Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

75.000 søges. 20% rente for 20 dage.

Side 5 ud af 8 (72 indlæg)
Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Akut Akut:

Akut kapital søges Ca. 75.000,-

Har per 1. september startet virksomhed. Det viser sig at være en kæmpe succes. Vi har efter 3 dage genereret en omsætning for 20 millioner om måneden. Og vi regner med at vi til den 1/10-2007 vil have en månedlig omsætning for 60-80 millioner.

Vi søger derfor en der vil og kan smide Ca. 75.000,- øjeblikkeligt, da dette er en hastesag.

Står du og gerne vil låne os penge men ikke helt har 75.000,- så send en mail alligevel, det kan være vi kan finde ud af noget.

-------------- 

Du er da selv for naiv hvis du tror et firma der laver kviqklån på 15 min laver et lån på 75 k til et firma der er 6 dage gammelt og ikke har noget regnskab. ! Andre forhold gør jeg ikke laver lånet privat, og NEJ er ikke i RKI.

Interessant tråd. Først og fremmest stort tillykke Akut Akut med din virksomhed. Jeg kunne godt ha' overvejet, at kaste 75k efter dig, men jeg må indrømme, at det jeg studsede over var ovenstående citater fra dine indlæg. Der er i min verden ingen sammenhæng mellem 75.000 kr. og 60-80 mil. Men en god forklaring og dokumentation på bordet kunne nok rydde skepsis af vejen. Den næste ting jeg studsede over og gjorde min skepsis større var så, at hvis jeg ikke lige "har" 75k så ka' vi nok finde ud af noget alligevel. Men okay, det ku' der vel også være en forklaring på. Det der så - sammen med de andre citater - hev stikket ud var, at du åbenbart ikke selv - privat - er indstillet på, at låne dit firma pengene. Lige netop den kommentar viser, at du ikke selv tror på dine tal - eller som andre har påpeget, at der er noget lusk i det.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 17:30

>>Vi har efter 3 dage genereret en omsætning for 20 millioner om måneden. Og vi regner med at vi til den 1/10-2007 vil have en månedlig omsætning for 60-80 millioner.

Hvordan er det lige at man generer en omsætning på 20 mill. om måneden på 3 dage?????????

Forventet omsætning 60-80 mill om måneden og I mangler 75K *Ligger på gulvet med mavekramper og tårer i øjnene*

Det her indlæg må vi kåre som "årets indlæg 2007" Big SmileIndifferentZip it!Yes

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 19:18

Omsætningen kan godt være realistisk vis manden handler med fx. olie, men så undre det mig at det kun er 75.000 der mangler og han ikke kan låne dem i banken eller anden långiver. Er beviserne på bordet vil det ikke tage en bank meget mere end 1 time at låne ham pengene. Det er fusk.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 19:31

Sikke en fest.... Det er fandme mere spændende at læse denne tråd end at se 10 afsnit af "Forbrydelsen" .... i træk.
Det er sgu længe siden jeg har moret mig så meget her på Amino Party!!!

Forsæt...

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:38

Thorborgs Vidner:

Akut Akut:
Hold kæft hvor må det være træls at være så bitter og bange at man ikke kan søge kapital med et godt afkast uden at i går i noja stadie.

Akut Akut:
Rager mig en skid hva i tror. Er det hårdt for jer at høre fra nogen der har så stor en omsætning efter så kort tid ? og har gjort det uden nogen rigtig kapital.

Du skal heller ikke tro og lytte til alt hvad du hører, men der er vist ikke nogen der beskylder dig for noget her. Det er kun dit ønske om at låne så mange penge der får folk frem i stolen. Og jeg synes ikke det er hårdt at høre om din succes, måske er det rigtige ord "ubegribeligt" eller "særdeles usædvanligt".

Det ser jo desuden ud til, at du netop søger rigtig kapital for at skrabe dine penge ind.

Det er jo netop hans ønske om at låne ikke-ret-mange penge i forhold til at han kan dokumentere en omsætning på 20 millioner om måneden som får folk op af stolen..

Og "flere hundrede tilfredse kunder" i et firma der startede 1. september..

Altså, vi er ret stolte af antallet af nye kunder i vores forretning, men hvis vi kunne få flere hundrede kunder på vores 3 første åbningsdage, og disse flere hunderede kunder tilsammen på 3 dage havde købt for 20 mill (dvs hvis flere hundrede er lig med fx 200 kunder har de købt for 100.000 hver) så ville jeg være stinkende rig nu!  Hvis bare én af disse kunder betalte før den 1/10 behøvede i altså ikke låne 75000 eller hvad?

Hvis det er alvorligt ment, og du virkeligt seriøst har så genial en ide, vil det ikke være noget problem at låne pengene i banken - Især ikke når du siger, du kan dokumentere den høje omsætning.. Hvis firmaet ikke har en dansk bank, kan du jo bare gå til en bank i det land hvor firmaet er registreret?

