Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Komme videre efter konkurs

Side 4 ud af 8 (80 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikken en gang vrøvl Foodz. Du kan ikke sammenligne et smba og et ivs. Det er to helt forskellige ting. Et ivs skal sammenlignes med et aps. En form for fattigmands aps, der også er reguleret i selskabsloven.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

foodz:
Fra D.1/1-14 hedder SMBA selskaberne IVS og vil fungere præcis på samme måde, så hvis man har sådan et, så er man også en 'looser'? eller hvordan??

NEJ DA - SMBA hedder stadigt SMBA i fremtiden. IVS er en helt ny selskabsform - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html

Jeg ville til enhver tid søge at rejse 50.000 kr og starte direkte i ApS form frem for IVS men det vil nok fremgå af linket

For SMBA lukkes der blot for nystiftelser fra 1/1-2014 og ja- begrundelsen er, der var en overvægt at problemselskaber, hvilket jo ikke betyder, at der ikke også var mange meget veldrevne SMBA - så som med alt jeg har hørt, vor malerven Ib´s SMBA, så der skal ikke generaliseres.

Jeg har som i andre her også bemærket mig at IB har skrevet om evt at starte ApS og han kan ha mange grunde - jeg tror hans SMBA var kørt sammen med en aktiv datter eller noget i den stil, og det kan jo være de vil noget hver for sig, der er i alle fald intet suspekt i at ville stifte ApS efter SMBA. Det er bare en hel ny stiftelse der skal til.

Der er heller ikke noget i vejen for at Kuladabyg har hjemmeside og kommunikerer aktivt herinde. Så længe han bruger de midler der skal bruges på kreditorer og opfører sig ordentligt, så skal en konkurs ikke smadre mere end nødvendigt er

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lasse_slagelse:
synes bare det er underligt at have sin side oppe når man er kørt konkurs, det må da irritere alle dem man ikke har kunnet betale.

De har vist ingen større problemer med det, du er vist den første der anser det som et problem, alle mine gamle leverandører håber nok faktisk på at jeg starter op igen, for jeg har jo været en god kunde hos dem i mange år, så de ville da meget gerne have en tilbage som kunde.

Ved ikke hvilken kreditor du mener skulle føle sig tråd over tæerne på at min hjemmeside kører videre som inspiration for andre....?

lasse_slagelse:
Men er du den samme som koluda byg?

Nej, og havde du læst bare en smule af vores indlæg, ville du slet ikke være i tvivl om dette.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lasse_slagelse:
OK jeg ville nu selv personligt føle mig irriteret hvis en tømrer går konkurs, men ligger og blogger sig selv som en inspirator herinde

Hvorfor, mener du ikke personen bare fordi han er konkurs, har lov til at fortsætte sit liv som før konkursen....?

Tilmeldt 7. Dec 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

du skal ikke føle dig ramt, hvis jeg har sagt noget der ikke skulle frem.

synes du skal læse hvad jeg skrev.

Jeg mente selv at jeg ville da være irriteret over hvis en der skylder penge stadig har sin side kørende.

PIHL &S søn var jo også en fantastisk kunde hos alle dem den har gjort til gode firmaer, så det er nok noget vås at sige det sådan.

Du skylder jo en masse penge væk i firmaet, og det kan jo godt ske for os alle, men nu gik min mesters firma ned efter pihl konkursen.

Og jo de var hans bedste kunde, men noget som kurator gerne ville have var at fået lukket hjemmesiden, da det er almen praksis.

Så derfor ville jeg da mene at man skulle lukke hele pakken ned, ikke fordi jeg kunne drømme om at bruge dig som tømrer i fremtiden:-)

Tilmeldt 7. Dec 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

igen Koluda byg tager du noget ud fra en tekst.... og hvis man ser dine tråde igennem er det faktisk noget du tit gør

håber ikke konkursen har ramt din almenviden...

Du skal da bare forsætter dit spille liv hjemme på sofaen som du vil, men tråden handler om at efter en konkurs burde man lukke ens hjemmeside ned.

Men hold focus på emnet...

Tilmeldt 7. Dec 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar John

har fået mange gode input herinde fra omkring S.M.B.A og faktum må være at man nok hellere skal stifte et ApS som du selv skriver det.

er så ikke enig med dig omkring at koluda byg burde have sin hjemmeside kørende efter en konkurs, specielt hvis man bevist arbejder på at fører den frem.

Men Jo han skal da i allerhøjeste grad være med i vores debatter herinde:-)

det er da os spændende og hører om hvad andre gør efter en konkurs.......

men takker igen for svaret

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er jeg ikke på linie med dig Lasse. kurator har valgt at sælge hjemmesiden for at få penge i kassen til kreditorerne. Bedre kan det vel ikke være.

Det fremgår at firmaet er opløst og det er da en god ide at beholde både wiki og inspirationssider. Det ville da være både skam og spild hvis de bare forsvandt.

Selv om der så blev startet virksomhed op igen - så et det vel også i orden? Der er et liv bagefter en konkurs. Hvis ikke så ville det se sort ud for Danmark.

Tilmeldt 7. Dec 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

absolut enig i at det skal være muligt som entreprenær og iværksætter at kunne starte op igen hurtigt muligt.

Men tror ikke at deres hjemmeside er solgt videre, mon ikke der kommer noget info omkring dette

tror mere det er almen praksis at lukke hele sækken ned...

men tak for dit indput:-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor mange penge har du i klemme "Lasse", siden du har måtte oprette en profil for at angribe koluda byg?

Side 4 ud af 8 (80 indlæg)