Der er ingen regler for prisfastsættelse men derimod jo skattekonsekvens hvis du sælger andele med overskud - målt i forhold til den skattekurs man ville anvende på salgsdatoen - ud fra en underskud, så som jeg ser det vil du få personlig skat der vil noget i form af aktiegevinstskat på salget som du beskriver det. Om du skal sælge nogle af dine andele - eller om der skal en kapitaludvidelse til, eller om der skal startes et evt nyt selskab der skal overtage det gamle - eller om det er helt andre måder kapital skal skaffes på (lån/investering uden overdragelse af aktier eller med) synes jeg er ganske kompliceret at svare på, og da det er mange penge, må det eneste rigtige være, at sætte sig med en revisor - måske via www.agera.dk få 3 uforpligtende tilbud. Skriv at det er råd til salg af andele eller anden investering i dit ApS bedst skattemæssigt du søger Jeg har ikke her taget stilling til vanskeligheden ved at få solgt andele ud fra underskud, for det kan sagtens være muligt når/hvis det du har udviklet har potentiale nok, det skal bare gøres sådan, at du får mindst mulig skat og investor for størst muligt fradrag for investeringen i tilfælde af at ting går galt. vh |
Hej John,
Tak for din gode forklaring.
Men - jeg bliver vel næppe beskattet personligt, så længe pengene tilføres selskabet - og bruges i selskabet? Pengene skal absolut ikke samle støv... men bliver straks skudt ud i nye tiltag...
Herudover ejes selskabet af mit personlige holdingselskab - så der er ikke tale om at driftsselskabet er ejet direkte af mig personligt.