Jeg er sikker på Emil også mente at det netop er en XML-fil fra WordPress du skulle importere. Så ikke lige at han havde svaret :-)
Trådstarter, Din skærmdump viser at du er på rette vej. Derfra skal du bare vælge den røde knap "Installer nu". Det er nemlig et lille WordPress-plugin, der skal hjælpe med at importere din XML-fil.
Når du er færdig kan du deaktivere og slette den igen.
Kære Gita (med taknemmelig hilsen til andre deltagere),
Gita Street:
Din skærmdump viser at du er på rette vej. Derfra skal du bare vælge den røde knap "Installer nu". Det er nemlig et lille WordPress-plugin, der skal hjælpe med at importere din XML-fil.
Nu skal dette jo ikke gå ud over sagesløse, men jeg KAN altså ikke lade være med at undre mig over WordPress' højt besungne brugervenlighed: "Så simpelt, at selv din bedstemor kan finde ud af det".
For mig er der ingen som helst logik i at klikke på den røde knap. Nu gjorde jeg det så på din anbefaling OG ... Keine Hexerei, nur Filurendreierei ... viste det sig at medføre, at der blev installeret et plugin, der herefter gjorde det muligt at specificere hvilken fil jeg ville importere.
Herre Jemini, det her kommer til at tage L A N G tid
Ajjjjj Fjolleri - du gør det altså meget værre end det er. Det burde være lige ud af landevejen og tage under 5 min. Hvis du lige skal have lidt hurtigt hjælp u/b, så skriv lige igen
men jeg KAN altså ikke lade være med at undre mig over WordPress' højt besungne brugervenlighed: "Så simpelt, at selv din bedstemor kan finde ud af det".
Hvis du vidste hvor mange timer og år af mit liv jeg har brugt på at blive god til webudvikling.... Og i WordPress bruger jeg stadigvæk oceaner af tid på at lære mere.
Det er en misforståelse at en nybegynder pludselig har magten ved sine fingertips, hvis der er specielle ønsker.
Med WordPress kan en begynder jo netop installere ekstra funktionalitet uden at kunne programmere - og herunder også importere og og implementere indholdet fra en XML-fil.
Jeg gad godt se en nybegynder lynhurtigt gøre det fra scratch, hvor der ikke er programmør, der på forhånd har lavet programmet frit tilgængeligt i et plugin.
Nogengange er folks forventninger bare for høje til hvor meget de kan selv, uden først at blive en haj til forskellige programmeringssprog etc. Hvorfor de er det, ved jeg dog ikke. Men prøv lige at få sat sådan et site med database, dynamisk indhold, design op helt fra bunden, før der fandtes gratis CMS man bare kunne installere. Hvis du har prøvet det, så vil du også synes at begyndere hurtigt kan komme i gang med de basale ting i WordPress :-)
Nu skal dette jo ikke gå ud over sagesløse, men jeg KAN altså ikke lade være med at undre mig over WordPress' højt besungne brugervenlighed: "Så simpelt, at selv din bedstemor kan finde ud af det".
Ja, så nemt er det. Du kan installere og være i gang med Wordpress på få minutter, men det siger jo sig selv, at jo mere du ønsker at få ud af det, jo sværere bliver det.
At installere og opsætte et tema, kan tage fra 10 minutter til 10 timer, afhængig af hvor omfangsrigt det er. Det kan da ikke overraske?
Det er en misforståelse at en nybegynder pludselig har magten ved sine fingertips, hvis der er specielle ønsker.
Ja, og derfor synes jeg WordPress har et bedre ry end fortjent. Det er altså IKKE ligetil, med mindre man bruger det as-is out-of-the-box.
Nu kan jeg tilfældigvist huske, at jeg på et tidspunkt læste om Child-Themes. Havde jeg ikke set det, var jeg jo gladeligt begyndt at ændre hist og pist i temaet to-fit-my-needs - lidet anende, at det hele ville chrashe ved næste tema-opdatering.
Oh well, jeg er måske nok nybegynder på WP, men har forbandet mange lig i lasten fra utallige andre projekter, hvor jeg lynhurtigt har annammet et nyt system. Med WordPress har jeg virkelig fået kam til mit hår. I N T E T følger gode, gamle og logiske regler ;-)
Man kan ikke lære Wordpress den ene dag, og installere avancerede temaer den næste.
Det er nok dét der er problemet. jeg har gennem 25 år kunnet sjusse mig frem med min intuitive og logiske sans og har, i al beskedenhed, klaret det rigtig udmærket. Jeg er dog aldrig stødt på noget der i den grad er ulogisk i forhold til alt mulig andet.
Du har helt sikkert ret i (selv om du ikke bruger de ord), at jeg tror jeg er så helvedes klog og straks kaster mig ud i noget, der er langt ud over hvad en nybegynder har behov for. det koster så lærepenge, ser jeg nu ;-)
Ok, det var $45 ud af vinduet. Pisset virker ikke!
Import af xml-filen, der skulle give mig deres eksempel-layout at arbejde videre på, fejlede:
At firmaet dølger sig bag kravet om at jeg skal indtaste en bestemt kode for at få adgang til deres supportforum, kan kun puste til ilden. Jeg er bare SÅ træt af WP og alt dets væsen. Gid Fanden ville tage det lort!
Undskyld mig. Havde det været en Mars-mission, programmeret i Fortran, eller et plugin til oliefyret, havde jeg forlængst regnet den ud. Her må jeg kapitulere :-(