Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EAN numre

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa jeg er ny bruger/gammel læser, men nu skal det være - mit første indlæg.

Jeg har en  butik, hvor jeg af og til sælger til det offentlige = elektronisk fakturering. Jeg benytter DataScanning som er helt ok og ovenikøbet gratis fordi jeg ligger i den "lille del".

Men: når nu jeg alligevel sidder her ved pc og skriver faktura som jeg så videresender til DataScanning - så ville det da være smartere selv at kunne videresendere som pdf fil (har programmet) til kommunen selv = springe et led over.

Har undersøgt, kan ikke få informationer: Hvor kan man få en liste over samtlige kommuners EAN-numre og mail-adresserne hvor man skal sende til?

Er det "lukket land"  eller er det mon diverse faktureringsbureauer osv. der vil holde på kunder?

Susanne 

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 11:24

Du kan ikke sende direkte til Komunerne da de får det mere elektronisk end en PDF. Du kan sende PDF til dataskanning.

EAN numre skal kommunen ooplyse når de bestiller (og faktisk også en personreference og evt. en kontostreng/reference). Der er vist endnu ingen lister.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 11:48

Susanne:

Har undersøgt, kan ikke få informationer: Hvor kan man få en liste over samtlige kommuners EAN-numre og mail-adresserne hvor man skal sende til?

Gentofte Kommune har i hvert fald en liste over deres EAN-nr. på deres hjemmeside (men ingen e-mail-adresser).

~
Anja

Tilmeldt 11. Sep 07
Skrevet kl. 09:42

Hej Lars og mange tak for dit (og andres) svar.

Jeg har været med fra start af elektronisk fakturering og har ikke på noget tidspunkt haft problemer med at få de oplysninger jeg skulle bruge.

Men jeg har et par gange været ude for at scanningsbureauet laver fejl i bl.a. mit konto nr., hvilket selvfølgelig forsinker indbetalingerne yderligere - (som jeg har læst herinde, er det ikke kun mig der har oplevet at kommuner er "sinker" når det gælder betaling).

Min idé med disse oplysnings lister er, at jo flere led man kan springe over, jo mindre risiko er der for fejl + man ligesom har mere føling med hvad/hvornår/hvordan, hvis man "selv ordner".

Kan du forklare mig hvad mere elektronisk end en PDF betyder? Cool

Tilmeldt 20. Jul 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:24

Hej Susanne,

for at det offentlige kan modtage dine fakturaer skal du bruge et format, der hedder OIOXML. Der findes online økonomisystemer, der kan sende i OIOXML, men det koster op mod 6-800 kr /md for funktionaliteten (kan måske findes billigere?). Så jeg er bange for, at du må leve videre med den træghed, der er i processen.

HIlsen

Klaus

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 00:05

Hej Susanne

Hvis det er til nogle få fakturaer kan du benytte dig af True link http://www.truelink.dk/ der udbydes af edb gruppen, det er en side du logger dig ind på også køber du klip til elektronisk faktura. Du taster selv din faktura i deres system. Jeg bruger det til mine få offentlige kunder og det virker perfekt og koster 4kr+ moms pr.stk. (klip).

Håber du kan bruge det til noget.

Thomas

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 10:51

Hej Susanne

Prøv også lige at læse svarene fra Hans til mig i denne tråd: http://www.amino.dk/forums/t/20424.aspx

Det billigste sted, jeg ellers har fundet, til elektroniske fakturaer til det offentlige, er www.xomilo.dk. (1 krone pr. stk. fra f.eks. C5 og 0,90 ved mere end 1.000 fakturaer pr. år). Så vidt jeg husker er xomilo også aktivAmino. Men, når jeg har talt med Hans, som jeg har lovet i ovennævnte tråd, er jeg måske blevet endnu klogere.

Som det fremgår, er jeg endnu ikke kommet i gang (bruger også bare læs-ind som dig), men er der andre, der har erfaringer, kunne det da være sjovt at høre om det.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 13:46

Jeg bruger e-conomic og kan derfor selv sende mine fakturaer i OIOXML, og det koster 2,50 pr. faktura så det er til at leve med.

Tilmeldt 11. Sep 07
Skrevet kl. 07:52

Hej Lisbeth og alle jer andre. Tak for gode svar og links som jeg lige har har scannet. Når jeg har lidt mere tid vil jeg nærlæse - det med frittidWink efter fyraften kender I vel også til. Hans' svar og webside ser i øvrigt meget interessant ud, skal jeg absolut også nærlæse... kan lide tanken: At tage hensy til den enkelte kunde og ikke kun strømlinede løsninger. Tak for hjælp til alle.

Susanne

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)