Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan endte livet for en kun 17 årig pige

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Til forskel fra dig kan jeg ikke identificere den pille... Big Smile

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 08:29

Laurvigen:

Hvis nu begge blander os samtidigt får vi jo også kun 50% af de tæsk der deles ud. Wink

Det er jo netop problemet, det er blevet almindeligt IKKE at blande sig. I mine unge dage når vi var på æbleskud/rov/molder så var det da ikke kun ejeren vi var bange for - ALLE kunne jo finde på at blande sig. Og ikke nok med det, de vidste også hvem vi var!

I dag blander vi også ikke, og ugerningsmændene kan i de fleste tilfælde slippe godt fra det. Men hvis det pludselig blev almindeligt at blande sig, blev risikoen væsentlig større - for de 'slemme'!

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:41

Er det ikke sådan en fætter der ligger ude i pissoiret og som har en lidt krads mint-agtig smag...? Hmm

/Jesper 

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 08:56

Det er jo derfor den hedder  pfizer - det er amerigansk for píssior - der igen er fransk for 'højtsiddende og forkert monteret toilet". Geeked

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:56

Er det ikke også fordi det hele efterhånden er kørt op i en volds-spiral?

Ingen tør at blande sig fordi volden er blevet mere voldsom og brutal - og volden har netop udviklet sig sådan fordi der ikke er nogen som tør at blande sig.

I min barndom, da var der ikke de samme problemer med invandrere der lavede hærværk, vold m.m. der hvor jeg boede. Men til gengæld så havde vi "fiskerne" fra Gilleleje. Det var hærdebrede fyre som udelukkende kom med en ting i hovedet og det var at slås og smadre ting. De var bl.a. grunden til at vores lokale ungdomsskole var tæt på at blive lukket - simpelthen fordi at de skabte ballade og politiet kunne ikke gøre det store ved det.

Her i Allerød vil jeg vove at påstå at det er rimeligt ligeligt fordelt imellem nydanskere og danskere - de er lige gode om at øge hærværk og begå overfald. Det skal dog lige tilføjes at vi jo har Sandholmlejeren liggende et stenkast herfra, og der er nogen af "beboerne" deroppe fra, som ikke har et clue om hvordan man bør opføre sig. At stjæle en taske ud af hændende på en person - midt ved højlys dag midt på gågaden - er ikke noget problem. Og det er de færreste som tør at gøre noget ved det, fordi de netop typisk færdes i grupper og fordi alle ved at de i forvejen ikke har noget at miste. De sidder i Sandholmlejeren - det højeste der kan ske er at deres sagsbehandling trækker yderligere ud.

Men jeg er helt enig i at det efterhånden i dag er en udbredt kedelig tendens, at folk blot kigger væk og ikke tør/vil blande sig.
Det gælder dog ikke bare overfald og lignende, men folks opførelse i det hele taget - vi er blevet for selvegoistiske.
Jeg lavede faktisk en tråd om lidt det samme emne for et stykke tid tilbage:
http://www.amino.dk/forums/p/11965/98482.aspx#98482

/Jesper 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 09:01

Jesper Norbøll:

Er det ikke sådan en fætter der ligger ude i pissoiret og som har en lidt krads mint-agtig smag...? Hmm

/Jesper 

Skal jeg forstå det sådan, at Du har samlet "dimsen" op fra pissoiret og smagt på den? Ick!

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 21:39

Efter at være flyttet til Brønderslev, må jeg indrømme at der er et par ting, der er gået op for mig... 

Forskellen mellem Aalborg og Brønderslev generelt er at folk regner med at møde en igen i Brønderslev - og dermed opfører sig bedre. I Aalborg er chancen for at du møder den samme person to gange på et år forsvindende lille, så man får et distanceret forhold til alle udover den bekendtskabskreds man har. Jeg læste på et tidspunkt om begrebet 'Monkeysphere' - kort fortalt går teorien ud på at antallet af personer, som man ikke betragter som en-dimensionelle er afhængig af ens intelligens og ligger omkring 150. Dvs. at et menneske max kan forholde sig til 150 personers følelser - resten er man ude af stand til at føle noget for.