Du skriver også, at i vil have månedlig omsætning på 60-80 millioner med forventet overskud på 200.000 pr 1/10-07.. dvs du har brugt 59.800.000 kr for at tjene 200.000? (lyder ikke som en god forretning) Hvis du har kunnet låne 59.800.000 kr eller skylder dem til anden side kan jeg ikke se hvordan det kan være så stort et problem at finde 75000 kr.. Men på den anden side skriver du, at du har skaffet denne omsætning uden nogen start kapital..?

Det er nogle helt vilde tal og jeg kan ikke rigtig se sammenhængen i, at du mangler sølle 75000, når du snakker om 60-80 millioner.. og efter 3 dage ...

Hvis du her i debatten kan bevise, som du skriver, at du kan, at du har omsat for 20mill og fremlægge dokumentation for, at du vil have omsat for 60-80 mill til den første, så må du sgu låne pengene af mig ;-)

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:38

Thorborgs Vidner:

Akut Akut:
Hold kæft hvor må det være træls at være så bitter og bange at man ikke kan søge kapital med et godt afkast uden at i går i noja stadie.

Akut Akut:
Rager mig en skid hva i tror. Er det hårdt for jer at høre fra nogen der har så stor en omsætning efter så kort tid ? og har gjort det uden nogen rigtig kapital.

Du skal heller ikke tro og lytte til alt hvad du hører, men der er vist ikke nogen der beskylder dig for noget her. Det er kun dit ønske om at låne så mange penge der får folk frem i stolen. Og jeg synes ikke det er hårdt at høre om din succes, måske er det rigtige ord "ubegribeligt" eller "særdeles usædvanligt".

Det ser jo desuden ud til, at du netop søger rigtig kapital for at skrabe dine penge ind.

Det er jo netop hans ønske om at låne ikke-ret-mange penge i forhold til at han kan dokumentere en omsætning på 20 millioner om måneden som får folk op af stolen..

Og "flere hundrede tilfredse kunder" i et firma der startede 1. september..

Altså, vi er ret stolte af antallet af nye kunder i vores forretning, men hvis vi kunne få flere hundrede kunder på vores 3 første åbningsdage, og disse flere hunderede kunder tilsammen på 3 dage havde købt for 20 mill (dvs hvis flere hundrede er lig med fx 200 kunder har de købt for 100.000 hver) så ville jeg være stinkende rig nu!  Hvis bare én af disse kunder betalte før den 1/10 behøvede i altså ikke låne 75000 eller hvad?

Hvis det er alvorligt ment, og du virkeligt seriøst har så genial en ide, vil det ikke være noget problem at låne pengene i banken - Især ikke når du siger, du kan dokumentere den høje omsætning.. Hvis firmaet ikke har en dansk bank, kan du jo bare gå til en bank i det land hvor firmaet er registreret?

Du skriver også, at i vil have månedlig omsætning på 60-80 millioner med forventet overskud på 200.000 pr 1/10-07.. dvs du har brugt 59.800.000 kr for at tjene 200.000? (lyder ikke som en god forretning) Hvis du har kunnet låne 59.800.000 kr eller skylder dem til anden side kan jeg ikke se hvordan det kan være så stort et problem at finde 75000 kr.. Men på den anden side skriver du, at du har skaffet denne omsætning uden nogen start kapital..?

Det er nogle helt vilde tal og jeg kan ikke rigtig se sammenhængen i, at du mangler sølle 75000, når du snakker om 60-80 millioner.. og efter 3 dage ...

Hvis du her i debatten kan bevise, som du skriver, at du kan, at du har omsat for 20mill og fremlægge dokumentation for, at du vil have omsat for 60-80 mill til den første, så må du sgu låne pengene af mig ;-)

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 21:13

Årets indlæg.. intet mindre ! Party!!!

Det er virkelig genial læsning det her ! Føler mig virkelig godt underholdt.

Det undre mig bare hvorfor folk vil blive ved med at kommentere med seriøse svar på tråden.

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 22:53

Henrik R:

Interessant tråd. Først og fremmest stort tillykke Akut Akut med din virksomhed. Jeg kunne godt ha' overvejet, at kaste 75k efter dig, men jeg må indrømme, at det jeg studsede over var ovenstående citater fra dine indlæg. Der er i min verden ingen sammenhæng mellem 75.000 kr. og 60-80 mil. Men en god forklaring og dokumentation på bordet kunne nok rydde skepsis af vejen. Den næste ting jeg studsede over og gjorde min skepsis større var så, at hvis jeg ikke lige "har" 75k så ka' vi nok finde ud af noget alligevel. Men okay, det ku' der vel også være en forklaring på. Det der så - sammen med de andre citater - hev stikket ud var, at du åbenbart ikke selv - privat - er indstillet på, at låne dit firma pengene. Lige netop den kommentar viser, at du ikke selv tror på dine tal - eller som andre har påpeget, at der er noget lusk i det.

