Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbud til håndværkerfirmaerne!

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 14. Mar 06
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Dette er første gang jeg har været herinde siden Amino fik nyt udseende, så jeg håber at dette indlæg er lagt i den rigtige kategori, hvilket jeg da regner med den erBig Smile

Lidt baggrundshistorie: For et halvt år siden blev sitet www.fagagenten.dk sat i værk. Sitet har til formål at formidle arbejdsopgaver mellem kunde og håndværker. Konceptet kører på licitation. Det vil sige at når en kunde tilmelder en arbejdsopgave på fagagenten, (eks.vis. nyt badeværelse), er der op til 3 håndværkere fra kundens område, som kommer med tilbud på opgaven (der er selvfølgelig fuld beskrivelse af opgaven fra kundens side). Kunden vælger derefter hvilken håndværker i sit område han eller hun ønsker at benytte sig af.

Vi har idag ca. 20 nye kundetilmeldelser pr. dag, hvilket vil sige at vi formidler arbejdsopgaver for ca. 3 millioner kr. om dagen.

Der er altså rigeligt med arbejde til de håndværkere som tilmelder sig på fagagenten. Vi har kunder indenfor alle brancher (kloak, snedker, tømrer, vvs, el, antenne og parabol, gulvslibning, tagdækning, murerarbejde osv. osv.).

Da det er første gang på amino at denne side omtales, vil jeg derfor komme med et godt tilbud til de selvstændige håndværkere som ønsker at afprøve systemet. Som udgangspunkt kan alle håndværkerfirmaer tilmelde sig helt gratis, og derefter få lov at byde ind på opgaver helt uden omkostninger.

Tilbud: Er systemet tilfredstillende og ønsker man at fortsætte, udbyder vi en pakke med 100 licitationsopgaver til kr. 14.900 kr. ex. moms. (altså 149 kr. pr. opgave man byder ind på). Man vælger som håndværker selvfølgelig helt selv hvilke opgaver man vælger at komme med tilbud på.

Til alle aminobrugerne vil jeg give 10% rabat på denne pris i hele september måned, så prisen bliver som følgende:
100 licitationsopgaver = 13.410 kr. ex. moms.

Der tilbydes selvfølgelig ordregaranti hvis man ønsker at fortsætte hos os efter den gratis prøve.

Tilmeld dit firma på: http://www.fagagenten.dk/opretfirma.html

Hvis der er nogen som sidder med spørgsmål, kan i altid sende mig en PMSmile

Med venlig hilsen Lasse Christensen

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 16:28

Hvordan kan man som håndværker sikre sig ikke at købe katten i sækken?

Hvordan kan man vide, at forespørgslerne ikke er fiktive eller allerede er gået i ordre selvom man har betalt for at få sagen tilsendt?

Sålænge det kører på sådan en måde ville jeg ikke være interesseret i sådan et samarbejde.

Jeg kan godt fra jeres side se idéen i, at en hel masse håndværkere betaler for at få lov til at byde på et stykke arbejde, Men man har hørt før (i en anden tråd herinde), at selvom man er helt i bunden med sin pris får man ikke opgaven.

Der må kunne findes en metode som i og alle de andre udbydere i denne kategori kan leve med, hvor både bygherre og håndværker betaler en del af kagen, når ordren er kommet i stand, istedetfor bare at belaste håndværkeren med en masse penge og spildt tid.

Klaus 

Tilmeldt 14. Mar 06
Skrevet kl. 17:59

Hej Klaus

Hvordan kan man nogensinde sikre sig imod ikke at købe katten i sækken?

Tag f.eks telemarketing. Hvordan kan du vide at du får noget ud af de penge du giver ud?
Tag f.eks reklame. Hvordan kan du vide at du får noget ud af de penge du giver ud?
Tag f.eks en sælger. Hvordan kan du vide at du får noget ud af de penge du giver ud?

Og jeg kan blive ved i det uendelige.

