Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop med omsætning sælges!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Min patner og jeg har i snart et år kørt webshoppenwww.FanGrej.dk. Her sælger vi accessories til fans af fodboldklubber i Europa. Projektet skulle egentlig have været blevet på hobbyplan og var noget vi bare ville prøve for at se hvordan det hele fungerede. Men i november og december sidste år kom der en hel del ordre ind, og vi har siden kørt shoppen lidt on and of pga. Vi begge gik på Handelsskolen og ikke havde så meget tid. Men nu jeg flyttet til Canada og min partner til Brasilien, så vi kan ikke køre shoppen mere og vi vil derfor sælge den til nogen der har mere tid.

Her er lidt info omkring vores webshop:

Generelt Hjemmesiden har eksisteret i snart et års tid - de første par måneder dog uden produkter eller omsætning, da projektet blev droppet grundet skolearbejde og andre sager. I oktober måned besluttede vi os for at gøre noget ud af webshoppen, så derfor tilføjede vi adskillige produkter og lagde vægt på SEO og markedsføring. Der tilhører en facebook-side til webshoppen, der dog ikke er blevet benyttet særlig flittigt af os. Linket er her: http://www.facebook.com/pages/FanGrejdk/345607985521730

Teknik Webshoppen er opsat i PrestaShop, hvor vi har tilkøbt et Premium PrestaShop tema. Vi er begge ikke synderligt teknisk anlagte, men det har været let at administrere de mest relevante ting på shoppen med PrestaShop. Siden er hostet hos et udmærket webhotel, der hidtil har kunnet klare de antal besøgende, der nu har været. Der er desuden opsat en betalingsgateway med PayPal.

Besøgende I november og december hvor der rigtig kom gang i webshoppen, har der været 1368 unikke besøgende. Yderligere har der været 4583 sidevisninger. Samlet har der i alt været 2560 unikke besøgende og 9634 sidevisninger. Heraf er langt de fleste kommet fra google (ca. 1500) og vores markedsføring på facebook (ca. 500).

Leverandøraftaler Vores leverandør har base i et andet EU-land, og vi har opsat en aftale om dropshipping med dem. Dropshipping-aftalen er gratis. Der kan dog bestilles større varepartier hjem med mængderabat til et evt. eget lager.

Samarbejdspartnere Vi har flere forskellige samarbejdspartnere, så som odds-grupper og klubsupport-grupper på facebook. Mere info om disse samarbejdsaftaler kan gives, hvis vi kontaktes på vores mail eller i en privatbesked.

Omsætning I november og december blev der omsat for knap 9000 kr og salget fortsatte så i januar med en omsætning på omkring 3000-4000 kr. Derefte har siden faktisk bare passet sig selv uden vi har gjort det store pga. Eksaminer og andre ting der fyldte mere. Men vi har stadigvæk haft omsætning alle månederne. Vedligeholdelse Webshoppen er forholdsvis let. Der skal tjekkes om leverandøren har de produkter på lager, som man har på webshoppen, sendes produkter afsted og besvares henvendelser fra diverse kunder.

Udover det har vi betalt for at få lavet lidt relevant SEO og linkbuilding på siden, som gavnede os rigtig meget. Man kan se hvordan omsætningen stiger hver gang der bliver lavet mere SEO/linkbuiding eller bare bliver postet lidt på facebook og lign. Så hvis man har tiden til at lave lidt på siden og udvikle den samt facebook osv. Kan den hurtigt blive større.

Hvis i synes det lyder interessant og vil vide mere om siden, som pris eller andet. Kan i kontakte mig på min mail eller skrive i pm.

Mail: baden.alexander1409@gmail.com         

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 158
Fra  Rentebasen Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske i ville have mere succes med salget hvis i oprettede en annonce på amino virksomhedsbørsen?

Jeg har dog et par generelle spørgsmål som kunne være interessante for andre også som jeg tillader mig at stille her:

- Hvor mange produkter er der mulighed for at dropshippe fra jeres leverandør?

- Er der tale om lovlige varer, jeg tænker her på copyright osv. når det nu er logo fra fodboldklubber mm.

- Hvad er den reelle leveringstid, i skriver 3-10 dage og det er jo et temmelig stort spænd, men hvad er jeres erfaring?

Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

1. Vores dropship leverandør har mange tusinde produkter, også fra mange flere fodboldhold end dem vi har på fangrej.dk

2. Ja det er lovlige vare.

3. Skrev forkert med leveringstiden, den er 3-5 dage.

Og jo det kunne nok være en god idé :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 91
Fra  Ingen information Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Er den solgt.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)