Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklame på pizzakartoner

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg er indehaveren af et handelsselskab, ATM Engros. Jeg startede i 2005 og nåede at omsætte for over 1,5 mio samme år. I år er målet dog 4,5 mio. Jeg sælger diverse fødevareprodukter som jeg importerer, samt emballageartikler. Jeg er aktiv i foodservice sektoren. Jeg er det man med andre ord kan kalde en mellemmand, da jeg ikke lagrer mine produkter, men flytter varen fra a til b.

I marts måned lancerer jeg "reklame på pizzakartoner". Jeg har nogle af de største af disse leverandører som kunder, hvorfor jeg tror det vil kunne lade sig gøre for mig, da mit distributionsnet når ud til 600 pizzariaer om ugen.

Er der andre der vil dele ideen med mig? Med andre ord: Er der nogen der vil komme med gode råd? Eksempelvis; Hvordan ovebeviser jeg en kunde om at det er godt marketingmedie? Venter spændt....

Fedt forum forresten.

I kan tjekke min hjemmeside i mellemtiden: www.atm-engros.dk Kontaktformularen virker dog ikke helt optimalt og siden opdateres og laves fuldstændig om i februar. Den nuværende side er lidt "sluthalvfemseragtig".
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 03:33

Hej og velkommen til.

Jeg vil da gerne dele lidt ideer med dig.

Umiddelbart vil jeg sige at det er nogle meget flotte reslutater du indtil videre har skabt for din virksomhed, og jeg vil da meget gerne prøve at komme med nogle input der måske kan gøre dem endnu bedre.

Mon ikke at dine kartonkunders hovedmålgruppe aldersmæssigt ligger imellem 15 og 35 år?. Jeg vil mene at der er mange store aktører der kan have interesse i at bruge dine kartonerne som reklamemedie.

Nu kender jeg jo ikke prisen på tryk osv. men jeg er sikker på at der i understående brancer er råd til den slags også.

Der er kamp om MP3-musik kunderne...
Store biograffilm der har premiere...
Lejefilm - lav en aftale med Blokbusters...
Pc og konsol spil,..et kæmpe marked med masser konkurrence og store aktøre.
Perioden lige før lanceringen af en ny spillekonsol hvor Sony,Ms,Nitendo osv, kæmper om at komme først...
Ellers har du et godt efterlysningsmedie til tryk af nummerpladenumre på stjålende biler mm...
Brug pladsen til at brande egne og/eller dine samarbejdspartneres produkter.

Jeg kunne sikkert blive ved, men mon ikke der er lidt at tænke over allerede?

Mvh. Ole

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 03:55

Hej Ole,

Jeg skal måske fortælle at min dækning i 2005 ikke røg over samlet 8 %, da jeg måtte gå en tand ned i pris hver gang i forhold til konkurrenten. "Goin Rate Pricing", som man også kalder det.

Spørgsmålet er bare hvordan man markedsfører det for kunden, et opkald, salgsbrev, besøg osv.? I tilfælde af firmaer som Blockbuster osv, hvem kontakter man så? Marketingafdelingen?

Der har været et par firmaer, der har prævet det her af, men deres distributionsnet kan tælle max 20 pizzariaer i alt, hvor mit er ca 600 om ugen. Det er derfor jeg tror på det. En pizzakarton koster typisk mellem 60 og 80 øre. Er det for voldsomt at tilbyde at de skal betale 60-80 øre for et tryk og at de samtidig skal forpligte sig til et helt læs, ca. 160.000 kartoner?
Tilmeldt 30. Oct 05
Skrevet kl. 04:41

Hej igen

Hvis de 600 pizzariaer som min. holder stik og antallet  løbende hæves, mener jeg du står med et rigtigt godt medie, som du sagtens kan sælge for den pris du omtaler, dog kan du måske få problemer med det store stk. antal på 160,000 stk, hvis du henvender dig til mindre aktøre. Jeg kom desværre lige i tanke om at blockbuster måske sætter sig lidt på bagbenene ved en sådan forhandling, med mindre du kan garantere en fornuftig "standard(ISO?)" af de steder der sælge maden? Og måske er du ikke amerikansk nok :P ,men jeg ville da forsøge hvis det er den vej du vil gå.

