Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meget lille firma

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg går med en lille drøm om at starte et lille fotograf firma, med 1-2 kunder om måneden maks. Hvilken udgifter kan jeg komme ud for? og hvordan føre jeg regnskab? Hvad skal der betales skat af? og hvordan indberetter jeg disse tal?

mvh Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:57

Dine udgifter bør du nu nok selv være nærmest til at gætte på. Hvis ud ved det ikke kommer over et salg/omsætning på 50.000 kr om året så kan du bare gøre det som person/cpr - uden moms - ellers skal du momsregistreres

Du skal føre helt almindeligt regnskab - indtægter minus udgifter som rent har med virksomheden at gøre = dit overskud og det skal du betale skat af og forskudsregistrere og ha med i din selvangivelse - få evt udvidet ved at bede skat om det - rubrik 211 og ellers brug rubrik 12 

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:09

Hej, tak for svar.

Hvis jeg opretter et CVR, og jeg ikke får nogle kunder, lad os sige det første år, så er der vel ikke noget der skal registres hos skat?

Det er vel kun hvis der opstår nogle udgifter eller indtægter, at der skal føres regnskab og indberettes til skat. Ellers er der vel ikke noget økonomiske udgifter ved at have et CVR?!

Fra Maha Sarakham - Thailand
Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 38
Fra  From Regnskab Skrevet kl. 21:14
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36

Ahhh, mange tak. Det står lidt der skal læses igennem. Men hvis man nu ikke har nogen udgifter og indtægter det første år, er der jo ikke noget at indberette... ikk?

Fra Maha Sarakham - Thailand
Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 38
Fra  From Regnskab Skrevet kl. 21:41

Du skal nulangive vedr. moms samt nulangive på din selvangivelse vedr. resultatet af din virksomhed såfremt du vælger at blive momsreg.

Fra Fredericia
Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 24
Fra  TItan Gaming Systems I/S Skrevet kl. 21:41

Selvom du ikke har kunder eller omsætter for noget i første år skal du vis du har et CVR nummer altså er at du er momsregistreret huske at indberette nul moms når du ellers skulle indberette moms

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:20

Halløj igen.

Tror vi taler lidt forbi hinanden. Jeg mener hvis man har et CVR nummer det første år uden udgifter eller indtægter, og man IKKE er momsregistreret (det er der jo ingen grund til før man kan se at man rammer de 50.000 kr), så skal man vel ikke indberette noget til SKAT og diverse?!

På forhånd tak for svarene :D

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:37
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:57

Men fotograf er vel ikke en service, man får jo et fysisk produkt bagefter... Men hvor ofte skal man indberette nul moms? Er det hver kvartal?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)