Du kan da ikke nå at få et lån igennem og ansat folk på mindre end 3 uger alligevel, så hvorfor ikke bare vente til den 1. oktober hvor du jo så har 20 millioner på kontoen? Du må da selv have økonomi til at servicere bare nogle kunder i 3 uger.
Læser med en vis undren denne meget lange streng med diverse indlæg.
I gamle dage kunne man af og til se den slags annoncer under erhvervskontakt i Berlingske Tidende; i dag findes de stort ikke længere. Her på siden søges der imidlertid flittigt efter kapital, men jeg tvivler på at kapitalen findes her. Også selvom der af og til er en "kapitalist," der stikker næbet frem.
I det konkrete eksempel tror manden selvfølgelig på idéen, selvfølgelig er det risikabelt, selvfølgelig har han ingen kreditværdighed, han mangler tilsyneladende også et netværk og sandsynligvis er projektet også meget usikkert - men det gør altså ikke manden til en svindler!
Jeg tror og ved nu der findes utrolig meget kapital på amino, og af og til er der også nogle der finder en investor både til småprojekter men også til de større.
Ligeledes bliver der solgt en del virksomheder på aminos virksomhedsbørs. Så jo kapital er der masser af her i forummet, hvis man griber det rigtigt an.
Wildman:
I det konkrete eksempel tror manden selvfølgelig på idéen, selvfølgelig er det risikabelt, selvfølgelig har han ingen kreditværdighed, han mangler tilsyneladende også et netværk og sandsynligvis er projektet også meget usikkert - men det gør altså ikke manden til en svindler!
Det gør ham ikke til en svindler at søge kapital på den måde, men hvis de tal han slynger ud ikke har noget som helst hold i sig så er han i mine øjne en svindler. Og jeg kan stadig ikke helt forstå hvordan tallene nogensinde skulle være realistiske, og når han ikke selv vælger at fortælle noget om dem så kunne det sagtens tyde på det bare er tal slynget ud for at få en naiv "investor" til at smide de penge og væk er han.
Læser med en vis undren denne meget lange streng med diverse indlæg.
I gamle dage kunne man af og til se den slags annoncer under erhvervskontakt i Berlingske Tidende; i dag findes de stort ikke længere. Her på siden søges der imidlertid flittigt efter kapital, men jeg tvivler på at kapitalen findes her. Også selvom der af og til er en "kapitalist," der stikker næbet frem.
Der tager du helt fejl. Der findes masser af investorer på Amino og jeg kender til flere tilfælde hvor millioner har skifter ejermand. På Amino Virksomhedsbørs bliver der solgt masser af virksomheder. Så hvis du tror at det kun er nybegyndere og fattigrøve der læser med på Amino, så tager du helt fejl.
Der findes nu masser af kapital her - specielt når vi snakker småbeløb som 75k. Jeg er selv en af dem der har rigeligt liggende til at kunne investere den slags midler - og jeg gør det. Men ikke i hvad som helst!
Udover de åbenlyse spørgsmål den konkrete forespørgsel rejser, så synes jeg næsten det der afskrækker mig mest er, at manden ikke vil optage lånet privat, og hæfte for det privat. Det tyder på at han ikke tror ligeså meget på det, som han først antyder.
Jeg vil ikke kalde den slags for "svindler" - jeg tror mere det handler om en blanding af lidt for meget "hype talk", alt for aggressiv fremtoning og alt for meget hemmelighedskræmmeri. Uanset hvad man kalder det er det i hvert fald alt sammen noget der får en som mig til at bakke helt ud :)
At virksomhedsbørsen har en vis formidlingsevne; det tvivler jeg slet ikke på, men har jeg altid med en vis undren læst disse indlæg, hvor folk søger kapital - og jeg har altid haft vanskeligt ved at tro på at den fandtes her - men jeg synes da at det lyder godt, hvis den gør, og jeg glæder mig til at høre mere.
Det ændrer dog ikke ved min grundlæggende opfattelse af de reaktioner, der har været på det indledende indlæg.
Rart med et fornuftigt indlæg, det eneste i denne tråd indtil viderer. !
Note: det er ikke .Husk i øvrigt: De mennesker du møder på vej op, møder du også på vej ned.
Det er: Husk De mennesker du møder på vej op, du møder dem på vej op igen.
Her står vi så tilbage med dit udsagn om, at det seneste indlæg var trådens hidtil eneste fornuftige...
Det er da tankevækkende, at du alligevel er blevet overbevist af trådens øvrige debattører om, at omend din indledende post var et indlæg - så var det ikke nødvendigvis videre fornuftigt.
Hvad der lignede en uløselig kommunikationskonflikt - ender i forståelse og forbrødring. Smukt!
Akut Akut har sikkert fundet sine penge eller har opgivet at finde dem på Amino for han/hun lader ikke høre fra sig mere. Jeg kan ikke lade være med at spekulere på hvad produktet kan være (hvis det altså er sandt).
Det kan ikke være en vare der skal produceres hos et andet firma. Ingen producent vil fabrikere for 60 millioner uden sikkerhed eller forudbetaling som Akut øjensynlig ikke har.
Akut kan ikke selv producere varen for det skal der ansatte til og ved et overskud på sølle 0,3 % = 200k / mdl er der ingen penge til dem.
Det eneste jeg kan forestille mig er noget udlejning/leasing af en eller anden art. Noget der er sæsonafhængigt, da det ikke er hver måned der er så stor en indtjening.