Det jeg mener, er at det vel først og fremmest handler om tillid til det firma du handler med. Dermed ikke sagt at man ikke skal sikre sig en smule. Jeg forstår jo udmærket godt dit synspunkt, og derfor vil jeg også komme nærmere ind på hvorfor en håndværker skulle vælge at handle med os.

For det første giver vi jo altså helt gratis en prøve på systemet, hvor man som håndværker kan se at det kan lade sig gøre, og at opgaverne og forespørgslerne er helt reelle. Først derefter skal man tage beslutningen om at handle med os.

For det andet skrev jeg som sagt i indlægget at vi tilbyder ordregaranti. Det vil sige, at vi garanterer, at man som håndværker får noget for de penge man giver ud. Det skal forstås på den måde at: Når du som håndværker har prøvet systemet helt gratis, vil du blive ringet op for at høre om du er tilfreds og om du derefter har lyst til at fortsætte. Vi finder derefter i samarbejde med dig ud af hvad der som minimum skal til, før du syntes aftalen er fordelagtig for dig. Hvis du siger at du som minimum skal have x antal opgaver, eller x antal kr. ud af aftalen, så er det det aftalen bliver lavet ud fra, og den stopper ikke før dit mål er opnået, uanset om du har givet 100 licitationstilbud eller ej.

Grunden til at jeg skriver at man i aftalen har 100 licitationstilbud, er fordi at aftalen stopper derefter, men kun udelukkende hvis man har opnået de opstillede krav fra din side af. Ellers vil aftalen fortsætte indtil målene er nået. (det er selvfølgelig nogle mål vi laver i samarbejde med hinanden, da det ikke ville være fordelagtigt for os, hvis du krævede at du skulle nå et mål, der hedder at du skal have min. 1 million opgaver inden samarbejdet må stoppeSmile). 

Hvis du derimod har nået dine opstillede krav allerede efter 25 licitationstilbud, fortsætter aftalen selvfølgelig indtil at du har indgivet tilbud på de 100 opgaver som beskrevet tidligere.

Du må endelig sige til hvis der stadig skulle være forvirring omkring hvordan konceptet virker. 

Jeg kan samtidig meddele dig, at vi endnu ikke har haft en kunde eller en håndværker, som har haft en dårlig oplevelse med vores system.

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Skrevet kl. 22:04

Dagens Danmark ser bare sådan ud, at det ikke er håndværkerne der har et problem med at finde arbejde, men bygherrerne har et problem med at finde en håndværker! Hvorfor skulle håndværkerne så investere i et ugennemsigtigt system?

Desuden må man gå ud fra, at de "gode" håndværkere er booket op og ikke melder sig til. Dette kunne indebære en risiko for bygherren.

Derfor ville det være bedre, hvis man fik håndværkerne til at melde sig ind i en database med omtale, referencer, hjemmesider, hvor bygherrerne mod betaling kan få et tilbud.

Klaus

Tilmeldt 14. Mar 06
Skrevet kl. 22:53

Det er jo nu engang ikke kun "bygherrene", som udbyder arbejdsopgaver på systemet, men også ganske almindelige borgere som hr. og fru jensen, der har brug for at få lavet en ny carport eller ordnet håndvasken.

Hvad angår din udtalelse omkring "de gode håndværkere", forstår jeg dig ikke rigtigt. Hvem bestemmer ud over kunden hvem der er en god håndværker? Hvis kunden føler at de har fået lavet et godt stykke arbejde for billige penge, hvordan kan du så stadig gå ind og sige at denne håndværker er "dårlig"? Jeg tror samtidig at de mange håndværkere som allerede har tilmeldt sig vores system og som er godt tilfredse ville blive en smule fornærmet over din udtalelse.

Jeg syntes det er fair at du har den holdning du har, selv om den skifter for hver enkelt indlæg du kommer med. Først var det prisen og kvaliteten i systemet du angreb. Da jeg så forklarede hvordan dette hang sammen, er det nu pludselig "dårlige" håndværkere du angriber, blot fordi de har tilmeldt sig et system som kan give dem mere arbejde for få penge. Det gør dem ikke til dårlige håndværkere, og jeg syntes det er lidt barnligt at sige sådan noget på en fuldstændig tåbelig baggrund!!!

