Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbud til håndværkerfirmaerne!

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 14. Mar 06
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Som sagt før får man en prøve på systemet, men det fungerer på ingen måde som det du beskriver med et "prøvevindue" i et halvt år. DET ER DIN BRANCHE, IKKE MIN. Min branche er online (og for at sammenligne skal mit brugte/udlånte produkt ikke smides væk og er ikke faldende i værdi fordi jeg giver det på prøve et styke tid. Det ville man vide hvis man anede noget om det). Det foregår på den måde at man får lov at byde ind på 5 licitationer helt uden beregning. Derefter bliver systemet igen lukket, hvorefter man bliver ringet op, og adspurgt om man har været tilfreds med systemet, og om man ønsker at lave en yderligere aftale med os. Det kan altså ikke sammenlignes med noget indenfor dit fag. Det her sker online og ikke ude i den fysiske verden, og derfor forstår jeg bare heller ikke din holdning om at det er bondefangeri, og det er samtidig det jeg bliver lidt harm over at høre dig sige. Jeg har jo aldrig sagt at vores produkt er gratis. Vi giver blot en prøve fordi vi stoler på vores produkt, hvilket kun kan tolkes som god kundeservice i mine øjne.

Jeg kender ikke til dit firma, og ville da på ingen måde nogensinde kalde det bondefangeri at handle med dig, medmindre at jeg havde afprøvet dit produkt, eller i hvert fald som det mindste havde hørt dårligt om det fra andre steder. Jeg åbnede et indlæg om at man som aminobruger kunne få 10% rabat på vores produkt i september måned (og det er som regel helt alm. kotume herinde på amino. At du så vælger ikke at give rabat, gør så absolut ikke vores virksomhed til bondefangere).

Og tro mig, jeg ved udmærket godt hvad amino er. Jeg har været herinde siden marts 2006, og har fulgt med i utallige debatter, og set hvordan folk hjælper hinanden konstruktivt. Det du kom med var bare ikke konstuktivt. Du skrev udelukkende for at rakke ned på virksomheden, og for at få os til at fremstå som "svindlere" ved at tage os betalt, uden at vores kunder får noget ud af det.

Men dig om det. Er det nu det du morer dig med, vil jeg ikke splitte din glæde af. Jeg vil blot minde dig om dine egne ord: "amino er en debatside, hvor der diskuteres om virksomheder og vi hjælper hinanden"... Jeg mener bare ikke at der er den store hjælp i at kalde andre virksomheder bondefangere, uden at ane noget som helst omkring firmaet.

Til alle Jer andre aminobrugere beklager jeg selvfølgelig at denne tråd er kommet så langt ud. Det skulle egentlig som udgangspunkt være et fornuftigt tilbud til diverse håndværkere herinde på forummet. Jeg bryder mig bare ikke om at blive udsat som en gemen "svindler", når man prøver at stable en velkørende virksomhed på benene. Åbenbart er det ikke alle der ser ens på tingene...

Men ja, tråden er hermed lukket og tilbudet står selvfølgelig stadig ved magt til dem som ønsker det. Hvis der selvfølgelig stadig er nogle der tør at afprøve "svindlernes" produkt helt gratis og uden beregningBig Smile

Med venlig hilsen Lasse Christensen

Tilmeldt 14. Mar 06
Skrevet kl. 09:18

Hej Thomas

Jeg havde egentligt lukket denne debat, men vil lige besvare dig også, da du skrev samtidig med at jeg skrev mit sidste svar til Klaus.

Du kan have ret i det du skriver. Dog vil jeg svare på følgende måde. Når du hyrer en sælger til din virksomhed til 30.000 kr. om måneden, hvordan kan du så være sikker på at han leverer det arbejde du forventer og som modsvarer sælgerens løn? Når du får lavet en flyer til en værdi af 20.000 kr. der sendes ud til en del husstande, hvordan ved du så med sikkerhed at du får ordrer ind der modsvarer dine udgifter? Når du starter en virksomhed op og ligger eksempelvis 125.000 til et ApS i startomkostninger, hvordan ved du så med sikkerhed at de penge er givet godt ud?
Selvfølgelig har du en ide om at ovenstående nok skal blive en succes, ellers ville du vel aldrig bruge pengene i første omgang. Men hvis du decideret kan garantere mig at de penge vil tjene sig ind igen, vil jeg gerne bede om din opskrift, da jeg så kunne tjene bunker af penge meget hurtigt...

De "fleste" udgifter du har i forbindelse med din virksomhed ved du ikke om du får tilbage med et overskud. Der er det så bare at vores virksomhed sikrer vores kunder yderligere ved at give ordregaranti (gider ikke lige at forklare det en 4. gang også, så se venligst hvad der menes i tidligere svar). Det mener jeg da bare er rigtig god kundeservice.

