Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken har lænset min konto - Hjælp!

Side 4 ud af 9 (89 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@fede malerier: Du må mene ikke sikrede mod at nogen som du helt korrekt skylder penge, kan få det du skylder. Ellers er der vel ikke meget op til 750.000 kr som er så sikkert som statsgaranterede penge.
Klart hvis man anser det for prisværdigt at skjule penge for kreditorer og andre der så må hænge på ikke at få deres penge - så lyder dit forslag godt

aber doch :)
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:54

Kontant:
- Banken vil ikke tilbageføre pengene. Og heller ikke låne min søn beløbet.

Så er næste skridt at din søn tager kontakt til hans kreditorer, og får lavet aftaler omkring hans virksomheds kortsigtede gæld.

De fleste virksomheder er villige i at indgå en frivillig aftale, frem for at skulle vælte en debitor og forringe udsigten til betaling.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:00

Karsten S. Hansen:

Kontant:
- Banken vil ikke tilbageføre pengene. Og heller ikke låne min søn beløbet.

Så er næste skridt at din søn tager kontakt til hans kreditorer, og får lavet aftaler omkring hans virksomheds kortsigtede gæld.

De fleste virksomheder er villige i at indgå en frivillig aftale, frem for at skulle vælte en debitor og forringe udsigten til betaling.

Rigtig god ide - som jeg husker det, så var beløbet forfaldent idag, så kreditoren skulle faktisk have været kontaktet allerede idag, hvis det skulle have være gjort ordentligt.

Næste ting er: Sønnen og familien må simpelthen prøve at rejse en del af pengene til at gøre kreditoren nogenlunde happy og så finde en løsning på resten. Hvis det ellers er en rimelig god virksomhed, som sønnen driver - så ved familie og venner det også, og kan hjælpe lidt. Hvis bare 10 parter hjælper med gennemsnitligt 1.500, så er det allerede en god sjat penge og så vil kreditoren helt klart se på det med andre øjne.

Når nøden er størst, så må man somme tider grave dybt og bide ting i sig: Så drop skammen og bed om hjælp hos dem, der stoler på jer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:11

enig - aftale med kreditorerne - og så skal sønnen måske - selv om det kan lyde groft - se om han kan hæve på sin erhvervskonto og få betalt kreditorerne som er forfaldne - hvis han har noget kassekredit knyttet til, for som der stod er sønnens erhvervskonto jo i samme bank og der er jo intet galt i at betale sine kreditorer fra kontoen, og så gør det jo banken mindre interesserede i, at sønnens firma skal lukke. Det forudsætter at han har ret til at trække og betale sine kreditorer
vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:45

Henrik Koudahl:

Det er dumt ikke at vende sagen med bankens klageansvarlige inden sagen sendes til ankenævnet.

Den pågældende person findes på enhver banks hjemmeside.

godt råd

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:03
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

hej Kontant

Jeg er ikke sikker på hvad du mener med en "fordringskonto" ( sikringskonto???) og for hvad, men kautionsretligt gælder fortsat den grundregel ( nu overført til Lov Om Finansiel Virksomhed) at du som kautionist dokumenterbart af banken skal have været advaret senest 6 måneder efter at hovedmanden ( ham du kautionerede for) har misligholdt sit eget låneengagement med banken.

Det er en regel banker tit forsynder sig mod og der ligger mange kendelser fra Pengeinstitutankenævnet og domstolene hvor resultat ligger fast: Kautionen kan IKKE gøres gældende af banken udover 6 måneder.

Med hensyn til sin søns midlertidig parkering af sit eget indstående på "fordringskontoen"er det afgørende om du/han kan dokumentere, at banken ved mail, brev eller fax blev orienteret om baggrunden for din søns situation og hans overførsel af saldoen.

Kan du/han/ I det, skal beløbet tilbageføres til din søns konto.

Fra Hedehusene
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 09:51

Advokat Jacob Berner Rue:

Med hensyn til sin søns midlertidig parkering af sit eget indstående på "fordringskontoen"er det afgørende om du/han kan dokumentere, at banken ved mail, brev eller fax blev orienteret om baggrunden for din søns situation og hans overførsel af saldoen.

Kan du/han/ I det, skal beløbet tilbageføres til din søns konto.

Yes

Find mere om mig på Linkedin 

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 10:30

Hvor er det en stor hjælp i giver os her. Tusind, tusind tak.

Hej Jacob.

Pengene er, af banken, trukket på min private lønkonto til gæld på en fordringskonto. Efter samtale med banken fik jeg oplyst at de havde en fordringskonto i mit navn på ca. 41.000 kr. Hvorfor de har trukket 66.000 kr. vidste de ikke og heller ikke, hvor fordringskontoen stammer fra.

At jeg aldrig har modtaget årsopgørelser (vedr. denne konto) eller kan se kontoen i oversigten på min netbank, kunne de heller ikke svare på.

Personen i inkasso afdelingen var ikke at træffe hele dagen i går :-(

Det er altså ikke fordringskontoen min søn har sat pengene ind på, så banken var ikke informeret i forvejen. 

Min søns firma er en enkeltmandsvirksomhed og har hverken lån eller kassekredit. Pengene skulle bruges til delvis forudbetaling af varer og det var meget vigtigt at deadline blev overholdt for levering af varerne, som han i øvrigt har modtaget forudbestillinger på. 

I øvrigt lod de intet stå tilbage på kontoen, hvilket vel heller ikke er helt lovligt.

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 11:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Klart hvis man anser det for prisværdigt at skjule penge for kreditorer og andre der så må hænge på ikke at få deres penge - så lyder dit forslag godt

Moralsk fordømmelse af situationer, hvor kreditorer ikke får deres penge, fører ingen vegne.

Det er altså ligesom hele grundidéen i at drive virksomhed med begrænset ansvar, at der er en risiko, som kreditorer accepterer. Det er derfor man bruger selskaber med begrænset ansvar, og det er derfor man opsparer det løbende overskud i sit holdingselskab eller hæver det som privat udbytte.

Der kan forekomme situationer, hvor en risiko, som er debitors egen, realiseres. Her er det vigtigt, at alle parter optræder modent, fornuftigt og ærligt. Sure opstød hjælper ingen.

Side 4 ud af 9 (89 indlæg)