Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu et google spørgsmål

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer håber i kan hjælpe med lidt gode råd, omkring en google situation jeg er i.
Websiden det omhandler er www.synspunkt.com som er en webshop der sælger solbriller, briller og lign.
Jeg har forsøgt at ramme så mange af de rigtige ting for at opnå en høj placering i google, hvilket vi også har haft (side 1 ved søgning på solbriller), men de sidste ca. 9 måneder har vi været helt væk, ja nærmest blacklistet af en grund.
Prøv at søg på solbriller, og så vil man se at vi er det absolut sidste entry. (op til side 77 for mig, ved godt det er forskelligt for alle).
Med fx msn.dk ligger vi på side 1.

Syntes snart vi har prøvet alt for at forbedre den google placering, men intet ser ud til at virke, lige fra alle rådene omkring højere placering, til at administrerer vores sitemaps via google.
Mit gæt er at det må være noget med en "bad neighbour", men det kan jeg ikke rigtig få bekræftet nogen steder..Kan det være det? hvis ja, hvad kan der gøres, hvis noget overhovedet.

Vi er og har hele tiden været igang med at skaffe backlinks, men det kan godt være svært at få de helt relevante links da synoptik, profiloptik ol. ikke er de nemmeste at få en linkaftale i stand med.

Vores tiltag da synspunkt.com domænet ikke har ville komme op, er at købe nogle nye domæner, bla www.solbriller.nu, men det er ikke optimalt for os, da der er satset meget på .com domænet.

Har i nogen bud på hvad vi har gjort forkert? Er synspunkt.com domænet dødt eller kan det stadig reddes.
Håber at der er nogen der har et par guldkorn til os,

mvh
Claus Heinrich

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se, at på stort set alle dine sider starter titlen med: Synspunkt.com - og så noget mere. Hvis jeg var dig ville jeg fjerne dette så titlen belev mere relevant for indholdet.

 
Derudover med hensyn til solbriller, så har du rigtig mange sider der stort set hedder det samme i titlen, nemlig : Synspunkt.com : Solbriller : Gucci : Gucci (modelnr.) : Gucci (modelnr) o.s.v. - altså titler som er meget ens.
 
Jeg har tidligere lavet lidt "off the record" forsøg netop med titler der stort set er identiske og det kan google altså bare ikke li''.
 
Tager vi et eksempel på et par Gucci solbriller, så prøv og se hvor mange gange der står Gucci på den pågældende side, der er stort set intet andet tekst på de sider.
 
Jeg tror du læner dig kraftigt op af spamming
 
MSN er mere eller mindre ligeglad med dette, men det er Google ikke.
 
 
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Google har et maks. for hvor mange gange ord må gentages inden for et givent tekststykke.  Det betragter de som spam. De vil selvfølgelig ikke fortælle præcis hvordan det hænger sammen, men man skal passe på med det, som du jo nok også har erfaret nu her...

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

hej igen.. først og fremmest tak for svarene.

Ja det med titlerne har været rettet i noget tid nu. Forstå bare ikke hvorfor google ikke har fanget de nye titler. Cachen siger d. 14 på mange af dem, men det er noget længere tid siden at det blev rettet til de nuværende, (mere relevante titler). Kan ses hvis man kigger på selve sitet.
 
Og ja, man kan måske godt forstå at den ser det som spam med bla. gucci på denne side: http://www.synspunkt.com/produkt.asp?modelid=45 :). Vil det være en fordel at fjerne Gucci navnet fra alle, så det kun er modelnummeret man ser. Jeg vil til lille forsvar sige at alle de gucci titler er noget vi har smidt på efter vores placering gik nedad, ihåb om det kunne hjælpe.. Men det har åbenbart bare gjort ondt værrer
Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Metatags som keyword, description og titel er, er en gammel form for søgeoptimering (fra da søgerobotterne ikke var så kloge). Det er stadig vigtigt (mest for det man kan se på google) men dækker kun en meget lille procentdel af, om siden kommer til tops på google.
 
Google har en utrolig mængde ting den kigger på når den skal vurderer din plads. Google er også den søgemaskine der er længst fremme, og de andre følger med stille og roligt.
 