Med hensyn til at bruge tid på at udarbejde tilbud som ikke bliver til noget, vil jeg næsten sige at det da er noget af det mest latterlige jeg længe har hørt. JEG VED MED 100% SIKKERHED at alle herinde utallige gange har prøvet at bruge tiden på at udarbejde tilbud som ikke bliver til noget, og det er ligemeget hvor man så får henvendelserne fra, eller om det er en selv der har kontaktet kunden til at starte med. Jeg selv er personligt sælger og har arbejdet med salg i mange år, og jeg ved at det kan gå galt, selv om man efter 25 samtaler næsten har ordren, og det er skrevet ned på papir, men alligevel i sidste øjeblik falder fra hinanden. Desuden har du jo i vores system en dialog med kunden inden du kommer med et færdigt tilbud (så det er ikke timer det drejer sig om til at starte med, men derimod et opkald til kunden, og så handler det jo i bund og grund stadig om ens evner til at sælge sin virksomhed).

Det I kommer med er alt sammen fordomme overfor et system som I ikke har afprøvet!!!

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 09:23

Nu må du altså stoppe! Jeg har på intet tidspunkt nævnt, at dit koncept er bondefangeri og ordene "svindel" og "gemen" har jeg slet ikke nævnt!!!!!

Jeg nævnte bare, at man herinde risikerer at blive tituleret som bondefanger, hvis man som i mit eksempel om vinduerne og stråtaget tilbyder gratis ydelser. Det mindede mig om, da jeg sidst i Bilka blev tilspurgt af en flot medarbejder fra 3M om jeg ville have en gratis mobil. Det viste sig så, at der ikke var ret meget gratis i den telefon alligevel. Det er ordet "gratis" der forstyrrer mig, hvis man reklamerer for et eller andet produkt.

Mit formål var heller ikke at rakke din virksomhed ned, men åbne dine øjne for hvad dine kunder kunne tænke om systemet og kom med forslag, hvordan man kunne gøre det bedre. Det er så helt op til dig eller det reklamebureau, der øjensynligt står bag fagagenten.dk, at tage forslaget til dig eller bare føle dig tituleret som bondefanger eller svindler og komme med påstande om at jeg udelukkende er ude på at genere din virksomhed.

Ha´en god dag! Jeg må ud i det virkelige liv og fange nogle bønder!Big Smile

Klaus

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 09:25

Nu siger du den er lukket, men trods alt vil jeg tillade mig at skrive her.

Jeg er rent faktisk direktør i et relativt nystartet murerfirma, der praktisk køres af min bror. Vi er booket op ca. 3 uger frem, hvilket er fint, men vi kunne naturligvis godt tænke os at være booket 2-3 mdr. hvilket nok rent praktisk er lidt urealistisk. Derfor kunne et sådant tilbud være fint, problemet er bare at hvis man skulle lave 100 tilbud kunne man ikke lave andet. Det er fint man kan prøve det gratis, men derefter at betale 14.000 er trods alt noget der modsvarer en god uges arbejde. Hvis konceptet er godt nok, burde det være muligt at lave pakker med måske 10 tilbud, men det indebærer naturligvis sat folk er hoppet fra hvis konceptet ikke holder. Endvidere skal prisen sættes i relation til hvad det koster at reklamere i lokalaviserne. Og ja, her har folk ikke en konkret opgave, men ok, hvad er værdien af de opgaver, hvis folk frit kan lægge dem ind. Må jeg snarere foreslå et koncept hvor folk betaler 100 kr, beskriver opgaven grundigt og får dem refunderet hvis de tager et tilbud. Dermed kunne du også få en relativ høj betaling fra håndværkeren hvis det kun var på succes.

Bortset fra et statement om at der er formidlet opgaver for et vidst beløb, kan man endvidere ikke se meget om om det er noget værd, fair nok man kan få en lille prøve, men derfra og til at signe op for 14.000.

Tilmeldt 11. Jun 06
Skrevet kl. 09:33

Jeg kan se du nåede at overhale mig med et svar.

Jeg siger ikke at vi ikke vil give tilbud, men jeg vil fandeme gerne vide om det er en der er seriøs, eller en der har lagt en forespørgsel på 8 forskellige sider fordi det var gratis.

Din side ville måske øge troværdighedsniveauet en smule hvis man kunne se lidt mere konkret om hvilke opgaver der var i udbud.