Hvis du skriver håndværker i søgefeltet på Google, kommer der utallige annoncer frem. Er de alle dårlige håndværkere fordi de reklamerer for deres virksomhed, eller hvordan hænger tingene sammen i din lille verden???

Kunne det tænkes at et lille håndværkerfirma lige er startet op, og måske endnu ikke har fået foden indenfor døren hos de lokale i området, og at de derfor endnu ikke har så meget arbejde (hvilket absolut ikke gør dem til dårlige håndværkere)?
Kunne det tænkes at en virksomhed som normalt har meget arbejde ønsker at udvide, og derfor vil have endnu mere arbejde (hvilket absolut ikke gør dem til dårlige håndværkere)?
Kunne det tænkes at der var en million andre grunde til hvorfor en virksomhed har interesse i at få mere arbejde uden det ligefrem gør dem til dårligere håndværkere af den grund???

Jeg syntes det er i orden at du kommer med kritiske indlæg overfor systemet, men kunne du ikke først og fremmest blive enig med dig selv om hvad det er du er kritisk overfor?

Det er MEGET hårde ord du kommer med, til et system du ikke kender til eller har afprøvet. Alt hvad jeg ønskede var at formidle et tilbud ud til de mange aminoer, og give dem chancen for at afprøve systemet helt gratis, for derefter at tage beslutningen om at det er pengene værd. At du så ikke er interesseret syntes jeg er helt fint. Vi har ufatteligt mange tilfredse kunder, og licitationer for over 3 millioner kr. om dagen (som der alle kommer bud på fra "gode" håndværkere over hele Danmark), så noget må der jo være gjort rigtigt. 

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Skrevet kl. 23:53

Lasse Christensen:

Det er jo nu engang ikke kun "bygherrene", som udbyder arbejdsopgaver på systemet, men også ganske almindelige borgere som hr. og fru jensen, der har brug for at få lavet en ny carport eller ordnet håndvasken.

En bygherre er en person der får udført et stykke håndværk ligegyldigt om det er en carport eller en håndvask!

Hvad angår din udtalelse omkring "de gode håndværkere", forstår jeg dig ikke rigtigt. Hvem bestemmer ud over kunden hvem der er en god håndværker? Hvis kunden føler at de har fået lavet et godt stykke arbejde for billige penge, hvordan kan du så stadig gå ind og sige at denne håndværker er "dårlig"? Jeg tror samtidig at de mange håndværkere som allerede har tilmeldt sig vores system og som er godt tilfredse ville blive en smule fornærmet over din udtalelse.

Gode håndværksfirmaer er nu engang booket meget op, netop fordi de er gode og jeg er sikker på de ikke investerer penge i endnu mere arbejde de ikke kan skaffe folk til!! Jeg siger ikke, at de håndværkere, der er tilmeldt dit system er dårlige. Det kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om! Jeg siger bare, at risikoen ved at finde en dårlig håndværker er større, da de gode ikke er tilgængelige. Er det logik? Jeg er ude i marken dag for dag i snart 30 år og taler med bygherrer og andre håndværkere og er ikke alene med mine udtalelser.      

Jeg syntes det er fair at du har den holdning du har, selv om den skifter for hver enkelt indlæg du kommer med. Først var det prisen og kvaliteten i systemet du angreb. Da jeg så forklarede hvordan dette hang sammen, er det nu pludselig "dårlige" håndværkere du angriber, blot fordi de har tilmeldt sig et system som kan give dem mere arbejde for få penge. Det gør dem ikke til dårlige håndværkere, og jeg syntes det er lidt barnligt at sige sådan noget på en fuldstændig tåbelig baggrund!!!