Mht at fjerne alle Gucci titler så er det en dårlig ide, da det er vigtigt at være præcis i metatags, da det er dem der vises når du ligger på Google (det brugerne kan læse). Sørg i stedet blot for at titel, keywords og titel er lidt forskelligt udformet.
 
Søgeoptimering skal vedligeholdes konstant hvis man skal bibeholde en god placering på Google. Det er helt naturligt man falder efter noget tid hvis det ikke vedligeholdes (og her tænker jeg ikke på metatags).
 
Vi har haft en del kunder som vi har lavet søgeoptimering for, og du kan se deres kommentarer her: http://www.techshop.dk/development/produkter_detail.php?produktnavn=Produkter%20-%20referencer

Herunder er lige et lille udpluk af dem:
...stigning i besøgstallet på 30%. En imponerende stigning på et så konkurrencepræget marked...
...Besøgstallene er steget med flere 100%, og på nogle af de mest populære søgeord ligger vi nu øverst på søgemaskiner som Google...
...flere henvendelser end tidligere og en stigning i indtægt...
...yderst professionelle og været gode til at give hjælp og rådgivning...

Jeg kan, hvis du ønsker det, lave en analyse af din side, hvori der står hvad du kan gøre for at din side kommer til tops, og hvor der er også står lidt om hvordan du holder den i toppen.
Jeg kan også tilbyde at gå ind og lave avanceret søgeoptimering for dig hvis du ønsker dette.
 
Hvis du er interesseret er du velkommen til at sende en mail direkte til mig på kim@techshop.dk så jeg kan sende dig et skriftligt 100% uforpligtende tilbud som du kan kigge på.
 
Jeg ser frem til at høre fra dig.
 
 
Med Venlig Hilsen Kim
Fra Næstved
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Til Kim: Ellers tak for tilbudet. :) Men hvis du har lidt "gratis" råd og vejledninger jeg og andre kan have gavn af skyder du bare løs.


Har nu været igennem vores site og rigtig nok havde vi på flere sider en tendens til at bruge produktnavnene alt for meget. Enkelte sider kunne vi tælle op til 80 entries af ordene Gucci, Prada og lign. (Det er problemet med et stort udvalg af ensligende varer)
Desuden havde vi dropdowns på alle siderne som gav adgang til samtlige produkter vi havde. (Dette skabte også en masse skjulte gentagelser af producentnavne og lign) Har vi nu fjernet.

Vi prøver nu at holde os på en densitet på max 4% af samme ord på hver side, og er desuden igang med at fylde relevante tekster ind på alle siderne som har med produkter at gøre.

Meta tags er også blevet renset endnu mere ud, og vi bruger kun keywords og description nu. Alle vores sider varierer i titel og description, men om det er nok ved jeg ikke.

Placeringen er stadig uændret i google, men vi håber det bliver bedre over tid. Og hvis i har flere gode råd hører jeg dem meget gerne :)
Jeg kunne godt tænke mig at vide om man er stemplet "for life" af google, eller om man har en chance for at komme op igen. (Vi er jo ikke slettet, bare Nr.Chock på vores favorit keyword: Solbriller)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke regne med, at datoen på cachen altid er rigtig. Jeg oplever dagligt, på de sites jeg arbejder med, at den er helt gal. For ikke så lang tid siden var der endda en del sites som viste at cachen var fra 1969 :)

Jeg vil ikke anbefale Google Sitemaps i din situation, da dine sider allerede bliver fundet på organisk vis - via den almindelige crawling. Google Sitemaps ændrer ikke på rank - det er udelukkende lavet for at hjøælpe Google med at finde frem til sider de ellers ikke kunne "browse" sig frem til på en sikker måde. Jeg har selv oplevet enkelte eksempler på at Google Sitemaps har SKADET indekseringen af et website, hvilket er endnu en god grund til ikke at bruge det. Jeg anbefaler kun Google Sitemaps hvis der ikke er mulighed for at justere websitet på en måde så en organisk crawling kan finde sted.
 
Du ligger faktisk top 10 på "solbriller" - blot med dit domæne solbriller.nu. Er domænet helt nyt? Det virker ikke på mig som en position du kan holde på den måde ...
 