Tilmeldt 14. Mar 06
Skrevet kl. 11:24

Jamen så lige et enkelt indlæg mere daBig Smile

Til Klaus: Undskyld hvis jeg misforstod dit indlæg. På mig virkede dit indlæg omhandlende, at hvis man giver noget gratis væk, så er man bondefanger, som om at det var et konkret angreb på os som virksomhed (og det er vi så absolut ikke. vi er en seriøs virksomhed, og ønsker som alle andre også at opnå succes med vores forretning. Derfor også dette tilbud på amino). Jeg forstår jo godt dit synspunkt. Jeg ved ligeså godt som alle andre at man idag ikke får noget forærende. Det er også derfor jeg mange mange gange har pointeret at det ikke er gratis hvis man laver en aftale med os. Det er derimod helt og aldeles gratis hvis man vælger at prøve systemet, og det har jeg svært ved at se hvad der kan misforståes ved (det er jo en GRATIS prøve).

Til Thomas: Jeg er selvfølgelig kun ude på at vi fremstår så seriøse og troværdige som muligt. Dette mener jeg dog også at vi gør, da vi lige netop giver en gratis prøveperiode. Her kan man som håndværker finde ud af om tiden man ligger i det kan betale sig. Så er det jo helt op til den enkelte virksomhed at bedømme om det er det værd. Vi vrider ikke armen rundt på firmaer som bagefter ikke ønsker at handle med os.

Yderligere tilbyder vi også ordregaranti. Det vil sige at hvis du som firma efter prøveperioden ønsker at lave en aftale med os, så bliver den også lavet ud fra hvad du mener vil blive en succes. F.eks: Du siger til os at du kun vil indgå en aftale, såfremt at du fortsætter på systemet til du har opnået en omsætning svarende til det 3 dobbelte af prisen du har betalt for at have systemet. Opnår du allerede den omsætning efter 10 tilbud, så får du selvfølgelig stadig dine 100 tilbud, som du har betalt for. Er de ikke opnået indenfor de 100 afgivede tilbud, så fortsætter aftalen til du har opnået den omtalte omsætning.

Det syntes jeg da er troværdigt. Også i og med at du jo lige netop ikke får den garanti hos mange andre virksomheder, når du handler. Specielt ikke i de tilfælde som jeg før har nævnt: markedsføring, salg osv.

Derudover syntes jeg at prisen på dette system er utroligt billigt set ud fra at det altså er interesserede kunder som henvender sig og skal have noget lavet. Hvad får du ellers for 14.000 kr. idag?

radioreklame: fås for ca. 50.000 kr. såfremt det er lokalreklame. nationalt bliver det langt dyrere.
tv-reklame: fås for ca. 100.000 kr. og opefter, inkl. indrykning
flyer: udarbejdelse + tryk: fås for ca. 10.000 kr. og opefter
online reklame: SEO/Adwords: Fås for ca. 20.000 kr. og opefter
mund til mund: gratisBig Smile

Det er på ingen måde fordi jeg siger at ovenstående er spild af penge, for det er det absolut ikke. Jeg har igennem tiden haft stor succes med flere af de nævnte. Det jeg mener er blot at du ved at bestille vores system altså har muligheden for at give tilbud ud til 100 kunder som i forvejen er interesserede. Desuden garantere vi altid håndværkeren at de kun kan komme i "kamp" mod 2 andre firmaer. Altså vil der til hver kunde altid kun være 3 licitationstilbud, hvilket forøger chancen for at modtage opgaven.

Jeg vil selvfølgelig tage jeres forslag/kritik op til overvejelse, da jeg jo kun ønsker det bedste for alle parter. Jeg forstår at nogle folk kan være skeptiske, men vi har allerede nu gjort utroligt meget for vores kunder. Og som sagt i tidligere indlæg har vi altså endnu ikke haft en dårlig oplevelse med en kunde (og det er jo netop fordi dem som ikke er interesserede allerede finder ud af det i prøveperioden). Vi har samtidig også fået stor ros i medierne.

På den baggrund syntes jeg også at I helt uden forpligtigelser skal afprøve systemet. Jeg vil jo ikke have et dårligt ry nogen som helst steder rundt om i det danske erhvervsliv. Er I derefter ikke tilfredse, er der som sagt ingen forpligtigelser overhovedet, og I kan på baggrund af en gratis afprøvning komme mere målrettet kritik.

Som afsluttende bemærkning vil jeg da lige tilføje at du Klaus igår skrev meget med mig på amino, og idag har du Thomas også skrevet en del. Det vil jo altså sige at i rent faktisk har lidt tid til overs engang imellem, hvor der lige så let kunne afgives et tilbud til en af vores mange kunderBig Smile

Tilmeldt 11. Jun 06
Skrevet kl. 11:35

Hej Lasse, for at starte bagfra er det min bror der kører det praktiske i selskabet, jeg styrer alene økonomi og sparrer med ham, ellers driver jeg et konsulentfirma, så mit alternativ er ikke at give tilbud.