I blokbusters tilfælde ville jeg tage fat i deres hovedafdeling i Herlev, og få at vide hvem der står for marketingsafdelingen. Jeg vil forslå at du sender et brev og følger op max 7 dage efter, pr. telefon.
(men jeg er ikke den store forretningsmand, jeg er idemand, så måske der er en bedre måde?)

Mvh. Ole
Tilmeldt 30. Oct 05
Skrevet kl. 05:00
Har du regnet lidt på hvor lang tid en kampange ville tage at køre med dit koncept? ..hvor lang tid tager det at sælge 160,000 pizzaer ? eller..hvor lang tid det tager pizzariaerene  at sælge 266,6 pizzaer hver
Tilmeldt 30. Oct 05
Skrevet kl. 06:34

Hej igen, jeg kan godt se at du er logget af, men så er der lidt at stå op til

Skal der sælges reklameplads på pizzabakker, skal reklamen da præsenteres med en varm pizza indeni, ja den skal, ..denne lille event burde kunne bruges til både enkeltpersoner eller hele afdelinger/firmaer.

Hvis du på forhånd får lavet en lille folder/reklame om dit produkt/koncept, samt nogle reklamebakker med tryk på...så er det bare med at finde de rette steder at levere dampende varme pizzaer med tilhørende reklamefolder

Mere specifikt kunne du f.eks gøre følgende:

Kontakt  receptionisten/sekratæren,  og aftal et møde ang. "et spændende reklamekoncept" ,vent gerne et par dage extra på mødet, bare du får det lagt lige udmiddelbart før frokost. Nogle dage førend mødet skal afholdes ringer du igen receptionisten op, og fortæller hende at du i forbindelse med din korte fremlægning før middag har tænkt til at tage dampende varme pizzaer med til din fremvisning af konceptet, spørg hende også om deres fortrukne pizzaria(og kryds fingre for det ikke er "Deep pan pizza" ) så du kan bestille dem der og få pizzamanden til at putte den i dine medbragte bakker lige inden du skal til møde.(Du lader naturligvis pizzariaet stå for leveringen)

Hvis omkostningerne er for store ved direkte tryk, kan du få lavet nogle print/tryk  du limer på bakkerne istedet, når salgsmatrialekartonerne skal laves,  det burde kunne gøres pænt.

Lige en anden ting,..hvad med termoposer med reklametryk ? ,...eller pommfritesbakker ?.

Mvh. Ole
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 06:37

Hej med dig

En idé, som vil ramme den korrekte målgruppe, og minimere dine omkostninger vil være følgende:

Der er en række firmaer, som tilbyder grønt mm. ud af huset, en idé kunne være at tage kontakt til dem, og finde en samhandelsaftale, hvor kunderne kan vælge fra din side, hvilke produkter, som skal sendes med.

Dette kan gøre at du volume mæssigt skal håndtere ordre i forbidelse med eksisterende ordre hos de firmaer, som i forvejen er inde hos målgruppen.

Det kan tillige være en parametre for dig kontra andre, at det er noget der kan tilbydes.

Mange gange er firmaer som tilbyder dette villige til at lave den type samarbejde, for at beholde deres marked. Systemmæssigt/sporing af ordre, vil det være meget simpelt for begge parter, da der kan være et unikt idé der identificere kunden/ordren.

Pakningsmæssigt, kan man angive ordre idé og sende en samlet transport til firmaet som så står for den endelige forsendelse. (hermed reduktion i transportudgifter) Det gør at kundens samlet indtryk af pris, vil være mindre, da der kun vil være en transport udgift. Margen på produkterne kan derfor være større, selv efter at interne transport omkostninger er dækket.

