Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg den eneste der er træt af E-mærket?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Både E-mærket og Trustpilot er uanvendelige, idet de ikke garanterer forbrugeren mod dårlige oplevelser i fremtiden, men alene fortæller om andres dårlige oplevelser med websites i fortiden.

Desuden er danske forbrugere som regel meget forvænte og har ikke afstemt deres forventninger med sælger, inden de køber. Derfor oplever man oftere folk, der er skuffet over at tingene ikke bare kører 110% uden fejl, mangler, uoverenstemmelser og meget meget andet.

Til allersidst, så vil jeg lige flage for, at folk der har haft en dårlig oplevelse med et firma tager snakken med firmaet selv, i stedet for at udbasunere deres store skuffelse på Facebook og andre sociale medier, fordi de håber (og til tider får) en overkompensation for deres oplevelse. Meget ofte har de faktisk ikke en skid at have deres brok i, men får alligevel kompensation, da man gerne vil lukke munden på dem på de sociale medier.

Jeg kan brække mig over, at folk oftere og oftere bruger de sociale medier som trussel, hvor før i tiden da var det altid journalister og advokater, som man var bange for som sælger (da disse to persongrupper oftest truede med deres titel for at opnå goder).

Hvis du er sur eller skuffet over en oplevelse i en butik eller på et website, så kontakt dog ledelsen eller ejeren, i stedet for at svine på sociale medier.

Når det er sagt, så kommer jeg aldrig i mit liv til at læse hverken Trustpilot eller E-mærket, men handler hvor jeg føler mig tryg. Hvis de røvrender mig, så skal jeg nok sørge for i sidste ende at få mine penge igen, men ingen firmaer kan i det lange løb leve af dårlig omtale, så derfor ser jeg ikke hverken E-mærket eller Trustpilot som særligt nyttige - andet end at de kæmper for at overleve i et marked hvor de har udspillet deres rolle.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Et eller andet sted fortæller man vel kunderne at man tager reglerne seriøst når man bruger E-mærket. Selvfølgelig koster det lidt penge, men dit site bliver også gennemgået med interval "af E-mærket" og det er jo din garanti over for dig selv og ikke mindst forbrugeren at alt på din side er up2date.

Jeg ved ihvertfald for vores vedkommende at vi ikke nødvendigvis ville fortage de aktuelle rettelser hvis ikke E-mærket gjorde os opmærksom på det. På denne måde slipper vi for selv at holde os ajour med de punkter og vi kan altid få den hjælp vi skal bruge fra E-mærket. 

På den måde syntes jeg egentlig E-mærket er en god investering, ligeledes er det da positiv signal værdi at forbrugeren ved at hjemmesiden er gennemgået og overholder de aktuelle løbende regler. Om man bliver valgt til ved jeg ikke, men man bliver ihvertfald ikke valgt fra !

Hånden på hjertet - så tror jeg ikke dem uden e-mærket hele tiden checker lovgivningen og tilpasser sitet. Så på den måde får du lidt for dine penge og din samvittighed kan helt sikkert være i orden og du kan koncentrerer dig om at sælge varer og passe din forretning.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)