Der er to ting jeg i første omgang vil anbelae dig at gøre:
 
1) Du har et problem med dobbelt indhold - indhold der kan findes på mere en en URL - f.eks. disse:
 
 
To forskellige URL''er men med samme indhold. Det er Google IKKE glad for, og de er netop i den senere tid blevet langt bedre til at detekte det. MSN har ikke den del på plads endnu.
 
2) Jeg vil derudover anbefale at du kigger nærmere på de øverste resultater i Google på "solbriller" og de andre ord du savner gode rankings på. Undersøg alt hvad der kan have betydning for ranking på de sites der ligger i toppen: Alder på domænet, backlinks, Google PageRank, keyword density, kodning osv. Stil det hele op i et regneark så får du hurtigt et billede af hvad det er der gør at Google prioritere disse sites over dit.
 
Fra Næstved
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel, Tak for svaret!
Jeg går ind og sletter mine sitemaps med det samme på google. Jeg har både på synspunkt og på en andet website benyttet de sitemaps, og har heller ikke kunne mærke noget effekt, ja faktisk den modsatte effekt du selv nævner.

Mht. solbriller.nu så er domænet ret nyt ja. Fra November mdr, men siden der er vi nu dagligt steget, og ligger nu og svinger mellem bund side 1 og top side 2. (Domænet har 1 godt backlink, og så indeholder det ordet solbriller i sin url). Havde heller ikke regnet med at den ville blive ved med at stige da der intet content er på websitet. Planen var at bruge den som en "sprog" indgang til Synspunkt.
Hvis jeg bare kan få Synspunkt op og overtage dens plads, vil jeg blive en meget lykkelig mand.

1) De ens urls du snakker om, er noget helt nyt jeg har forsøgt her i sidste uge "igen i desperation", med at smide &N=Producentnavnet / Produktnavnet op, for bla at have ordet Solbriller i min url på dynamisk vis. Og den virker så på begge sprog.(Jeg skal vist ind og definere en ny måde at sætte det sprog på istedet for en sessionhandling fra hver side som nu.)
Vil du anbefale mig at fjerne de N=navne igen? så url bliver mere ren dvs.
www.synspunkt.com/serier.asp?typeid=1 istedet for www.synspunkt.com/serier.asp?typeid=1&N=Solbriller
På den måde vil det kun være indholdet som ændres jf. det sprog man nu benytter.

Samtidig vil jeg så lave en individuel side til at vælge sprog på..   For mig at se må det fjerne en masse redundans.


2) Ja jeg har nu dyrket de side 1 resultater en del, og over tid afprøvet en masse af det de gør.
Det som jeg kan se der går igen, er brugen af et keyword som subdirectory. Jeg har flere gange overvejet om jeg burde lave en side www.synspunkt.com/solbriller/ hvor jeg dumper indhold ind omkring vores solbriller. (fra fx www.synspunkt.com/serier.asp?typeid=1)
Et lille spm på sidelinien her: Er et /subdirectory/ bedre at benytte end mine N=directory. ? :)

Men jeg vil prøve som du har forslået. Byg skidtet op i et regneark og se om jeg kan se de lyse sten derigennem.

Skulle du eller andre se flere ting som virker helt galt, vil jeg utrolig gerne høre om det så jeg kan rette det op.

Fra Næstved
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, lidt updates.

- Har fjernet det sprogvalg jeg havde i højre top og lagt ind som en selvstændig underside. (Det fjerner en del redundante sider med forskellig url)
- Google sitemaps er bye bye. Heldigvis supernemt at slette
 
- Har prøvet at lege lidt med den ide med subdirectories, for at skille det op på produkttyper: Se fx http://www.synspunkt.com/Solbriller/serier.asp?typeid=1 iforhold til http://www.synspunkt.com/serier.asp?typeid=1&N=Solbriller (Venstre menuen retter jeg først til sidst hvis jeg er på rette spor)
Men på denne måde kunne jeg skille det op så url direkte vil vise via subdirs hvilken produkttype man er igang med at kigge på.
Jeg vil så manuelt gå ind og lave subdirs og smide de samme filer ind på mp3_solbriller, brillestel, lagervarer osv..   Er dette et tiltag jeg burde forfølge 100% ?
 
Fra Næstved
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
ok, kunne ikke lade være. Nu har hele sitet fået en overhaul så produkterne findes i subdirectories
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)