I mit liv er jeg flyttet fra mindre samfund til stadig større samfund - og teorien holder meget fint. Service bliver i stigende grad en mangelvare og ligegyldigheden overfor andre mennesker stiger efterhånden som man flytter til en større og større by. Som sådan tror jeg ikke at vores mentalitet er blevet væsentlig anderledes, vores demografiske sammensætning er blot blevet anderledes og mindre hensigtsmæssig i forhold til samfundets samlede moral. Der jeg boede som ung, i en by med et samlet indbyggertal på 2000, griber man stadig ind i voldssager, fordi chancen for at det er 'en man kender' er temmelig stor. Samtidig er vores mobilitet væsentlig større, så antallet af 'fremmede' i en by er væsentligt højere end for bare 15 år siden.

Samtidig har nyhedsbilledet ændret sig, så vi får flere informationer end vi gjorde dengang. Da jeg var barn, skete der sgu også grov mobning hvor folk blev slået med spader i ansigtet. Det blev bare klaret forældrene imellem istedet for at lande på Ekstra Bladets forside. Så fik ham der svingede skovlen en røvfuld af hans far og så var den sag ude af verden. Og folk fra den nærliggende by tog en bus for at komme i slagsmål med de unge fra vores by - landbetjenten kunne ikke rigtig gøre en hel masse, og når de tililende betjente fra nabokommunen ankom var slåskampen for længst overstået.

Så jeg køber ikke den med at vi som mennesker er blevet mere ligegyldige, voldelige eller kolde indenfor de seneste år - men vi kan bare ikke længere følge med samfundet og føler os magtesløse og skræmte fordi vi ikke kan overskue at følge med i hvad vores naboer hedder. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 20:36

Igen her til aften var min kæreste og jeg på vej hjem, efter at vi havde været i Danmark til min morbrors 50 års fødselsdag. I bussen var der selvfølgelig endnu en ung og rigtig dejlig nysvensker der ville slås, denne gang imod mig, hvad jeg opfatter som uden grund. Jeg har dog sikkert set forkert ud efter hans mening.

Ikke at jeg ikke kan klare mig selv imod en stor knægt med hængerøv og kasket, samt reflekser som en snegl. Men hvorfor træder folk ikke ind og standser sådan en person som nysvenskeren?

Hvorfor er folk bange for at få "noget i klemme". Det er FUCKING KUJONAGTIGT ikke at hjælpe folk der har brug for det. Tænk hvis det havde været et af vores børn der mødte denne mand. Mon det havde sat spor i barnet for resten af livet? Ahh fuck det, vi skal ikke blande os. Det kan jo være at vedkommende vender sig imod os. Skal vi så ringe til politiet? Nej, vi skal liige se hvad der sker før vi gør noget. Det kan jo være at det går over af sig selv, og så vil det jo være synd at ringe og forstyrre politiet.

Om jeg er træt af tabermennesker der er så store snotskovle at de kun kan finde ud af at bruge vold, og af kujoner der ikke tør gribe ind enten direkte eller ved at tilkalde hjælp? FANDME JA!

Dimitri er ikke skuffet, Dimitri er vred! 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:43

Det lyder ikke synderligt behageligt - jeg håber at I kom ud af bussen i samme stand som da I steg på den.... Tongue Tied.

Jeg kan kun give dig ret: Det er efterhånden helt afsporet. Problemet er nok lige stort i Sverige som det er i Danmark.

Jeg havde faktisk en snak omkring dette med en af vores kunder i forbindelse med genoptrykket af Jyllandspostens meget omdiskuterede tegninger og afbrændingen af diverse skoler m.m.
Vedkommende er midt i 30'erne og driver en cafe i København. Han har været her i landet siden han var 14 og har haft sin egen forretning i de sidste 8 år. Han syntes også at det er gået helt over gevind. Det er ikke kun os "indfødte" danskere det går ud over.
Han sagde noget som jeg bad specielt mærke i: Hans familie flygtede fra et land hvor folk blev skudt ved højlysdag, huse brændt af og folk blev spontant overfaldet - men nu er det fulgt efter dem til det som ellers var et fredeligt land da de kom hertil....

/Jesper

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 23:47

Vi kom heldigvis uskadt fra det. Han bakkede ud da jeg blev mindre ophidset.

Jeg synes at de dårlige elementer af nysvenskerne er mere rå og ligeglade med andre end i Danmark. Om det er fordi Svenskerne generelt er mere konfliktsky end Danskerne ved jeg ikke, men jeg har aldrig oplevet så store sammenstød som da jeg flyttede til Helsingborg.

Det er skræmmende det Du skriver, og jeg håber virkelig at vi får en dag i nær fremtid får en løsning på alt det her. 

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)