Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

10 Myter om SEO!?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Vil de dygtige Amino-SEOer tage et kig på disse 10 Myter og kommentere om de er enige?

http://searchengineland.com/070830-074852.php skriver at disse 10 antagelser om SEO er myter og dermed forkerte:

1. Du skal tilmelde dine sider til søgemaskinerne
  2. Du har brug for et google sitemap
  3. Du må opdatere dine sider ofte
  4. PPC-reklamer er gavnlige eller skadelige for din ranking
  5. Dit site bliver banned, hvis du bryder google webmaster guidelines
  6. Du bliver smidt ud, hvis du køber links
  7. H1 (eller andre H-tags) skal bruges for at få en god ranking
  8. Ord i din Meta-keywords tag skal også stå på siden
  9. SEO tekst skal være på 250 tegn
  10. Du må optimere til long tail (sjældne søgninger)

Specielt myte 3 og myte 7 synes jeg det kunne være spændende at se en diskussion om.

Håber, at Mikkel, Marcel, Roscoe, Oxkjær, Christian, Thomas, Karsten, Grosen mfl byder ind!

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 14:07

Her er min erfaring med hensyn til de 10 punkter,

1. myte. man skal ikke manuelt tilmelde sig søgemaskinerne.
2. myte. Google sitemap er ikke nødvendigt.
3. delvist en myte. Jeg har selv gode erfaringer med sider der ofte bliver opdateret.
4. har ingen indfydelse på en sides ranking
5. jeg tror man skal være utrolig uheldig for at blive banned fra Google. eller også skal man ihvertfald have lavet noget virklig dumt.
6. det er forkert, men Google ser dog negativt på det at købe links
7. min erfaring siger at h1 h2 h3 giver en bedre ranking, hvis de bliver brugt fornuftigt. Man skal ikke pakke alt tekst ind i <h> tags
8. ord i meta og title skal også fremstå i sidens indhold. eller det SKAL ikke, men det giver bedre resultater
9. Jo mere tekst, des bedre.... til en hvis grænse naturligvis.
10. ?? man skal optimere til de ord der er relevante for ens site.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:18

Nu er din oversættelse jo ikke helt nøjagtig, så jeg ved ikke om vi skal snakke om den originale artikel af Jill Whalen eller din varian? Smile

F.eks. sikriver du:
"Dit site bliver banned, hvis du bryder google webmaster guidelines"

Men i Jill's artiklen står der:
"Your site will be banned if you ignore Google's guidelines."

Og det er jo noget helt andet. Det Jill henviser til er, at at man ikke behøver at lære Googles guides udenad, for hvis man har tænkt sig at følge dem er det meste faktisk ret logisk. Man behøver kort sagt ikke læse dem for at følge dem.

Men, hvis man ikke følger ånden i disse gudes, ja så kan man da bestemt blive smidt ud af Google - eller på andre måder komme til at lide under det. Det er så bare nogle gange at det er risikoen værd, for det er bestemt ikke altid det går galt. Der er ikke altid 100% logisk konsekvens af reglerne :)

Og du skriver:
"SEO tekst skal være på 250 tegn"

Jill skriver:
"SEO copy must be 250 words in length"

Min fremhævelse skulle forklare forskellen :)
Som et minimum er 250 ord stadig et meget godt udgangspunkt, men der er bestemt sider hvor du har brug for meget mere for at trænge igennem. Jill er som sædvanlig alt for snæver i sine betragtninger, og mangler tydeligvis et bredere brancheoverblik.

Vedr. punkt 3 skal man vide, at Jill ikke arbejder ret meget med meget store sites eller sites der konkurere på ekstremt konkurrenceprægede ord. Når man arbejder med den type sites ved man, at en høj "freshness" faktor bestemt har en høj værdi. Men, denne faktor er så ikke alene knyttet til det enkelte dokument. F.eks. vil en debat, eller andet meget levende område på et website, ofte få andre, mere statiske, sider til at ranke bedre - uden der ændres på dem. Så opdatering og dynamik skal ses site-wide - ikke bare som en værdi for den enkelte side.

Vedr. punkt 7 forstår Jill øjensynligt fortsat ikke pointen med H-tagging i forhold til SEO, som er at adskille overskifter fra brødtekst på en måde søgemaskinerne kan forstå. Det har en værdi, og der er H-tagging den absolut bedste metode.

Vedr. punkt 10 er Jills kommentar igen udtryk for hendes snævre, og typisk small-bizz, erfaring. Nogle af de brancher jeg har arbejdet med har 100.000-vis af forskellige søgninger. Hvis man ikke udnytter halen fanger man kun en forsvuindende lille del af målgruppen - den mindst målrettede.

Så naturligvis kan man godt sige at man ikke må ("need", som hun skriver) bruge long tail keywords, men det ver da dumt at lade være, hvis du dermed frasiger dig størstedelen af din målgruppe - ovenikøbet den del af målgruppen som der er størst sandsynlighed for vil konvertere.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:33

Lars, Tak for svarene! Og undskyld at jeg glemte at nævne dig (sammen med en del andre, er jeg bange for!) :-)

Mikkel, Du har ret, det er en OMér. Hér er en bedre oversættelse:

1. Du skal tilmelde dine sider til søgemaskinerne
  2. Du har brug for et google sitemap
  3. Du må opdatere dine sider ofte
  4. PPC-reklamer er gavnlige eller skadelige for din ranking
  5. Dit site bliver banned, hvis du ignorerer google webmaster guidelines
  6. Du bliver smidt ud, hvis du køber links
  7. H1 (eller andre H-tags) skal bruges for at få en god ranking
  8. Ord i din Meta-keywords tag skal også stå på siden
  9. SEO tekst skal være på 250 ord
  10. Du må optimere til long tail (sjældne søgninger)

Både Lars og Mikkel har altså groft sagt erfaringen at H-tags og opdateringer af siderne (eller omkringliggende sider) virker. Hvad mener I andre?

