Moralsk fordømmelse af situationer, hvor kreditorer ikke får deres penge, fører ingen vegne.
Arggg Ulrik, den er vist lidt søgt den undskyldning :) Tror også godt du ved det...
Cookie har da helt ret, det var et svar på at have sine penge spredt på flere udenlandske konti..... Halloo Rådgiver :)
Hvis man ikke kan have sine penge spredt på danske bank konti, så tror jeg at man kan være ret sikker på at der er noget "skummelt" bag det setup, du burde skamme dig at være JuraRåDgiver Ulrik og komme med sådan et indlæg...
Men til dit forsvar, så vil jeg da gerne høre hvad der reelt kan hentes ved at have udenlandske konti, altså fordele som ikke er snyd og bedrag, venter da spændt på dit svar...
Det jeg mente, for at skrive det mere klart og skåret ud i pap...
Hvis du er mand nok til at starte en form for virksomhed, så burde du også være mand nok til at tage faldet den dag det går galt, og ikke gemme eller skjule penge for nogen som helst, i mine øjne er man en kryster, hvis man gemmer penge og lever videre i sus og dus, mens en masse andre brænder fingrene...
Jeg undre mig over, hvordan tråden er blevet en diskussion om skjulte penge og lyssky affærer. Er det os i mistænker for at gemme penge for kreditorer? En transaktion til et nært familiemedlem vil sikkert ret hurtigt blive afsløret, tror i ikke?
Ja det er ikke altid man ved hvor man havner henne, når man stiller et spørgsmål/skriver indlæg, det er jo lidt trist, for jeg mener at når man skriver herinde, så må det være for at få reelle og konstruktive svar. Desværre udvikler det sig sommetider til mistanke om lidt af hvert. Jeg kan ikke forestille mig (måske er jeg naiv) at nogen vil skrive her, hvis man har noget der ikke tåler dagens lys....måske nogen har en anden mening.
Ja det er ikke altid man ved hvor man havner henne, når man stiller et spørgsmål/skriver indlæg, det er jo lidt trist, for jeg mener at når man skriver herinde, så må det være for at få reelle og konstruktive svar. Desværre udvikler det sig sommetider til mistanke om lidt af hvert. Jeg kan ikke forestille mig (måske er jeg naiv) at nogen vil skrive her, hvis man har noget der ikke tåler dagens lys....måske nogen har en anden mening.
Jeg undre mig over, hvordan tråden er blevet en diskussion om skjulte penge og lyssky affærer. Er det os i mistænker for at gemme penge for kreditorer? En transaktion til et nært familiemedlem vil sikkert ret hurtigt blive afsløret, tror i ikke?
jeg tror ikke der er en eneste der mistænker dig for noget - mon ikke det bare var lidt reaktioner på udtalelse om at man aldrig skulle ha penge i banken og hvis man skulle, så skulle man som minimum fordele dem på flere udlandske konti.
Lad os høre hvad banken siger, for de skal helt afgjort dokumentere klart hvad din kaution for gamle arbejdsplads gik ud, din underskrift på den og at de har orienteret dig om at kautionen skulle indfries - ikke noget med bare et fordringsnummer og det ved banken alt om
Jeg undre mig over, hvordan tråden er blevet en diskussion om skjulte penge og lyssky affærer.
Hvis du læser lidt tilbage i tråden, kan du se at det faktisk intet har med dig at gøre, men er en reaktion mod "Fede maleriers" påstand om, at man aldrig bør have penge stående i banken.
Jeg tilstår uden blusel at jeg stadig ikke forstår sammenhængene, men jeg vil anbefale dig at skrive til bankbestyreren og bede om en forklaring ASAP - kommer der intet svar hurtigt, vil jeg foreslå du skriver til direktionen/bestyrelsen i bankens hovedsæde - derfra får du altid et hurtigt svar.
Det jeg mente, for at skrive det mere klart og skåret ud i pap...
Hvis du er mand nok til at starte en form for virksomhed, så burde du også være mand nok til at tage faldet den dag det går galt, og ikke gemme eller skjule penge for nogen som helst, i mine øjne er man en kryster, hvis man gemmer penge og lever videre i sus og dus, mens en masse andre brænder fingrene...
Hilsen Johnny
Sådan er spillerreglerne ikke. Hvis man vil være med i legen, må man acceptere spillereglerne.
Moralsk fordømmelse af situationer, hvor kreditorer ikke får deres penge, fører ingen vegne.
et "skummelt" bag det setup, du burde skamme dig at være JuraRåDgiver Ulrik og komme med sådan et indlæg...
Det er nødvendigt, at man forholder sig rationelt til den politiske risiko for, at danske myndigheder misbruger deres beføjelser.
For de fleste er det ikke en relevant risiko at afdække. Men for nogle kan det være det.
Hvis KASI-Jesper havde haft sine midler stående på en tysk konto, er det ikke sikkert, at de danske myndigheder kunne have overtalt deres tyske kolleger til at fryse mandens konti på det grundlag, som de havde.
En anden vinkel er, at der gælder meget forskellige regler om myndigheders adgang til bankoplysninger i Danmark og i Tyskland. Så hvis man gerne vil have sit privatliv i fred for nysgerrige danske myndigheder, kan det være en fordel at bruge en tysk konto.