Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til at starte ApS -Hvordan?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
dog lyder det du skal udbyde ikke som noget der giver den store risiko

Jef forstår ikke helt hvad du mener med dette? Er det at du ikke ser at det jeg skal sælge har de store omkostninger

Hvad tænker i når man ser på renten, og på det beløb de vil have i pant? 

vh

Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 19:44

Flemming:
Jeg kan ikke lige tænke på en situation, der i opstartsfasen ville give dig en fordel i at være ansvarsbegrænset, når du sælger annoncer.

Hvad er det præcis der gør at du ikke ser en ansvars begrænset opstart som en fordel? 

Jeg vil gerne sige jer mange tak for alle jeres gode forslag og input, det giver mig virkelig noget at tænke over og mere blod på tanden. 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:48

For det første, så er du ene om det. Du driver ikke virksomhed sammen med en partner, som kunne finde på at underskrive dumme aftaler eller rende med pengene.

Dernæst, så kommer du ikke til at påtage dig meget store økonomiske forpligtelser og undertegne dyre kontrakter etc etc. Du er heller ikke i risiko for, at andre mennesker kommer til skade ved dit hverv og du dermed pådrager dig ansvar her.

I det hele taget, så er dit erhverv rimeligt overskueligt, idet man kan kalde det liberalt erhverv eller kontornusseri og derfor behøver du ikke begrænset ansvar/hæftelse i første omgang.

Og renten er bestemt god - og din pant/kaution er helt almindelig. Alle banker ville forlange dette idag, men de færreste ville tilbyde så gode renter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47169
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33

schua123:

Cookie - John Hannover:
dog lyder det du skal udbyde ikke som noget der giver den store risiko

Jef forstår ikke helt hvad du mener med dette? Er det at du ikke ser at det jeg skal sælge har de store omkostninger? 

Hvad tænker i når man ser på renten, og på det beløb de vil have i pant? 

Begge dele har Flemming faktisk svare 100% på samme måde som jeg ville - så jeg er totalt enig med Flemming - TEJOHN

Det betyder ikke at ApS ikke kan være fint nok- men nok ikke absolut nødvendigt vil jeg bestemt mene og hold i det hele taget omkostninger langt nede - need to have og ikke nice to have osv

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 09:57

schua123:
Hvad er det præcis der gør at du ikke ser en ansvars begrænset opstart som en fordel? 

I praksis så er en helt nystartet og "tom" virksomhed ikke kreditværdig i sig selv. Dvs. du vil (stort set) altid blive bedt om at stille med andre sikkerheder for finansiering - og typisk (nærmest som var det en selvfølge) en personlig kaution. Dermed så får du alligevel blandet din privatøkonomi ind i tingene og så er et ApS ikke løsrevet fra dig, andet end i regnskabsmæssig forstand (hvilket sagtens kan være en fordel, det er ikke det). Så snart du får opbygget nogle kontrakter, omsætning og andre værdier - så kan du begynde at forhandle med banken om at stille det som sikkerhed for fx en driftskredit, men det tager nok nogle års resultater.

Så i praksis er fordelene ved et ApS i forhold til et setup som selvstændig i begyndelsen mindre. Dog kan du muligvis opnå leverandørkredit osv. hvor du dermed kan have en form for fordel i et ApS, rent risikomæssigt... 

Min personlige holdning er iøvrigt at jeg aldrig vil stille personlig kaution for noget som helst. En kaution kan lulle en ind i at tro at man har en virksomhed der er kreditværdig - mens man i realiteterne kører på sin personlige forpligtelse. Har man friværdi i hus el. lignende (eller anden måde at skaffe midler), ville jeg til enhver tid anbefale at man tager et lån i det og stiller det fra privat til virksomheden, som alternativ til en driftskredit - frem for at tage en driftskredit i banken med personlig kaution. Risikomæssigt står man på samme måde (ja, eller i min optik står man bedre), man fristes ikke til at stille personlig kaution for et beløb man aldrig kan komme af med efterfølgende hvis ulykkerne skulle ramme (husk at hvis man går konkurs, så har man sikkert ikke udbetalt sig selv en løn i en kort eller lang periode forud for i kampen for at rette op på tingene, så man står normalt under nulpunktet på privatøkonomien i tilfælde af en konkurs - og så ville kautionen så komme væltende ind i tillæg) - og man kan normalt slippe med færre omkostninger end hvad banken vil tilbyde (og du kan tjene lidt renter privat).
Nå, sorry - det var lidt off topic :)

Kristian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47169
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57

Kristian Mogensen:
(husk at hvis man går konkurs, så har man sikkert ikke udbetalt sig selv en løn i en kort eller lang periode forud for i kampen for at rette op på tingene, så man står normalt under nulpunktet på privatøkonomien i tilfælde af en konkurs - og så ville kautionen så komme væltende ind i tillæg)

Jeg synes det var on-topic - og ja ved en konkurs har man faktisk jo normalt et underskud - ofte af en vis størrelse - og hvis det i ganske høj grad er finansieret af en bank mod selvskyldnerkaution, så vil personlig virksomhed være noget der kunne være at foretrække, da man jo så kan fratrække ens tab direkte i anden personlig virksomhed (forsat det trods alt var seriøs drift), hvor man i et ApS - ikke kan bruge underskuddet til noget som helst.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)