Jeg har ikke skiftet holdning. Jeg har bare tilføjet nogle problemer jeg ser i dette system. Din forklaring var ikke god nok til at få mig til at hoppe på pinden. Der er intet der er gratis i denne verden og får man noget forærende er der altid en hage ved sagen. Det kan du for min skyld kalde barnlig, hvis ikke du kan finde bedre argumenter. Hvis du prøver på at finde kunder igennem en tråd på Amino, bliver du nødt til at finde dig i kritik. Ellers har jeg da fuldstændig misforstået meningen med Iværksætter Debatten Amino.

Hvis du skriver håndværker i søgefeltet på Google, kommer der utallige annoncer frem. Er de alle dårlige håndværkere fordi de reklamerer for deres virksomhed, eller hvordan hænger tingene sammen i din lille verden???

Jeg ved ikke lige hvis verden der er mindst, når jeg egentlig bare prøver på at forklare dig at systemet kan gøres bedre. Det var egentlig tænkt som et tip for lisom at skille sig ud fra de andre der laver præcis det samme som dig. Men du tager det personligt og titulerer mig som barnlig der sidder i en lille verden. Har jeg trængt dig op i en krog eller hvorfor reagerer du så aggressiv.

Kunne det tænkes at et lille håndværkerfirma lige er startet op, og måske endnu ikke har fået foden indenfor døren hos de lokale i området, og at de derfor endnu ikke har så meget arbejde (hvilket absolut ikke gør dem til dårlige håndværkere)?
Kunne det tænkes at en virksomhed som normalt har meget arbejde ønsker at udvide, og derfor vil have endnu mere arbejde (hvilket absolut ikke gør dem til dårlige håndværkere)?
Kunne det tænkes at der var en million andre grunde til hvorfor en virksomhed har interesse i at få mere arbejde uden det ligefrem gør dem til dårligere håndværkere af den grund???

Jeg prøver altid at se det gode i mennesket først og jeg er sikker på, at de håndværksfirmaer der er tilmeldt din side er verdens bedste, der bare mangler noget arbejde til alle de ledige håndværkere der er i landet. Nystartede firmaer vil selvfølgelig gøre brug af dit system istedetfor at sætte en annonce i den lokale avis eller dele sedler rundt i området - det er jo meget billigere!

Jeg syntes det er i orden at du kommer med kritiske indlæg overfor systemet, men kunne du ikke først og fremmest blive enig med dig selv om hvad det er du er kritisk overfor?

Det er MEGET hårde ord du kommer med, til et system du ikke kender til eller har afprøvet. Alt hvad jeg ønskede var at formidle et tilbud ud til de mange aminoer, og give dem chancen for at afprøve systemet helt gratis, for derefter at tage beslutningen om at det er pengene værd. At du så ikke er interesseret syntes jeg er helt fint. Vi har ufatteligt mange tilfredse kunder, og licitationer for over 3 millioner kr. om dagen (som der alle kommer bud på fra "gode" håndværkere over hele Danmark), så noget må der jo være gjort rigtigt. 

Jeg ønsker dig held og lykke med din virksomhed og at du kan formidle endnu flere millioner om dagen. Tror så ikke på den store succes på Amino da antallet er håndværksfirmaer vistnok er meget begrænset.

Klaus

Tilmeldt 14. Mar 06
Skrevet kl. 00:24

For det første har jeg på ingen måde nogensinde sagt at der er noget ved dette system som er gratis. Jeg har sagt at man kan få en gratis PRØVE, hvilket jeg da bare anser som god og fornuftig kundeservice, da man stoler nok på sit produkt til at give en smagsprøve. Derefter kan man tilmelde sig produktet helt, såfremt man er glad for det man har afprøvet, og som jeg nævnte i det første indlæg er det det jeg giver 10% rabat på.

For det andet agere jeg på ingen måde aggresivt. Jeg besvarer blot dine spørgsmål på en måde så de er gjort forståelige. Derimod syntes jeg at din kritik udelukkende går på at finde fejl og mangler ved vores system, frem for at se det positive i det jeg tilbyder potentielle kunder.

