Det er et rigtigt godt forslag. Jeg har selv tænkt på at forbedre denne del af designet. Da er i forvejen et <hr> element mellem hvert afsnit, men det kunne være at man evt. skulle lave en mere visuelt tydelig inddeling, hvis tekst-centreringen i det hele taget skal bibeholdes. Bl.a. på forsiden mangler der stadig at blive lavet den endelige tekst, da min kunde har ansat en person til at lave SEO-tekster. Derfor har jeg med vilje ikke stylet alt for meget på denne del af designet. |
Mikkel Olsen:Jeg vil anbefale dig at besøge printmore.dk fra din smartphone og se om ikke siden er fuldt ud anvendelig.
Alle tekster bør være læsbare uden at du behøver zoome ind, i hvert fald hvis du vender din mobil i horisontal position.
Du fortæller faktisk selv hvorfor den bestemt ikke er optimal, nemlig fordi teksterne ikke er læsbare når man sidder med mobilen på højkant, som jeg personligt altid gør.
Når jeg har lagt en vare i kurven kommer der meget kort en popup frem, hvor jeg kan gå til kurv eller shoppe videre. Den popup når jeg kun lige at se og så er den væk igen. Nu forsøger jeg så at finde ud af hvordan jeg kommer videre i bestillingen, og med mikroskopisk skrift, i samme farver som resten af menuen fandt jeg "kurv".
Med sådan et købsflow mister man kunder og dermed omsætning.
At optimere til mobil betyder netop at oplevelsen skal være bedre frem for bare at bruge viewport tag´et, som meget sjældent er optimalt.
Teksterne på mobilen, når den vendes på højkant, skal være større. I stedet for seks kasser ved siden af hinanden kan man lave tre-og-tre osv. og kunden må aldrig være i tvivl om hvordan man kommer til betalingen (gælder både desktop og mobil).
Alt dette kommer selvfølgelig an på om kunden har budget til at få lavet tingene ordentligt. Vi har flere der vælger viewport-løsningen i første omgang, men vi oplyser også om at det kun er anvendeligt på mobil, men ikke er optimeret til mobil.
Så slutteligt er pointen altså at fordi noget er anvendeligt er det bestemt ikke sikkert det på nogen måde er optimalt eller optimeret.