Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-conomic og regnskab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 20
Fra  Winter&Samsøe Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg sidder og hygger med E-conomic og syntes sådan set det går okay. 

Men jeg tænker lidt er der krav til man skal kunne se hvilken materialer der er brugt til hvilken opgaver. På fakturaen skriver jeg bare materialer og så en pris.Og selve materialerne vil jeg bare taste ind som finansbilag. Er der nogle krav til at man skal kunne se hvilke materialer der er brugt på hvilke opgaver?. Man vil jo stadig kunne få et samlet overblik over indtægter og udgifter overordnet.

God søndag :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51

Krav i forhold til kunder - nej ikke hvis ikke de kræver det - men

Du køber vel disse materialer hjem og med mindre du køber dem helt præcist til opgaven og aldrig har nogen af dem på lager, så kan du jo ikke føre regnskab, for hvis du ex har 20 meter el-kabel hjemme, så skal det jo være i regnskabet som værdi af el-kabel 200 kr - og bruger du så 5 meter af det på en opgave, så går det jo hen og bliver et forbrug af 5 meter kabel = omkostning 50 kr. Du skal derfor nok regne med selv at kunne ha fuldt overblik over forbruget for at ha den oversigt over indtægter og udgifter.

Alle materialer du måtte købe hjem indgår jo som en værdi og ikke som en udgift før du rent faktisk bruger dem

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 20
Fra  Winter&Samsøe Skrevet kl. 12:12

Min tanke var at købe den til opgaven, og ikke have noget lager. Lad os sige jeg køber for meget kabel, vil det ikke bare betyde jeg får et mindre dækningsbidrag på den opgave og så lade det være med det. Er det "tilladt"?, jeg kan godt se at det ikke giver det helt korrekte billede, da den rest der måtte være også har en værdi.

Og tak for svaret på en højhellig søndag :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:04

Nej som udgangspunkt skal dit lager af materialer opgøres til deres værdi - enten løbende eller ved ex en kvartals opgørelse eller hvad du vil - er det ganske lidt, så ved årsafslutning - men jo mere løbende du opgiver det, jo bedre overblik har du selv

vh

Fra Greve
Tilmeldt 6. Feb 13
Indlæg ialt: 112
Fra  AlbedoSoft ApS - Odoo eksperterne Skrevet kl. 13:06

Hej Christian

Der er ikke nogen krav men det er ekstra omkostninger som gør din avance mindre. Jeg tror at hvis du får besøg af skat vil de da studse over hvorfor du har så stort overforbrug. Jeg ved jo ikke hvad det er du køber og sælger men generelt skal man hverken købe mindre idet så bliver kvaliteten af produktet dårligere men heller ikke mere end nødvendigt også får du ekstra omkostninger. det som du får ekstra skal du ligge på lageret for at få det korrekte regnskab frem. mvh Mitat

Odoo(tidligere OpenERP) fuldt integreret, komplet Belgisk alt i et system med ERP, CRM og HR mv. Kontakt os på 25101616 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:50

Mitat Ucar:
Der er ikke nogen krav
Jo vist er det da et krav at man tager ting man har på lager til indtægt. Man kan jo smide dem ud så alt er brugt på ogaven og dermed bare ha en udgift, men man må ikke beholde lageret uden at tage det til indtægt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)