Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skiftet til PHP 5.4 - HJÆLP! (Meebox)

Side 2 ud af 12 (111 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Mikkel Olsen:
Det gør mig en smule arrig at høre når en udbyder laver en PHP opgradering fra 5.3 til 5.4 i stedet for at gøre det til en valgfri mulighed. (...)

Udover de åbentlyse grunde i væsentlig bedre performance og sikkerhedsopdateringer i PHP 5.4, som i sig selv burde være grund nok til, at alle og enhver fik opdateret deres ting til at være kompatibelt med dette, fremfor at lade stå til, er det sådan at cPanel (som vi anvender) ikke tillader dig frit at vælge mellem minor versions af PHP. 

Alle kunder er blevet notificeret pr. e-mail for en uge siden omkring opdateringen. Vi har gjort opmærksom på, at gammel og ikke-opdateret kode måske vil opleve problemer efter opdateringen. Samtidig har vi ekstra mandskab siddende klar til at hjælpe de, som løber ind i problemer. Vi gør hvad vi kan, for at hjælpe, samtidig med at vi erkender, at opdateringen er nødvendig.

Så fremfor at lave dette om til endnu en webhosting.dk vs. resten tråd, bør du fokusere på problemerne i ikke at opdatere PHP og de hjemmesider som kører på ældre versioner. Bemærk at PHP 5.3 er i end-of-life. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 16:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Joomlakonsulenten.dk:

Det du ser er ikke fejl, som sådan, men advarsler og betyder ikke noget for driften af din hjemmeside. Det kræver en lidt længere forklaring, hvad forskellen er. ;)

Gør følgende:

1) Log ind i backend
2) Gå til globale indstillinger
3) Klik på fanebladet "Server"
4) I error reporting vælger du "none"

Det vil skjule fejlen, men ikke løse problemet :-) Bare for at skældne mellem de to. Den version af Joomla der køres med bør stadig blive opdateret til nyeste af hensyn til... Alt :-) (performance, sikkerhed, features osv.) 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg sidder med samme problemer i dag, og har mistet omsætning for hele dagen. En meget kedelig dag i dag...

Jeg blev "advaret" om denne opgradering for 6 dage siden... 6 dage før en så stor en opgradering, den 2 august, hvor mange stadig er på ferie. Ahh, det er ikke lykken. Desværre er min programmør ikke blevet færdig, da han først skal ligge systemet på en lokal maskine og installere den på 5.4, for så at teste siden igennem.... vi nåede ikke noget at blive klar til 5.4. :(

Jeg velkommer disse opgradering og bruger også gerne penge på at opgradere mit system til 5.4, men jeg syntes at 6 dages varsel er alt for lidt.

Nu knokler vi på i aften og håber vi er klar til at tage i mod bestillinger af sikkerhedsskilte igen.

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 334
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 16:06

Der er korrekt! Den skjuler blot fejlen.

Trådstarteren har nogle hjemmesider, der ikke fungerer og er interesseret i et "kvikfix".

Så kan vi snakke om opdatering bagefter. Wink

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 16:07

Boysen:
Jeg sidder med samme problemer i dag, og har mistet omsætning for hele dagen. En meget kedelig dag i dag...

Skriv endelig hvis vi kan hjælpe med noget. Vi har også indset, at en uges varsel kombineret med uheldig ferie-timing ikke var frist nok, hvilket vi har taget til os, så det ikke sker igen. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:11

Jeg har lige fået melding om at siden er ved at være på benene igen, så det er rart. Desværre sidder jeg med et costum made webshop system, så det er ikke så "nemt" som med andre open source systemer.

Er glad for at I ser tiden var lidt "knap" :), ellers har der jo ikke været andet end hjælp at hente hos jer, så servicen er jeg skam tilfreds med :)

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 16:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Anders..

Der er ingen der siger at de forbedringer der ligger i den nye PHP version ikke er at foretrække.
Problemet er at opgraderingen, som du har udført på vegne af dine kunder, har direkte konsekvens for driften af deres hjemmesider, og i visse tilfælde kan det betyde deres sider slet ikke kan anvendes, medmindre der udføres rettelser i sidernes opsætning.

Det næste problem er at der sikkert er mange af disse kunder der ikke besidder den fornødne viden til selv at få deres sider "tilbage på sporet" efter opgraderingen er sket.

Det jeg forklarede var at der findes en udbyder, helt konkret webhosting.dk, som har et system der tager højde for denne problematik, ved at give kunden mulighed for selv at bestemme hvornår og om han i det hele taget ønsker at foretage en PHP-opgradering.

Der kan være situationer hvor en kunde har investeret tid og penge i et webdesign, som er udviklet på en måde der kræver relativ meget efter-tilpasning før det er 100% kompatibelt med en nyere PHP version.

Anders - Meebox:
Udover de åbentlyse grunde i væsentlig bedre performance og sikkerhedsopdateringer i PHP 5.4, som i sig selv burde være grund nok til, at alle og enhver fik opdateret deres ting til at være kompatibelt med dette, fremfor at lade stå til, er det sådan at cPanel (som vi anvender) ikke tillader dig frit at vælge mellem minor versions af PHP. 

Giv mig gerne nogle konkrete eksempler der viser det på nuværende tidspunkt er en kritisk nødvendighed at opgradere fra PHP 5.3 til 5.4.
Du kan f.eks. starte med nogle eksempler der viser at sikkerheden i PHP 5.3 er så ringe at en opgradering til 5.4 er et must. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:31

Boysen:
Desværre sidder jeg med et costum made webshop system, så det er ikke så "nemt" som med andre open source systemer.

Meebox er ikke de eneste der har/har haft nogle travle dage pga. denne opdatering, det er gældende for flere hosts.

Der er iøvrigt mange andre cms systemer, som fejler efter en opdatering til php 5.4. 

F.eks. vil Drupal 7 hjemmesider ikke virke, hvis de ikke er holdt up-to-date med core og modul opdateringer. En Drupal hjemmeside kan dog opdateres fra shell med drush, så det er hurtigt løst, men kræver som skrevet shell adgang.

Horde webmail kan også drille lidt.

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 16:34

Hej alle sammen og tak for alle de mange input. Jeg er desværre ikke lige ved en pc, men hvis jeg gør som joomlakonsulenten beskriver ses min side så som tidligere?

Ved godt det nok ikke er den optimale løsning, men står og skal på ferie på lørdag og der skal det bare køre nogenlunde på mine sider.

Meebox: jeg har været igennem jeres chat, hvor jeg havde en længere dialog med Kim. Han nævnte dog ingen andre muligheder end at opdatere sine moduler og plugin. Da jeg nævnte jeg ikke var så teknisk anlagt blev jeg bedt om at kontakte en udvikler.

Glæder mig til at høre nærmere :-)

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 16:42

Hej Jonas,

Jonas Krogslund:
Meebox: jeg har været igennem jeres chat, hvor jeg havde en længere dialog med Kim. Han nævnte dog ingen andre muligheder end at opdatere sine moduler og plugin. Da jeg nævnte jeg ikke var så teknisk anlagt blev jeg bedt om at kontakte en udvikler.

Jeg har tidligere arbejdet med Joomla sider hvor der skulle laves tilpasning pga. konflikter med PHP-versioner og settings. 
Du er velkommen til at sende mig en PM hvis du vil have lidt hjælp.

Side 2 ud af 12 (111 indlæg)