Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Færdige Wordpress-skabeloner = Saml-selv?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Føre jeg kaster mig ud i at købe en skabelon til Wordpress, vil jeg gerne vide hvad man egentlig får for pengene. Jeg har prøvet at downloade nogle gratis af slagsen - vurderet ud fra det preview man som regel kan se af skabelonen. Jeg fandt et par stykker som så godt ud og havde en struktur (menuer, tekstkasser m.m.), men stor var min overraskelse (og skuffelse), da jeg installerede dem.

Det viste sig at de IKKE ser ud som på preview, men "kun" indeholder elementerne; man skal selv bygge det hele op fra bunden. Er det normalt at en købt skabelon "kun" er en værktøjskasse og ikke en færdig model, som man kan ændre på?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:22

Har du kigget på Headway theme

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:28

Henning | Opti-web.dk:
Har du kigget på Headway theme
Det har jeg nu, på din anbefaling. jamen det er helt sikkert godt. Jeg er stødt på flere af slagsen (det hedder vist framework-et-eller-andet), men jeg er jo netop frustreret over, at når jeg endelig finder et godt eksempel: "Yes!!! Det er lige sådan min side skal se ud", så får jeg ikke en skabelon der ser sådan ud - kun værktøjerne til at bygge det med håndkraft, som vor mor gjorde det.

Jeg vil helt klart lege med at bygge noget op selv senere og her kan Hedway være et udmærket bud, men lige nu er jeg altså til færdigtygget med.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Jun 11
Indlæg ialt: 87
Fra  Pictu Skrevet kl. 19:28

Vi har på www.KlubMagasin.dk også brugt en yderst lækker template, som i starten virkede lidt indviklet, da jeg er vant til at det hele er sat op, og man egentlig bare skal sætte tekst og billeder ind.

Men til denne template, som er af højeste kvalitet, var der en meget lang og beskrivende vejledning med, som gjorde at den faktisk blev rigtig nem at sætte op, trin for trin.

Vil anbefale dig at kigge på themeforest.net, hvis du ikke allerede har gjort det. 

Pictu.dk - Sammenlign fotografer på tværs af pris, anmeldelser og stilarter. Bestil online. Hurtigt og nemt.

Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 19:48

Temaer du downloader eller køber indeholder, rigtigt nok, ikke indhold og det vil sige at man selv skal bygge det op, hvilket i de fleste tilfælde ikke er særligt svært. Mange af, især de købte temaer, giver dog mulighed for at man kan downloade "demo content" - altså indhold, så det kommer til at se præcist lige sådan ud som i previewet. Det indhold kan man så ændre i, så det passer til ens behov og det kan være til stor hjælp for nybegyndere, men gør det mere besværligt for erfarene. De steder du kan købe temaer plejer det at stå om du kan downloade demo content :)

Mht. Headway og andre frameworks ville jeg fraråde det. Især Headway giver uendelige tilpasningsmuligheder, og selv om det vidst er nemt nok at finde ud af bliver det (næsten) aldrig særligt pænt eller godt, hvis man selv designer og bygger sin side. Mit råd er at finde en flot template, downloade demo content og så ændre i det :)

Der er mange, der anbefaler ThemeForrest til at finde temaer, og de har rigtigt mange fede temaer, men de har også ry for at være rigtigt dårligt programmeret.StudioPress og Theme Hybrid er to udbydere hvor temaerne er rigtigt godt programmeret.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 19:49

Fjollert:
Er det normalt at en købt skabelon "kun" er en værktøjskasse og ikke en færdig model, som man kan ændre på?

Ja, det er normalt. Så køber du et theme, skal du sikre dig, at der følger ordentlig dokumentation med, så du ved at følge denne, kan opbygge dit site så det kommer til at se ud som det købte. Det kræver lidt arbejde, ja.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 19:54

Emil Kjær Eriksen:
Der er mange, der anbefaler ThemeForrest til at finde temaer, og de har rigtigt mange fede temaer, men de har også ry for at være rigtigt dårligt programmeret.StudioPress og Theme Hybrid er to udbydere hvor temaerne er rigtigt godt programmeret.

Det er sjældent man ser de to sidste nævnt herinde, kendte ikke selv til dem - Takker Smile ... 

Når man har installeret et theme syntes jeg meget hurtigt ved bare at smide et par menuer, sider og widget ind at det kommer til at se langt mere "rigtigt" ud, og nemmere at arbejde med (Forestille sig).

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Morud
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:02

Hej "Fjollert",

Når du købet et færdiglavet template fra eksempelvis Themeforest.net, kan du vælge at importere hele themet, som det ser ud i "Live preview" og så ændre i det derfra, så det passer til dine behov. Det er vigtigt at huske på, at du næsten kan konfigurere et template 100 %, så du skal ikke gå så meget op i, hvilke ting, farver, skrifter, moduler og andet, der er med, det hele kan enten tilføjes eller fjernes. :-) 

Med venlig hilsen,

Christian Johnsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:00

Tak for de mange gode svar; så blev jeg så klog. Jeg forstår bare ikke de udbydere, der kun leverer en kasse med Lego-klodser. Jeg mener ... hvis jeg, efter moden overvejelse, beslutter mig for en Audi 100, forventer jeg da at den er samlet - ikke at jeg får udleveret en palle med reservedele ;-)

Når jeg studerer Live Previews af temaer, kigger jeg ikke så meget på farver og flotte bannerbilleder, men på hvilke elementer der er på siden og, ikke mindst, hvor de er placeret i forhold til hinanden. Det er dér der afgør sagen for mig og så er det jo lidt frustrerende, hvis stumperne bare ligger løse i æsken.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:44

Det jeg er på jagt efter, er et tema til en etnisk restaurant, så det må ikke være for kedeligt og traditionelt. Opbygningen skal dog være logisk og struktureret efter hvilken adfærd brugerne typisk har på en restaurantside.

Det der, for mig at se, er vigtigt at have synligt placeret på forsiden, er åbningstider, bordbestilling, annoncering af events, samt eventuelle tilbudskampagner. Endvidere skal Facebook og tilmelding til nyhedsbrev være udformet og placeret således, at folk ikke kan undgå at lægge mærke til det. Sidst, men ikke mindst, skal "knappen" til menukortet sidde lige i øjet.

http://www.redfactory.nl/themes/switcher/?theme=therestaurant kunne være en kandidat. Kasseopbygningen er ganske vist traditionel, men pangfarverne giver liv. Nogen der kender firmaet, Red Factory? Det ser umiddelbart professionelt ud.

Red Factory har i øvrigt etableret et netværk af "Theme Customizers" (http://www.themecustomizers.com/), hvor man kan indhente tilbud på netop tilpasning af købte temaer.

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)