, nedskrivning osv.
KH. Lars
Hvor finder du dokumentation for både at tage fradrag for kørsel med statens takster og samtidig løfte moms på udgifterne? Det mener jeg ikke er et korrekt svar på dette issue overhovedet.
Jeg linker endda til det og så spørger du ? Du får da bare linket igen: Se http://www.skat.dk/SKAT.aspx?thisId=96078.205851
Det er mig bekendt ikke heeeeeeeeeeeelt lovligt at gøre det på den måde :-)
Du kan ikke både trække den store sats OG trække bilens udgifter fra. Den store sats dækker jo netop disse udgifter så som vedligehold, brændstof, nedskrivning osv.
KH. Lars
Lars, læs hvad IT-Konsullenten skriver....
Han skriver løfte momsen, hvilket er helt korrekt og i overensstemmelse med SKAT's vejledning, når der er tale om varevogne på papegøjeplader.
Hvem der har givet dig 5 stjerner, ved jeg ikke, men vedkommende kender ikke reglerne.