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Horsens
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 14:56
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 14:58

AndersSaugstrup:

Både Lars og Mikkel har altså groft sagt erfaringen at H-tags og opdateringer af siderne (eller omkringliggende sider) virker. Hvad mener I andre?

H-tags er jeg enig i.
Mht. opdatering, så har jeg sider jeg ikke har rørt i årevis og de klarer stadigæk top 10, men selvfølgelig er resten af sitet opdateret.

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 15:24

Her er mit bud

1. Du skal tilmelde dine sider til søgemaskinerne (vrøvl - tilmeld dig gerne alle kataloger - som et led i linkbuilding- men det er noget andet)
  2. Du har brug for et google sitemap (Næh - tværtimod kan det gøre mere skade end gavn)
  3. Du må opdatere dine sider ofte (ja - for hvilken avis vil du vælge? - den fra idag eller den fra sidste uge - det er her de dynamiske sites har en fordel frem for de statiske)
  4. PPC-reklamer er gavnlige eller skadelige for din ranking (Gid de var :) - men ppc er stadig irrelevant
  5. Dit site bliver banned, hvis du ignorerer google webmaster guidelines - hvad mener man med ignorerer - selvfølgelig ryger du ud hvis de opdager du cloaker, wordstufffer, laver usynlige links - men du kan ikke lave en moderne hjemmeside uden at ryge hen over et par guidelines)
  6. Du bliver smidt ud, hvis du køber links (sluk lige den pibe :) - men det kan godt skade da Google er blevet hammergod til at finde de steder der sælger links)
  7. H1 (eller andre H-tags) skal bruges for at få en god ranking (Ja men resten af dokumentet skal være godt struktureret for at det får fuld effekt)
  8. Ord i din Meta-keywords tag skal også stå på siden (Ja og hvad så? - Idag skal man skrive meget specifikt efter det man gerne vil findes på)
  9. SEO tekst skal være på 250 ord (Hop i havet for noget vrøvl - en god seo tekst er en tekst der både sælger og ranker godt - og det kan ikke generaliseres til 250 ord)
  10. Du må optimere til long tail (sjældne søgninger) - Igen alt for generelt - idag skal gode sider indeholde en lang række kombinationer som skal stå stærkt - lige som i adwords kan det betale sig at finde kombinationer uden for megen konkurrence da det er nemt at overhale
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:46
  1. Du skal tilmelde dine sider til søgemaskinerne Næ - hvorfor dog det?
  2. Du har brug for et google sitemap - Næ - men det kan da give dig nogle hints via administrationen
  3. Du må opdatere dine sider ofte - Ja, den er god nok.
  4. PPC-reklamer er gavnlige eller skadelige for din ranking - Og julemandens overflyvninger kan få dig om på side 12 :-)
  5. Dit site bliver banned, hvis du bryder google webmaster guidelines - Hvilke guidelines? ;-) Men ja det kan det blive. Eller en subfolder kan blive det.
  6. Du bliver smidt ud, hvis du køber links Sludder. Men muligvis får du ikke linkjuice ud af købte links. Men hvad er et købt link...
  7. H1 (eller andre H-tags) skal bruges for at få en god ranking Kan være godt ja
  8. Ord i din Meta-keywords tag skal også stå på siden Ja - det skal de da
  9. SEO tekst skal være på 250 tegn Og sider bygget i en rødvinsbrandert ranker bedre.
  10. Du må optimere til long tail (sjældne søgninger). Ja - og til short tail, mid tail, red tail. Optimer til det, du vil være synlig på.

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 15:52

Og julemandens overflyvninger kan få dig om på side 12 :-)

Så det er julemandens skyld at jeg ikke ranker godt på ALLE ord? Rudolf får med mig at bestillle!!

(det var dagens sjoveste)

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 17:48
  1. Du skal tilmelde dine sider til søgemaskinerne --> Nææh, det giver da ingen mening. men du kan da tilmelde dem til katalogerne ;-)
  2. Du har brug for et google sitemap --> Ja helt sikkert... Og et kompas ;-)
  3. Du må opdatere dine sider ofte --> Selvfølgelig må du da det - og det er bestemt også en god idé
  4. PPC-reklamer er gavnlige eller skadelige for din ranking --> Nix, der er endnu ikke fundet nogle beviser for denne påstand.
  5. Dit site bliver banned, hvis du ignorerer google webmaster guidelines --> Nej, men risikoen er der... Men forestil dig hvor få sider Google ville have i deres indeks så ;-) Desuden behøver det heller ikke være et helt site...
  6. Du bliver smidt ud, hvis du køber links --> Og beviset for, at det er mig der har købt dem er...? Så køber jeg da bare links og får dem til at pege på alle mine kunders konkurrenter... Men det er ikke sikkert du får noget ud af linket andet end trafik... Og hvad var formålet helt præcist med linket? Trafik eller linkværdi?? Det ved Google jo ikke ;-)
  7. H1 (eller andre H-tags) skal bruges for at få en god ranking --> Det ville hjælpe godt på det, ja :-)
  8. Ord i din Meta-keywords tag skal også stå på siden --> Ikke helt enig... Det skal være relateret til det der står på siden
  9. SEO tekst skal være på 250 ord --> Okay... Søg på hvad som helst, tag nummer 1 og tæl ordene! Er der 250 - så prøv en ny søgning hehe...
  10. Du må optimere til long tail (sjældne søgninger) -->Vås
Både Lars og Mikkel har altså groft sagt erfaringen at H-tags o

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)