Ordregaranti er fint, men det forudsætter at der er noget seriøst at give tilbud på. Det stiller store krav til de kunder du har. Af hjememsiden kan man principielt ikke se om der er 2 opgaver om måneden til 1,5 mio stykket eller 200, hvad hvis de tager dig 10 år at komme med de 100 relevante opgaver. En seriøs ordregaranti - og det virker naturligvis ikke i praksis - var refusion i fald man ikke nåede target.

Det er ikke fordi 14K er en formue, men sammenholdt med etablerede lokalaviser, som normalt er det mest relevante er det alligevel en sjat.

Tilmeldt 14. Mar 06
Skrevet kl. 13:17

Hej Thomas

Jeg vil efter dit indlæg oplyse hvilke opgaver vi har fået de sidste 3 dage, for at vise dig at det altså ikke kun er 2 opgaver på 1,5 mill, og så en enkelt eller to af de små. Jeg har dog kun oplyst overskriften på opgaven, da jeg ellers ville være nødsaget til at oplyse alle informationer omkring kunden, såfremt jeg skulle vise jer opgavebeskrivelsen i detaljer.

Jeg er samtidig også gået videre med Jeres kritik og kan fortælle at vi nu tager fat i vores webudbyder, som skal lave en ekstra undermenu kaldet - nye arbejdsopgaver - så håndværkere dagligt i menuen kan se hvad opgaver der bliver oprettet (og det er helt uden at skulle melde sig til førstBig Smile

Murerarbejde   13-09-2007
installere udendørslamper   13-09-2007
Tagpap med listedækning   13-09-2007
udgravning til beachvolleybane   13-09-2007
tilslutning af opvasker   13-09-2007
renovering af gang   13-09-2007
Maler   13-09-2007
Vinylgulve i 17 badeværelser   13-09-2007
Efterisolering af loft   13-09-2007
opmuring af væg   13-09-2007
Støbning af badeværelsesgulv   13-09-2007
opsætning af fliser på badeværelse   12-09-2007
Skifte balofix + skifte pakning på opvaskemaskine   12-09-2007
alt havearbejde   12-09-2007
Reperation af utæthed i tag ved skorsten   12-09-2007
Terrasse 30m2 40x40 fliser   12-09-2007
Loft og gulv isolering   12-09-2007
opsætning af filt og maling   12-09-2007
epoxygulv   12-09-2007
indkørsel og terrasse mm   12-09-2007
Badevær./ rep. af løse køkkenfliser   12-09-2007
Pudsning af facade   12-09-2007
opsætning af wire til klatreplanter   12-09-2007
parcelhus   12-09-2007
Elektricitet   12-09-2007
etablering af altaner   12-09-2007
Hæk/eller nyt hegn   12-09-2007
gulvlægning   11-09-2007
male lejlighed   11-09-2007
Tilslutning af vaskemaskine   11-09-2007
Afslibning af gulv, med lak   11-09-2007
rense og male hustag   11-09-2007
undersøge varmeudslip   11-09-2007
fjerne en radiator + ny vandhane i køkken   11-09-2007
Toilet   11-09-2007
Murer   11-09-2007
Zink tagrender Bornholm   11-09-2007
Ny indkørsel   11-09-2007
malerarbejde   11-09-2007
hegn og havefliser   11-09-2007
gaskomfur   11-09-2007
lofter   10-09-2007
istandsættelse   10-09-2007
nyt tag på balkon   10-09-2007
Renovering af tag på fritidshus   10-09-2007
nybyg   10-09-2007
isolering   10-09-2007
havelåge   10-09-2007
lægning af trægulv   10-09-2007
Børnevenlig trappe   10-09-2007
Udskiftning af varmtvandsbeholder og ekspansionsbeholder (åben)   10-09-2007
isolering   10-09-2007
Nyt køkken   10-09-2007
gulvafslibning   10-09-2007
Skorstensrenovering   10-09-2007
Gulvslibning og lakering   10-09-2007
Så græs   10-09-2007
Linoleumsgulve   10-09-2007
Gulvafslibning   10-09-2007
Renovering af villa fra 1934   10-09-2007

Så skulle den vist være afsluttet. Jeg vil alligevel lige pointere at jeg til at starte med kun havde i tankerne at give et tilbud til eventuelle håndværkere som befandt sig på amino. Jeg fik dog svar på tiltale, og fik noget "konstruktiv" kritik. Men bare rolig gutter, jeg har taget det til migBig Smile

Fra valby
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 16:00

Jeg ville også finde det interresant, hvor mange af samme type firmaer man skal byde mod i givne geografiske område. Kan det lade sig gøre??

Mvh Mads.

Tilmeldt 14. Mar 06
Skrevet kl. 17:37

Hej Mads.

Som tidligere beskrevet vil du altid kun være i bud mod to andre virksomhederBig Smile Rigtig god weekend.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)