Hej Amino. Vi hos ecigaretten.dk kunne godt tænkte os at sende en mail ud til kunderne en uge efter, de har købt et produkt hos os. Hvordan kan dette lade sig gøre? Vi bruger prestashop.
Hej Amino. Vi hos ecigaretten.dk kunne godt tænkte os at sende en mail ud til kunderne en uge efter, de har købt et produkt hos os. Hvordan kan dette lade sig gøre? Vi bruger prestashop.
Med venlig hilsen
Uden at gå i tekniske detaljer kan de fleste internationale CRM systemer køre automatiske processer. I mit Goldmine BCM CRM system som nu er meget bedaget, ville du sende detaljerne om kunden til web import modulet, og tilslutte en automatisk process der kan indeholde alt fra udsendelse af kundespecifikke emails over opfølgningsplaner, dokumenter, marketing kampagner, telefon opkald...
Der findes email applikationer der kan automatisere et subset af dette.
Det lyder som om du sender nyhedsbreve fra dit cms/eshopløsning Det er under alle omstændigheder efter min mening en dårlig løsning. Disse nyhedsbrevsystemer er generelt ikke optimeret til at lande i inboxen hos kunden. Det er lidt af en videnskab at sikre høj leveringsevne, derfor er mit råd, at du vælger et professionelt nyhedsbrevsystem. Der er ganske mange af disse der kan integreres med prestashop eksempelvis Mailchimp http://connect.mailchimp.com/integrations/mailchimp-sync-for-prestashop Alle disse professionelle systemer kan sættes op til at udsende automatiske mails eksempelvis en uge efter afgivet ordre
Ved ikke havd type mail du vil sende ud til kunderne.
Men i prestashop er der et modul "Opfølgning på kunder" Hvor man derigennem kan Generer en rabatkupon til kunden efter endt ordre osv. (der er 4 email muligheder) Og tænker man så kan "sminke" lidt i emailen til kunden hvis der er noget bestemt man vil sige/ spørge om?
Husk lige at få kundernes accept på at det er i orden at du sender mail til dem!
Evt. få det tilføjet som et tilbud når de køber, at de også kan tilmelde sig nyhedsbrev.
Alt andet er spam.
Må man ikke engang skrive ud til kunden, som trådstarter er inde på, en uge efter købet og sige:
"Hej - tak for dit køb for 7 dage siden. Håber du er tilfreds med varen..." etc.?
Godt nok en lidt stram lovgivning der er på det punkt så :/
Jeg mener at man skal have kundens accept for at gøre det. Men jeg er ikke 100% sikker.
Jeg ved at det er tilladt, og serviceminded, at sende en mail til kunden når man har pakket og afsendt den bestilte vare. I den mail kan man jo "tilbyde" nyhedsmail, opfordre til feedback på Trustpilot hvis man bruger det. Lovgivningen er god nok, den er jo til at beskytte kunderne mod at blive tæppebombet af uønskede reklame (junk) mails.
Og desuden ser jeg ikke noget forkert i at man skal have den accept - hellere det, end at fornærme nogen.
Kan man ikke bare skrive det ind under sine forretningsbetingelser. Noget alla når du gennemføre et køb siger du også ja til en opfølgnings e-mail osv ?