God idé og godt koncept.

Bryssel

Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 09:57

Hej DI,

hvis jeg skulle angribe den opgave du har beskrevet, vil jeg nok starte med at kontakte de store mediebureauer  Carat, OMD o.l
Jeg antager at det primært er store "solide" firmaer der benytter sig af denne form for reklame (som jeg iøvrigt synes er en god ide) og disse firmaer spenderer oftest ikke en øre uden at vende det med deres mediebureau.
Så hvis du får et godt forhold til disse, er din vej til succes meget kortere. I princippet er det jo en form for annoncesalg og her har disse mediebureauer meget skarpe meninger om hvad der passer sig for den enkelte virksomheds profil. 

Hvis du starter med at kontakte mediebureauerne sidder de enkelte medarbejdere som regel også med mere end én stor klient, og det letter dit salgsarbejde en del.

Hvis du først er kommet ind i "varmen" hos et mediebureau der har en potentiel kunde til dig, er det også nemmere at gensælge dit produkt til bureauet - idet du er et "afprøvet" medie.

Faldgruben er selvfølgelig hvis dit "medie" ikke falder i bureauets smag - så er vejen nok noget længere, idet du først skal overbevise det enkelte firma om ideen - her skal du sælge ideen så stærkt at du gør marketing"manden" i stand til at sælge konceptet videre til mediebureauet, da de fleste kampagner stadig kører herigennem.

Yderligere tror jeg du skal overveje hvordan du kan føre tilsyn og "bevise" at du rent faktisk har trykt x-antal pizzaæsker. Jeg ved at mange store annoncører meget gerne ser at du er tilknyttet dansk oplagskontrol - ihvertfald indenfor trykte magasiner, blade o.l - men de opererer nok ikke indenfor pizzaæsker Så du skal finde et system til at verificere dit produkt.

Håber du kan bruge mine imputs.

Med venlig hilsen

Søren Joensen

Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 10:03

Kom lige til at tænke på at det vel ville være oplagt at kontakte vægtvogterne, weightwatchers o.l for at sælge dit koncept

Dog kommer du nok i konflikt med den enkelte pizzamand...

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 12:08
Og så lige et input fra mig.

Må sige at du på kort tid har fået fat i den lange ende men kunne alligevel ikke undlade at besøge din hjememside hvor dit logo fik mig til at tænke på en vis lighed med medicinalfirmate GSK - prøv selv at se.

Mht. reklame på pizza-bakker så ser jeg flere ting - både fordele og ulemper.

Lad os state med ulempen.

Hvis et printet budskab rigtig skal have effekt så skal forbrugeren se på det og gerne i længere tid.
Når man spiser pizza direkte fra bakken så lægger man låget på hovedet hvorved budskabet forsvinder for forbrugeren - med andre ord, han/hun ser det ikke særlig længe.

Fordelene:

Dem er der mange af.
Hvis du besøger Dominos så vil du se at der allerede er påført reklamer for Coca Cola og Blockbuster så mediet er afprøvet og godkendt af store firmaer.  Jeg har også hørt at Nordisk Film er begyndt at sælge film via Dominos så reklamer for film vil nog ikke være umuligt. Måske kunne du indgå et tæt samarbejde med f.eks. SF Film hvor du også tilbyder en DVD-service overfor dine Pizza-kunder (blot en tanke).

Produkterne der kan reklameres for er mange men skal nok være noget som folk kan købe som impuls eller som foretrukket mærke.
Jeg tænker lige:

Sodavand
Film (bio & DVD)
Snacks
Mobiltelefoner
Computerspil
internetsider (dating.dk mv)
Ugeblade/månedsmagasiner
CD''er (op til udgivelsesdatoen)

og så er der helt sikkert mange flere.

Prøv at overvej printaf reklamer på siderne af pizza-bakkerne. Det kan være at de sælger bedre da de også er noget mindre.
Side 1 ud af 5 (41 indlæg)