Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anslået indtjening fra Adsense?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er Google Adsense jo en underlig størrelse, men syntes mine indtægter svinger meget.

Jeg har en side med snydekoder mm til spil - www.tidensspil.dk som jeg skriver lidt på. Primært har jeg levet af folk der har spillet Quiz Battle, men har også lidt andet på siden.

Hvad ville i mene at indtjeningen fra en side som denne skulle ligge på? Jeg ligger nemlig og svinger pænt meget, lige fra 198 kr om dagen til 70 kr... Og det er på stort set samme antal besøgende...

Hvad burde side RPM ligge på, på en side med det antal besøgende?

Hvad kan jeg gøre/burde jeg gøre for at optimere siden mht adsense indtjening. Ud over at lave siden mere læsevenlig på tlf og pads... (ja den del er jeg nået til, ved bare ikke helt hvordan jeg griber det an).

Find den billigste pris på Erotisk legetøj på diIdo-priser.dk

Tilmeldt 9. May 13
Indlæg ialt: 66
Fra  Rasmus-Koelln.dk Skrevet kl. 14:39

Der er desværre intet der hedder "burde". Da der er forskel på hvad typer af sider. Foreksempel laver madopskrift hjemmesider næsten ingen penge på AdSense, da de besøgende kun er der af en enkelt årsag; Nemlig at få den madopskrift de leder efter.

Jeg synes da din indtjening lyder meget "rigtig". Du kunne eventuelt dele din CTR%, så vi kan se hvor du ligger der.

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Jan 08
Skrevet kl. 14:55

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 15:07

Tror din side RPM er meget lille i forhold til standard.

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Jan 08
Skrevet kl. 16:38

Men hvad kan jeg gøre for at optimere dette?

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:17

Kig lidt nærmere på det her felt, hvor det fremgår af Google at du ikke har optimeret fuldt ud. Der er en del gode tips, illustrationer og videoer når du klikker videre der:

Du må, i skrivende stund, have 3 ad blocks og 3 link units, og der er nogle størrelser, der giver mere end andre. Kan dog se du bruger den gode lodrette skyskraber 160x600 og i teksterne står også 300x250 nogle steder, men udfra en af videoerne er du bedre tjent med 336x280, da der er hårdest konkurrence herom. Og hvis der ikke er denne, så bruges den til 300x250.

Prøv evt at få samme baggrundfarve på dine link units, samt lave samme linkfarve som resten af sidens. 

Derudover er det også muligt at få en Google Adsense søgefunktion sat på, som jeg først opdagede muligheden for, da jeg læste deres anbefalinger. Den valgmulighed er ikke synlig i menuerne fra start, og jeg kan desværre ikke huske hvordan jeg fandt den, men det lykkedes da, og efter den blev aktiveret, er den synlig i menuen. 

Det er selvfølgelig nok en dårlig idé at makse helt ud med Google-annoncer på tynde sider, som du ser ud til at have en del af, så du er nok nødt til at diffentiere lidt med hvor meget du bruger annoncerne. 

Jeg kan forestille mig du får mange af de samme brugere igen og igen, så her vil det muligvis være en fordel at skifte mellem hvor annoncerne ligger, da folk ellers lærer at undgå dem :-)  

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)