Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mulig Dankort svindel - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er lavet en ordre i min webshop i dag, hvor mails med ordrebekræftigelse og andet bouncede tilbage med forkert adresse (en hotmail ting med kundens fulde navn før @). Det er sket før, så det er der i sig selv ikke noget underligt i.

Men da jeg så ser adressen, så er der stavefejl i vejnavnet. Via lidt kiggen rundt på Google Maps i den pågældende by kommer jeg så frem til den formodede rigtige vej, da byen ikke er så stor. Når jeg slår adressen op på internettet, så får jeg ikke køberens navn frem, som er et ganske dansk navn. På adressen bor der en med et navn, der klinger hen af noget anden etnisk baggrund. (Ja jeg prøver at træde varsomt, så jeg ikke fremkommer racistisk...)

Der er ingen i hele byen med hverken det fulde navn eller blot efternavnet, som er et lidt specielt dansk navn.

Det der sådan set rigtig gør mig mistænksom er, at jeg kan se i den ene mail, der bouncer, hvilket password der er blevet brugt til at oprette kontoen i den danske kvindes navn. Og det matcher præcis det navn på den person af anden etnisk herkomst.

Jeg er ret sikker på, at jeg afviser ordren, men jeg ved ikke, om jeg bør tage yderligere aktion og kontakte en bank for at få dem til at undersøge, om det er et stjålet dankort.

Er der nogen, der har et godt råd/en mening eller kan fortælle mig, hvem man kontakter i sådan en sag?

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 20:31

Har de et nummer tastet du kan ringe til?

Vi har før prøvet at ringe til en bank ang en fake ordre men de var totalt ligeglade.. :/
Ved ikke om Teller er mere brugbar måske?

Men ellers kan jeg ikke lige se at du kan gøre andet desværre...

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:44

Jeg ville afgjort sige til min bank, at jeg havde den bekymring og høre dem om de kan checke det pågældende dankort - hvem det tilhører i forhold til de to navne du har at operere med, og om kortet er meldt stjålet. Teoretisk kan der jo godt på en person med ikke dansk navn på adressen - og så alligevel OGSÅ en person med navnet fra dankortet - men hvis det så også er meldt stjålet eller misbrugt, så skal den jo videre til politiet vil jeg mene, for ellers kan mange andre jo blive taget

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 20:49

Nej, der er desværre ikke angivet noget telefonnummer på ordren og med en e-mail adresse, der ikke er gyldig, kan jeg ikke kontakte vedkommende.

Ja, det er muligt, at det ikke er snyd og at vedkommende blot er dårlig til dansk og ikke kan stave sit eget vejnavn (Ryttergårdsvej er blevet til Rytterrdsvej), ikke kender sin egen e-mail adresse og bruger en andens etniske navn som password til sine online logins. Men det er lidt for mange sammenfald og det vækker min bekymring, da det jo er mig, der mister penge, hvis jeg accepterer ordren og det viser sig at være et stjålet kort.

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 20:52

Hvis de er reelle, så vender i nok også tilbage og spørger hvor deres varer bliver af :-)
- Held og lykke med en god forklaring til dem hehe

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 20:55
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Så kan jeg jo ganske ærligt forklare, at de ikke havde indtastet en gyldig adresse og en gyldig e-mail adresse. :)

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 21:29

høre dem om de kan checke det pågældende dankort -

kræver at han har kortnummeret og det har han jo ikke.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:51

Søren.Pedersen:

Cookie:
høre dem om de kan checke det pågældende dankort -

kræver at han har kortnummeret og det har han jo ikke.

Jeg forstod det som om der var foretaget en betaling med dankort, men forstår nu det ikke er almindelig dankort overførsel sorry

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 21:53

Nej, jeg kan ikke se kort nummeret nogen steder. Man jeg har en "Fraud" knap inde i QuickPay systemet, som jeg overvejer at trykke på. Så må de kunne tage den videre derfra.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

MSkovmose:
Er der nogen, der har et godt råd/en mening eller kan fortælle mig, hvem man kontakter i sådan en sag?

Du ringer til Nets Fraud afdeling på 44892680 og fortæller at du tror at der svindles med kortet. Hvis de er enige, spærrer de det med det samme. Er de ikke, så har du gjort hvad du kunne.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)