Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruger du Second Life ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Blot for at lave en mindre undersøgelse, vil jeg høre hvor mange herinde der stifter bekændtskab med SecondLife.com i deres hverdag..

 

Svar gerne på afstemningen, og kom med lidt info omkring hvad du bruger det til, hvor ofte, osv...

Overvejer om det er noget der er værd at bruge tid på at sætte sig ind i...

Mange tak på forhånd.. 

Bruger du Secondlife ?

 

  • Nej (85,2%)
  • Ja (14,8%)
  • Totalt antal stemmer: 27
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er slet ikke kommet igennem First Life endnu...

Lidt mere seriøst: Second Life er en slags pyramidespil/simulationsspil som folk vil grine af om 10 år. Jeg har aldrig set så mange flyvende mennesker spille casino.

 

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

 Simulations spil - ja.. Men hvor kommer pyramide delen ind i det ? .. Hmm

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var der i sammenlagt to timer og da jeg loggede ud besluttede jeg ikke at vende tilbage foreløbig, da jeg fik så mange tilbud om at tjene penge på porno eller købe sexting, at jeg slet ikke fik tid til at nyde alt det sjove derinde...

Jeg følte mig også lidt som turist i Thailand - alle rykker i en og vil sælge til vennepris - det er træls...

Mette

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Second Life er arketypen på hvad hype på nettet er.

Deres faste brugerbase er uendeligt lille og en stor del af de faste brugere er ansatte i virksomheder som har overbevist deres chefer om at det faktisk er en god idé og nu sidder og spilder virksomhedens tid og penge på noget der er fuldstændigt værdiløst. Derudover sidder der nu også en del "forskere" som tror de har fundet den gyldne måde til at studere nye sociale formationer, men som desværre er så it-u-kyndige at de ikke kan se at SL blot er en dårlig kopi af de rigtige communities derude.

Der er 1 eneste element der gør at SL har værdi, og det er for de virksomheder som har formået at hente en masse omtale på tilstedeværelsen.
For dem der ikke har det, må de nok erkende at det har været spild af tid, penge og mandetimer.

Hvis man endelig skulle gøre noget med en impact så skal man se på helt andre community former f.eks. WOW med 8 millioner betalende kunder - holdt op imod de maksimalt 200.000 SL brugere (træk derefter presse, virksomheder og forskere fra også er du et pænt stykke under 100.000 relle brugere).

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger det ikke til noget i dag, da jeg også har oplevet det som mere hype end værdifuldt. Men da mit virke er online marketing bliver jeg naturligvis nødt til fortløbende at overvåge sådanne tendenser - for hvor folk for alvor er, der vil virksomheder naturligvis gerne markedsføre sig. Og som bekendt, kan alting manipuleres (se mere i mit indlæg om Elektronisk Manipulation)

Jeg tror godt at det fænomen, som SL er en representatant for, kan blive større. Måske endda rigtig stort. Men jeg tror ike det bliver i Second Life regi. Den nærmeste analogi jeg kan finde til SL er et militærdikatur ejet af en stor virksomhed. Hele verden ejet af et selskab. Hurrar! Hvis det er second life, så holder jeg mig til det første :)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Mikkel. Jeg har set den slags komme og gå i snart 12 år. Det første 3 D univers hvor man kunne svæve rundt med sin avatar og snakke med folk, så jeg i 1996. Hele Second Life tingen har jeg nu hygget mig med at grine af i et par år. Det virker på mig som om en masse gamle mænd med slips, endnu en gang er bange for at bliver kørt over af udviklingen og derfor kaster sig over det, uden at fatte en meter. Ambassader, offentlige myndigheder og mange andre farer rundt om sig selv som fluer i en flaske og det er sgu meget skægt at se på i en periode..

Som det er nævnt i et andet indlæg, så findes der mange universer allerede der er langt mere fremme end Second Life. I Korea logger millioner af mennesker på den slags universer, men de betaler altså 12 $ om måneden for at være med, så det er der kroner i. De har tv-stationer der følger vinderne døgnet rundt og mafiaen kæmper en indædt kamp for at vinde slaget om at sælge tøj til Avatars. Omsætningen for tøjsalget oversteg allerede for 3 år siden, omsætningen for prostitution i Korea og det er derfor et lukrativt marked.

Så samlet set tror jeg også 100% på at det kun vil bliver uendelig meget større, men der bliver ikke een verden vi alle fiser rundt i, det er helt sikkert!