For mig at se er det da et tilbud som for mig ville være svært at afslå. Jeg giver mulighed for HELT FULDSTÆNDIG GRATIS at afprøve systemet. Er man tilfreds kan man derefter vælge at tilmelde sig. Dette giver jeg 10% rabat på sammen med en ORDREGARANTI. Igen vil jeg forklare dette: Du sætter krav op for at indgå aftalen med os med at du skal have ex. antal ordrer før vores del af aftalen er opnået. Er det ikke nået med de 100 licitationstilbud man har afgivet, fortsætter aftalen løbende indtil målet er nået (det er altså på sin vis dig som unde hos os der bestemmer hvad der skal til før målet er nået). Igen vil jeg mene at det er god kundeservice som viser at man stoler nok på sit produkt.

Så jeg kan ikke helt se hvad du syntes der er så negativt (selv om du selvfølgelig er helt berettiget til din egen mening). Stik imod mange andre virksomheder som er derude garantere vi jo rent faktisk at du får noget for de penge du giver ud. Dette kan ikke garanteres indenfor mange andre brancher, som eksempelvis markedsføring, salg, telemarketing osv. osv (på nær hvis der selvfølgelig udføres no cure no pay princip). Jeg siger ikke at de ovenstående ikke er noget værd, for det er det så absolut.

Som sagt i tidligere indlæg syntes jeg at dine holdninger og din kritik er helt fair (såfremt det var konstruktivt, og ikke udelukkende for at rakke ned på en anden virksomhed). Jeg kom blot med et tilbud til aminoerne herinde. Jeg lagde ikke op til en lang diskution. Systemet er som det er (indtil der sker nye tiltag), og både jeg og vores mange kunder er tilfredse.

Som afsluttende bemærking vil jeg dog sige følgende: Jeg aner ikke noget om vinduer eller om din virksomhed overhovedet, og derfor ville det være forkert af mig som totalt uvidende på dit område, at udtale mig omkring om du har en dårlig forretning til dårlige priser, lavet af en dårlig håndværker, eller ej. Så derfor vil jeg helt og aldeles afholde mig fra det. Akkurat som jeg syntes andre skulle gøre overfor en virksomhed som de ikke aner hvordan fungerer.

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Skrevet kl. 01:29

Ok, lad os afslutte vores lille debat. Den fører ikke til noget og der er tilsyneladende ikke andre der interesserer sig for temaet.

Jeg vil bare igen minde dig om, at amino er en debatside, hvor der diskuteres om virksomheder og vi hjælper hinanden. Du har selv beskrevet, hvordan din virksomhed kører og hvordan du agter at skaffe kunder. Så må du finde dig i, at man kritiserer og / eller roser det.

Hvis jeg ville prøve på at skaffe kunder ved f.eks. at tilbyde gratis prøvevindue i et halvt år eller få tækket halvdelen af dit tag med 10 % rabat, ville jeg også være sikker på at nogen ville have mistanke om bondefangeri eller noget.

Held og lykke!

Klaus

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 08:19

Må indrømme jeg også har fulgt denne debat. Det er fint med ordregarantien, men hvad hvis der ikke er noget arbejde. Der er en lang stribe af denne slags firmaer og de har ikke alle lige godt ry.

Der er også en anden issue. Hvis det er gratis for folk at lægge en pot. ordre ind, er der jo også en latent risiko for at kunden ikker er alt for seriøs, og da det hurtigt tager et par timer at lave et tilbud, kan det blive dyrt hvis folk ikke er seriøse.

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Skrevet kl. 08:25

Thomas1974:

Der er også en anden issue. Hvis det er gratis for folk at lægge en pot. ordre ind, er der jo også en latent risiko for at kunden ikker er alt for seriøs, og da det hurtigt tager et par timer at lave et tilbud, kan det blive dyrt hvis folk ikke er seriøse.

Den havde jeg også i ærmet, men ville ikke belaste Lasse mere!

Klaus

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)