Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kortgebyr.dk - prissammenligning af betalingsløsninger

Side 5 ud af 8 (71 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Pedersen:

Hej Ulrik

Har lige sendt dig en mail, da vi også kan se nogle mangler, for bl.a. er vores produkt ePay Light røget ud. 

Thomas, det har du ret i, det vil blive fixet med det samme.

Update: DIBS enterprise og ePay Light røg ud pga. en javascript fejl. Hvilke andre mener du mangler? Jeg har desuden ikke modtaget nogen mail fra jer, er den sendt til ulrik.moe@gmail.com ?

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik 

Ulrik Moe:
Vi har indtil videre haft fokus på priser, men vil med valgmuligheder som Paii, MobilePay (når den kommer til ehandel), bitcoin og andre betalingsmuligheder prøve at lave en fair sammenligning.

Hvordan er en fair sammenligning/oversigt hvis I ikke har de rigtige priser?

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik Moe:
Jeg har desuden ikke modtaget nogen mail fra jer, er den sendt til ulrik.moe@gmail.com // */ // ]]> ?

Jep - var lige ved at prøve at lave nogle beregninger Big Smile

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik Moe:
Siden er non-profit, open source (GNU GPL v3, dvs. copyleft) og alle er meget velkomne til at bidrage til projektet på github eller starte deres egen prissammenligning.

Rigtig godt arbejde! Jeg kom til at tænke på, mangler/søger i noget specifikt siden du inviterer folk til at bidrage på github? Er selve core-systemet egetudviklet eller baseret på noget andet?

Alt andet lige ser det rigtig flot ud!

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nevermind, tog lige et kig på koden i github så har fundet svaret selv :)

Har i overvejet at gøre siden mere dynamisk, evt hente data via webservices, crawlsers etc.?

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kom desværre til at lave en git fejl som fik rodet lidt rundt i koden, men det er nu fixet og en ny opdatering er online. Eneste ændring er at Epay Light og DIBS Enterprise nu fremgår.

@Thomas. Jeg har modtaget din mail og synes umiddelbart at jeres (ePay) kritik er forfejlet. 

Jeg tror du misforstår formålet med kortgebyr.dk. Projektet startede da jeg som webshop-ejer og co-founder af et webshopsystem var frustreret over hvor dyrt og besværligt det var at modtage kortbetaling. Hvad koster det i grunden når en kunde bruger sit dankort i min webshop? Jeg kunne ikke finde svaret og valgte derfor at lave en regnemaskine for de samlede omkostninger til kortbetaling - projektet fik navnet Kortgebyr og den 24. juli 2012 blev domænet registreret. I lang tid var projektet kun tiltænkt venner og bekendte, men 2 venner mente vi skulle dele projektet... and here we are.

Jeg har taget mig den frihed at definere kortgebyr som de samlede omkostninger til en betalingsløsning, fordelt på antallet af månedlige transaktioner. Jeg har også taget mig den frihed at medregne offeromkostningerne ved oprettelsesgebyrer, her regnes der med en rente på 16% p.a., hvilket jeg kan forså at i synes er urimeligt. Det må du meget gerne begrunde. Min erfaring er at 16%, selv for webshops, er en lav rente og nej vi snakker ikke om bankrenter, vi snakker kapitalforrentning. Epay har f.eks. en gennemsnitlig egenkapitalforrentning på mere end 100% og jeg tør slet ikke tænke på hvad jeres ROCE er, sikkert tættere på 1000 end 100 ;) De 16% kommer, så vidt jeg husker, fra en FDIH analyse, men hvis nogle har andre tal så er jeg lydhør - som økonom er jeg dog nødt til at medregne opportunity costs af oprettelsesgebyret, ellers får jeg kvalme :D

Thomas Pedersen:

Hvordan er en fair sammenligning/oversigt hvis I ikke har de rigtige priser?

Det er meget få løsninger som ikke vil offentliggøre deres priser. Disse vil snart fremgå, men vi har endnu ikke besluttet os for hvordan. Jeg skal ikke gøre mig til dommer for hvornår en prissammenligning er "fair", men jeg vil understrege at kortgebyr er non-profit og at ingen af de involverede på nogen måde er tilknyttet nogen af virksomhederne i vores sammenligning. Formålet med siden er at skabe klarhed på et yderst komplekst marked og det er ikke helt nemt :)

Kristian Lund:

Har i overvejet at gøre siden mere dynamisk, evt hente data via webservices, crawlsers etc.?

Tak og det er desværre meget omfattende at scrape data fra så mange løsninger (24 indtil videre) og jeg tror at det ville give for lang ventetid, men vi har lavet en intern scraper som holder øje med ændringer og sørger for at vi hurtigt kan opdatere :)

Tilmeldt 18. Apr 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt at i er ved at tilføje bitcoin, men er der overhovedet nogen betalingsgateways som tilbyder dette? Ellers en super fed side :)

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

For langt de fleste er bitcoin ikke relevant, i hvert fald i øjeblikket, men vi har valgt at vi gerne vil reklamere lidt for det og forhåbentlig tilskønne at betalingsgateways udvider med denne og andre spændende features :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vil tro at de fleste betalingsgateways ikke mangler todos på deres dosmersedler. Og jeg vil tro at de fleste gateways prioriterer todos efter efterspørgsel.

Til dato tror jeg at vi (quickpay) har fået een forsigtig forespørgsel på bitcoin. Eg. vi ser tiden lidt an.

vh

thomas jensen, quickpay

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt, men udbredelsen af bitcoin og andre virtuelle valutaer er i særdeleshed begrænset af at man ikke kan bruge dem i webshops. Det er derfor nødvendigt at iværksættere hjælper det lidt på vej. Stripe arbejder heldigvis på en implementering så lad os håbe de snart kommer til Danmark :)

Side 5 ud af 8 (71 indlæg)