Dbh Martin

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes nu at 200.000 betalende bruger er nok til at kalde det en success. At alle mulige medier så har hypet det til noget det ikke er kan konceptet vel ikke tages til indtægt for. I hypen omkring SL ser jeg de samme tendenser omkring .com boblen i år 2000, hvor man snakkede om "den ny økonomi". I både SL og den ny økonomi er der ingen der stiller spørgsmålstegn ved hvor pengene skal komme fra for at gøre indsatsen rentabel.

Inden man går ind i SL bør man spørge sig selv: "Hvis jeg kaster ressourcer idet, hvordan vil jeg så opnå en indtjening efterfølgende som retfærdiggør investeringen". Hvis der var tale om adWords ville svaret være ret simpelt, men hvad SL angår har jeg svært ved at se hvordan firmaer kan tjene pengene hjem igen. Seriøst mener jeg man skal kigge på om der ikke er opportunities i first life der er bedre. Hvis man ikke har gjort alt hvad der var muligt med hensyn til SEO og adWords optimering på Internettet, hvorfor skulle man så med en lige så halvhjertet indsats i SL kunne opnå bedre resultater?

/Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke 200.000 betalende brugere.

Det er gratis at "spille" og man kan så købe og sælge ting for linden dollars som man så kan købe sig til.

Derudover er det gentagne gange bevist at LindenLabs overdriver deres brugertal voldsomt og at en stor del af forklaringen for det relativt "store" antal brugere skyldes at der er mange nye som tiltrækkes pga. hypen - men de forlader også SL lige så hurtigt som de kom. Der er altså en stor trafik af brugere både ind og ud af spillet, men mængden af brugere det fastholdes er utrolig lille (findes vist ikke rigtigt værre i nogle MMO/MMORPG/m.v.).

Der er f.eks. et hav af "brugere" som sælger ting til virksomheder og organisationer der forsøger at markedsføre sig på SL, men brugerne betaler så vidt jeg kan bedømme ikke det store.

I bund og grund er det et vellykket PR arbejde der har solgt SL, sammenligner du presseomtalen i DK af SL vs. WOW vil du se at SL fylder utroligt meget mere end WOW på trods af at WOW har 8 millioner betalende brugere. Ja der er forskel på WOW og SL, men wow kan også sagtens udnyttes komercielt hvis man ønsker det, det kræver dog indsigt i den verden og det ligger nok en tand længere væk end 20 m2 tom luft i SL.

Jeg finder det hysterisk morsomt når man læser om journalister og forskere m.v. der sidder og spilder tonsvis af tid på at forsøge at afdække SL verdnen, når nu det i bund og grund er en gang tom luft og medieopmærksomhed.

TDC forsøgte sig engang i tidernes morgen (1996+- et par år) med et tilsvarende koncept på Opaisa (så vidt jeg husker) det holdte heller ikke særligt længe.

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

 Når man ser nye fænomener som iPhone, Second Life osv., så er det ok at blive imponeret over det samlede resultat. Men når man skal vurde fremtidsmuligheder osv. i disse fænomener, så skal man pille fænomenet lidt fra hinanden. Når jeg kigger på Second Life, så ser jeg:

  • Porno
  • Gamling
  • Pyramidespil og lign. fænomener
  • Chat
  • Simulering

Såvidt jeg kan se, findes alle disse ting andre steder, i større skala og i en mere velfungerende form. Det er altså lidt mere fedt at flyve Microsoft Flight Simulator end at flyve en flyvemaskine i SL, og hvis man er til chat, så er det jo helt til grin, at man max kan følge med i 10-20 personers chat, da man i SL ikke kan være 2 steder på en gang. Navigationen er også tåbelig - det kan tage mange gange længere tid at komme til et bestemt sted i SL, end det tager med en browser at komme til en bestemt side/funktionalitet. Informationssorteringen er himmelråbende idiotisk - stort set alt, hvad man ser, er irrelevant i forhold til en målrettet handling. Verden har ikke brug for at pakke eksisterende funktionalitet og information ind i 3D grafik - verden har behov for at få fjernet irrelevant funktionalitet og information fra vores værktøjer, så vi kan fokusere endnu mere på, hvad der er relevant. Bloglæsere er et godt eksempel på noget, der går i den rigtige retning her.

Det er lidt det samme problem virksomheder har i SL: Man kan godt sætte et hus op, hvor der reklameres, men hvem kommer forbi det hus og kigger? Det svarer lidt til, at Volkswagen laver et demorum i Skælskør, og så forsøger at få Københavnerne til at køre til Skælskør for at se på biler. Så kan man selvflg. udbygge med flere huse osv., men der er også en grænse for, hvor meget besvær man gider gøre ud af det.

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)