Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirkosmhed - Privat bil med erhvervskørsel - hjælp søges

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim SK:

Så det i siger at jeg:

Kan skrive minde erhvervsmæssige kørte km x den gældende sats som udgift i min forskudsopgørelse + fratrække al moms vedrørende, syn, reparationer, service og andet. Gælder det også forsikring og afgifter (Er faktisk ikke klar over om der er moms på det, men det finder jeg ud af)?

For at opsummere - Min bil vejer under 3.000 kg, er købt af mig privat og bruges samtidigt privat - den har papegøjeplader på. Jeg er CVR registreret.

Jep, hvis du omsætter for mere end kr. 50.000/år.

Der er ikke moms på forsikring og vægtafgift.

Tonny

Tilmeldt 30. Nov 13
Indlæg ialt: 28
Fra  K AutoTeknik Skrevet kl. 22:10

Tonny Skov Pedersen:
ep, hvis du omsætter for mere end kr. 50.000/år.

Super. Det gør jeg - er allerede godt på vej.

I skal have tusind tak for jeres virkelig gode rådgivning. Det tog mig næse 2,5 uger at få 4 ubrugelige og yderst fattige svar fra SKAT om dette og 2 timers tid at få virkelig detaljerede svar fra jer. Genialt!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:46

Husk også, at din bil bør indregistreres til anvendelse både privat og erhvervsmæssigt, for så kan du spare 50% på privatbenyttelsesafgiften, der opkræves sammen med vægtafgiften.

Det er sandsynligvis yderligere 2.500 kr i din lomme hvert år.

Tilmeldt 30. Nov 13
Fra  K AutoTeknik Skrevet kl. 21:24

Hejsa.

Det gjorde jeg i december, det var en halvering af afgiften + momsfratrækkelse af alle udgifterne. Så det er bestemt klogt at gøre ;o)

Tilmeldt 30. Nov 13
Fra  K AutoTeknik Skrevet kl. 19:47

Lige et spørgsmål mere...

Jeg får almindeligt kørselsfradrag fra skat til/fra min arbejdsplads, hvor jeg er ansat som fuldtidsmedarbejder. Stort set hver dag kører jeg fra min arbejdsplads og videre til mine kunder når jeg har fri.

De km jeg kører ned til mine kunder og efterfølgende hjem smider jeg ind i mit km-godtgørelsesbilag. Det bilag trækker jeg fra i E-conomic som kørselsgodtgørelse og det bliver derfor fratrukket som udgift.

Mit spørgsmål lyder på:

Jeg kører jo sådan set ikke hjem efter mit fuldtidsarbejde, men videre til min kunde. De KM jeg kører ud til kunden og hjem igen trækker jeg jo fra i min lille enkeltmandsvirksomhed. kan jeg så samtidig få fuldt km fradrag i min årsopgørelse til/fra arbejdspladsen? Er det ikke dobbelt op i så fald?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:03

jo  - jeg vil slet ikke mene du får statens takster for det du kører til dit fuldtidsarbejde-  der kan du ha befordringsfradrag efter helt andre regler men du kan slet ikke trække kørsen til dit faste arbejde fra med statens takser. Det vil du kunne hvad der svarer til ud til kunden men når du så regner hjem igen, må du fratrække hvad der svarer til kørsel fra arbejde og hjem som er del af befordringsfradraget

se evt BEFORDRINGSFRADRAG OSV

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 20:20

Du skal føre kørebog over start og slut adresse. Dette kan gøres via en app, feks Statoil (den bruger jeg selv) til denne modtager du statens takster til erhvervskørsel.

Dernæst kan du trække driftsudgifter fra på bilen, hvis du bruger den delvist privat og delvist erhverv og ikke på hvideplader (men du havde også papegøjeplader)
Dertil skal du have en årsomsætning på minimum 50.000/året

Dvs både statens takster og trække udgifterne fra.

Sidder dog på min mobil, men der er en anden tråd, hvor der er nogle gode inputs til lige dette.

Tilmeldt 30. Nov 13
Fra  K AutoTeknik Skrevet kl. 20:36

Hej Mark.

Takl for dit svar, det er dog besvaret for et par måneder siden længere oppe i tråden. Det var et nyt spørgsmål jeg stillede ;o) ;o)

Tilmeldt 30. Nov 13
Fra  K AutoTeknik Skrevet kl. 20:53

Jeg tror ikke helt jeg forstår dig?

Kørsel til/fra mit arbejde trækker jeg fra som befordringsfradrag i min årsopgørelse/forskudsopgørelse.

Kørsel til mine kunder og hjem fra mine kunder laver jeg som KM-godtgørelse i excel og smider ind i mit regnskab som en udgift. Her bruger jeg SKATs takster på kr. 3,73/km.

Men jeg tror at jeg trækker for meget fra, fordi jeg både får fradrag for min kørsel til/fra lønnet arbejde, men kører direkte til kunden efter arbejde og samtidig trækker det fulde antal kørte km fra i virksomheden.

Skulle jeg i stedet trække det antal KM jeg har fra arbejdspladsen og hjem fra i min virksomheds KM-godtgørelse så regnestykket eksempelvis bliver således:

Distancen fra bopæl til arbejdsplads er 21 km.

Dagligt har jeg altså 42 km i befordringsfradrag i årsopgørelse

Eks.

Bopæl til arbejdsplads = 21 km

Arbejdsplads til kunde = 22

Kunde til bopæl = 18

I alt = 61 km

Hvoraf de 40 km skrives ind i KM godtgørelsen til regnskabet i virksomheden og de 21 km står som befordringsfradrag i forskudsopgørelsen (hvilket jeg i så fald ikke ved hvordan jeg skal skrive ind ud over at halvere antal dage, men det må SKAT kunne svare på)

Lige nu foregår det sådan her:

Bopæl til arbejdsplads = 21 km

Arbejdsplads til bopæl = 21km

I alt 42 km dagligt - smides ind som befordringsfradrag i forskudsopgørelsen

Arbejdsplads til kunde  = 22 km

Kunde til bopæl = 18 km

= 40 km - Skrives som Km godtgørelse og bogføres som udgift

Er nok lidt rundforvirret ;oD

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:08