Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklame på pizzakartoner

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg vil starte med at rose jer allesammen, fedt forum i har sparket op. Ærgerligt jeg først har fundet det nu.

Til at starte med, vil jeg indrømme at mit logo ligner GSK's http://www.glaxosmithkline.dk/. Men det har ikke været bevidst. Jeg lod mig inspirere af Arla og andre fødevare virksomheder. Tror i det bliver et problem? Skal jeg lave om på mit logo? Er det så slemt?

Nu er jeg aktiv i foodservice og cateringsektoren. Når man snakker om foodservice sektoren i Danmark er det væsentlig, at man starter med at dele markedet op i 2 sektorer. Det er ingen hemmelighed, at etniske danskere sidder solidt på restaurations - og fastfood markedet. Det samme er faktisk gældende i foodservice sektoren. Etniske danskere har i over 15 år haft foodservice og ”cash & carry” virksomheder i hele Danmark, hvor de har leveret til andre etniske restaurationer. Derfor er der en tilbøjelighed i sektoren, at man deler markedet op i en etnisk og dansk sektor. Der bliver i den etniske sektor omsat for over en mia. om året. I den danske sektor bliver der omsat for flere mia. Af kendte danske foodservice grossister er der Inco, Hørkram, BC Catering og Catering Engros. I den etniske er der Jacobs Full House, HMF Multifood, Unifood, Anandolu Kød etc.

Jeg er mest aktiv i den etniske sektor, der samtidig er den sektor der afsætter 90 % af alle pizzabakker i Danmark. Kender i måske nogle etniske danskere der har pizzariaer ;)?

Til spørgmsålet om hvor hurtigt et helt læs bliver afsat kan jeg sige, at der går ca. 10 dage til dette. Et typisk pizzaria i Danmark sælger ca. 100 - 150 pizzaer om dagen. Dog er det ikke alle der skal ud af huset. Så volumen kan sagtens blive 5-7 hele læs om måneden. Eller med andre ord: Lidt under 1 mio kartoner om måneden. Pt. ligger jeg på en om måneden uden reklame og næsten ingen fortjeneste.

Mht. termoposer og pommes frites bakker Ole, så er det heller ikke en dum ide, det ser ud som om du kender lidt til markedet. Men der kender jeg dog ikke nogle prducenter. Alle kender dog til pizzabakker.

Takker for jeres hjælp og håber i stadig vil svare og bidrage.
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 17:35
Dato: 1/23/2006 12:08:08 PM
Forfatter: Pilde

Hvis et printet budskab rigtig skal have effekt så skal forbrugeren se på det og gerne i længere tid.

Når man spiser pizza direkte fra bakken så lægger man låget på hovedet hvorved budskabet forsvinder for forbrugeren - med andre ord, han/hun ser det ikke særlig længe.

Måske er jeg galt på den, men burde det ikke være muligt at få tryk på begge sider af låget? F.eks. et stort BlockBuster logo på oversiden, og så en mere annonce agtig tekst på indersiden. Det vil, lidt som bagsiden af cornflakes pakker, være fortræffelig læsning under indtagelse af den (forhåbentlig) varme pizza.

Hvordan sælger man så idéen? Måske skal du selv lave den første kampagne? Da Flush-ads var på vej ind på markedet(dem med reklamer i toiletbåsene på restaurationer) var langt de fleste reklamer for firmaet selv. Dem der tager beslutninger om markedsføring spiser vel også pizza fra tid til anden?

Har du overvejet at tilbyde geografisk markedsføring også? F.eks. ved at levere pizzabakker med reklame for Århus Onsdag til pizzariaer med postnummer 8000?
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 17:38
Lige for at drage en parallel mere til Flush-ads.....

Den originale idé fra sverige gik på at sætte reklamer op på toiletter på de smarte natklubber i sverige. I første omgang er den type natklubber ikke interesserede i reklamer på deres toilet, men så fandt udbyderen på at lave et lotteri. Alle natklubber der lod reklamer opsætte, var med i en konkurrence én gang om året hvor man kunne vinde en million.

Det var måske en idé at lancere noget lignende, hvis pizzariaerne af en eller anden årsag ikke er vilde med reklamer på deres pizzabakker.
Fra Horsens
Tilmeldt 5. Aug 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 18:18

I kan tjekke min hjemmeside i mellemtiden: www.atm-engros.dk Kontaktformularen virker dog ikke helt optimalt og siden opdateres og laves fuldstændig om i februar. Den nuværende side er lidt ''sluthalvfemseragtig''.

Den er helt gal i Firefox..her vises grafikken slet ikke..
Tilmeldt 23. Jan 06
Skrevet kl. 19:07

Hej,

Min hjemmeside er ved at blive lavet helt om. Som jeg skrev tidligere er den for "sluthalvfemseragtig". Det er rigtigt den ikke virker i firefox. Men det kommer. Prøv med explorer og fortæl hvad du synes.
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 19:30

Hej

Har du tænkt på ar dele reklamerne op i forskellige pris grupper?

Låget pris nr. 1 evt. med mulighed for tryk ind i låget pris nr. 2 (hvis man altså må for fødevarekontrollen)

Kanten pris nr. 3 - som klart vil blive set af flest kunder - da alle de pizzarier jeg har været på har den stående i stakkevis oven på ovnen - og der af god reklameværdi for din kunde.

disse kanter kan igen deles op i eks. front som naturligvis vil vende ud af når kasserne står klar til oven på ovnen. siderne og bagkanten kan evt. have samme pris og fronten plus 50 %

Bare et par ideer

Venligst

René Buch

Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:40

Spændende idé og debat

Vil lige give mit besyv med. Sad og tænkte "Hvornår bliver justeat.dk nævnt"? Ved ikke om et evt. samarbejde med dem ville kræve at de tog en for stor del af kagen, men jeg synes da helt klart at idéen bør overvejes.

Er der nogle der kan komme med forslag til hvordan det kunne foregå?

De har sikkert kontakt til endnu flere pizzariaer og ved allerede hvordan man skaffer annoncørere til målgruppen

Tilmeldt 23. Jan 06
Skrevet kl. 19:47

Jeg kan med lidt arrogance sige, at jeg kan afsætte mere end med justeat.dk pga. mit distributionsnet.

Har været i branchen i mange år og ved at stort set alle pizzariaer ikke kan lide justeat.dk. De mener de tager af deres fortjeneste. Men det er rigtigt, det er en mulighed.

Der er andre firmaer der gør det samme, men spørgsmålet er om de når op på samme distributionsnet?
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 19:54

har du haft med i dine overvejelser at give pizza-folket en lille bid af salget for det er jo trods alt dem der skal leve med af DERES produkter pakkes ind i en eller anden reklame æske?

jeg kan hurtig komme på en del ting de nok ikke lige vil have som reklame på disse æsker.

jeg kan lige se hvilket hyr du ville få med en levering af pizza æsker til pizza XXXXX hvor på der findes en masiv reklame for Dominos pizzaria med tilbud der KLART slå den pris pizza XXXXX kan tilbyde deres kunder

Venligst

René Buch

Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:54
(Svar til indlægget en gang over)

Nej kan godt se at et distributionsnet på 600 restauranter er mange, så arrogancen er vel berettidiget

Men alle muligheder skal op og vende.

Har den lige i baghovedet og kommer der noget op lader jeg høre fra mig!
Side 2 ud af 5 (41 indlæg)