Det er virkelig Amino ånd, Henrik R Big Smile
Selvom man er scammer, så er man jo stadig et eller andet sted iværksætter og skal da selvfølgelig have at vide hvad der er problemet i kommunikationen så det kan gøres bedre næste gang.
Stort Cool

/Claus P

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:23

akut akut.

Du forstår ikke folks noja, som du skriver det. Jeg vil - uden at være fordømmende overhovedet - gerne forsøge at forklare dig, hvor den kommer fra.

Du giver os følgende oplysninger:

1. Du vil låne 75.000 kr. (et forholdsvis lille beløb i sammenhæng med etablering af et firma)
2. Du vil betale 20% i rente på 1 måned (en rentesats som er 10 gange så høj som den vanvittigt høje rente, man kan komme til at betale, hvis man overskrider en betalingsfrist hos en leverandør)
3. Du har intention om at tilbage meget hurtigt.

Disse tre ting er fakta. Ud fra disse fakta, vil det være naturligt at drage følgende konklusioner:

1. Du har ikke formået at lave en forretningsplan, som svarer til virkeligheden
2. Du har taget flere ordrer ind, end du har kapacitet til
3. Du har mødt en "bremseklods", der hvor du har din hidtidige finansiering
4. Du har tillige mødet en "bremseklods" der, hvor man normalt kan få vanvittig dyr finansiering.

Disse 4 punkter er antagelser, som vil være fornuftige ud fra de tre første fakta (og altså uden at vurdere din fortælling om din virksomhed).

Disse 4 punkter gør, som Mikkel fremhæver, at en risikovurdering vil falde rigtig dårligt ud set fra dit synspunkt (igen udelukkende baseret på fakta)

Nu kommer du så med argumenter. Disse argumenter skulle tjene det formål at ændre på den negative risikovurdering.
Argumenterne er følgende:

1. Du kan sagtens betale tilbage, fordi pengene kommer ind "lige om lidt".
2. Du har intention om at betale tilbage, fordi dit likviditetsproblem er midlertidigt.

Et argument skal understøttes af et belæg for at fungere.
Dine belæg er følgende:

1. Jeg har skam styr på det, OK.
2. Der er en god grund til at jeg ikke bare låner pengene i banken.

Belæg nr. 1. har karakter af at være en påstand, og det er almindeligt kendt, at en påstand netop ikke er gyldigt belæg for et argument.
Belæg nr. 2. er mangelfuldt, omend du lover at dokumentere det, hvis en seriøs långiver skulle henvende sig.

Vi står altså med

1. en dårlig kreditvurdering = høj risiko
2. 4 antalgelser, som tager luften ud af dit belæg nr. 1 (Hvis de 4 antagelser - eller blot én af dem - er korrekte, har du jo netop ikke styr på det)
3. to argumenter uden logisk gyldigt belæg

Disse tre ting til sammen vil få de fleste til - bevidst eller ubevidst - at nære væsentlig skepsis overfor dig og dit projekt.

Det kan sagtens tænkes, at dit projekt er udmærket, men du har ikke formået at fremlægge det, så det står i et positivt lys.

Derfor møder du skepsis.

Når du efterfølgende explicit udtrykker din vrede overfor dem, som du møder denne skepsis hos, svækker du blot din egen argumentation yderligere. Du signalerer nemlig, at du ikke har styr på det (hvorfor skulle du ellers blive vred- du ved jo bedre?), og du signalerer, at du er en temprementsfuld person, som man kunne få problemer med, hvis det skulle vise sig vanskeligt at inddrive gælden.

I øvrigt står du også svagt ved at være placeret i et land, hvor den danske lovgivning ikke har mulighed for at nå dig i andre sammenhænge. Det vil da være naturligt at overveje, om en eventuel inkassosag vil have nogen som helst chance i dette land. Endnu et argument for en høj risikovurdering.

Din projektbeskrivelse er med andre ord en ommer, hvis du skal have held med dit forehavende.

Jeg håber, dit projekt er godt og lovligt, og på den baggrund, at du må få løst dine akutte likviditetsproblemer på en tilfredsstillende måde.

mvh Hans

PS - jeg har ind imellem anvendt sarkasme overfor tvivlsomme personager i dette forum. Det er ikke tilfældet her. Jeg er 100% seriøs i ovenstående beskrivelse og kommer udelukkende med den, fordi du giver udtryk for, at du ikke forstår folks skepsis.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 01:45

AndersSaugstrup:

Det er simpelthen for morsomt (eller tragisk), når man løber ind i en af de hér unger, som altid har fået lov, fået ret og blevet behandlet som rockstjerner. De reagerer alle på samme måde, når nogen fortæller dem at de ikke er enige eller at de ikke må få det, de beder om. De går amok!

Var der nogen der sagde Nørrebro :-)

Side 5 ud af 8 (72 indlæg)