Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med at markedsføre det tyske produkt " fit line?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kiel:

Så drop alt det ævl om pyramide spil, det er network marketing som er en fuld lovlig forretningsform.

Hvor tager nogen stilling til lovlighed?... Der tages stilling til det er straight up wack.
Det sjovt. Jeg har før fået stukket en "vil du tabe dig seriøst"-seddel i hånden ved Nørreport. Så grinede jeg, og sagde nå, du faldt i pyramidefælden. Svaret var "Det er altså lovligt, så det er ikke pyramide..."

?? sagde jeg det var ulovligt?... Den dumme ko, først beskylder hun mig for at være fed, og så udstiller hun sin naivitet ved at angribe mig.

Men fortsæt du bare med at tro på det Brian. Og tro endelig videre på at produktet virker, men det gør det ik... dobbelt op på at være en spasser.

pyramide-network marketing ... potatoe-po-fucking tartoe

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 09:19

Det er OK at være uenige, men hold venligst debatten i en god tone!

Fra Randers
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 17:34

Huh?

Fra Randers
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 17:37

Nu kan jeg se at kære"kontorinvest" kun kan bidrage med meningsløs nonsens, i den anden tråd vedr PM. Så han skal vist bare ignoreres!

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:30

Hvis en du kender rigtig godt anbefaler dig at evaluere et givent produkt eller anbefaler dig at kigge på en forretningsmulighed, hvorfor så egentlig begynde at tale om pyramidespil, fusk og andre superlativer. Såfremt en seriøs person - i dette tilfælde indenfor konsulentbranchen - har kigget på nogle muligheder, så må man formode at der ikke er noget fikumdik i det - især ikke hvis denne person i forvejen har gode referencer fra andre områder.

Ligeså vel som et givent Network Marketing sælger produkter, ligesåvel skal alle andre typer selskaber også af med deres produkter - inden man begynder at trække en "seriøs person indenfor konsulentbranchen" gennem en mudder-møller, var det måske en god ide at lære lidt af citatet i min signatur ;-)

Personlige anbefalinger møder vi hver evig eneste dag - og når vi får en anbefaling vurderes det altid i forhold til personens kompetencer - uden vi egentlig tænker over det... men prøv at tælle sammen hvor mange gange du i løbet af en dag får anbefalinger: "Tjek den nye sushi restaurant", "Føtex har Kodak kamera til under 1000 - køb det, formidabelt!", "Kør diesel istedet for benzin", "Lease din bil hos Fleggaard", "A-Z har en superbærbar, køb den, ikke den din svoger anbefaler"... Listen er lang... og hvis jeg skal følge logikken i den måde man anskuer muligheder indenfor Network Marketing, ja, så vil alle de anbefalinger vi hver eneste dag får, være værdiløse - eller ihvertfald om nødvendigt puttes i den mistænksomme skuffe...

MVH
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:09

sanglærke:

....og man får så pengene tilbage ved at sætte andre i gang med at blive del af en markedsføringsgruppe.De har en udregningsmetode hvor man løbende bliver betalt efter hvor mange personer der starter under een

Lasse, Lasse, Lasse.... dette her er IKKE en personlig anbefaling.

Anbefaligen kommer FORDI den, der anbefaler selv tjener på at få nogen neden under sig i pyramiden.

MLM ødelægger alle venskaber og al tillid mellem mennesker.... og det er DERFOR mange bliver gale over at blive prakket MLM løsninger på.
Det er respektløst over for mennesker, der er intelligente nok og sætter en ære i at opbygge en sund virksomhed overhovedet at foreslå MLM løsninger.

Eks. en lærer jeg havde, og som ikke havde nogen speciel interesse i mig, henvendte sig pludselig en dag til mig og hørte om jeg ikke ville skifte telefonabbonement. Jeg respekterede læreren højt for hans faglige kunnen inden for sit felt, indtil disse minutter, hvor han prøvede at overtale mig til at købe dette MLM telefonabbonement.

I dag har jeg kun foragt tilovers for ham.

Venlig hilsen, Christian

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:46

Christian, ser udmærket din pointe i forhold til din gamle lærer der vil sælge dig et telefon-abonnement - men som udgangspunkt er MIN pointe, at deles tingene op i to ting: Et godt produkt og en god forretningsmulighed - så vil scenariet være:

Du bliver kontaktet af en bekendt, som gerne vil dele sine erfaringer med dig omkring et produkt, som han eller hun mener du vil have glæde af. Du kan vælge at lytte og evt. tage en beslutning om at evaluere produktet baseret på personens anbefaling.

Du bliver kontaktet af en bekendt, som gerne vil en forretningsmulighed med dig - FORDI (formodes det) denne mener du vil være et godt aktiv for både ham/hende samt selskabet - enten i form af samarbejde - eller den kontaktflade og de resultater du kan skabe.

Blot fordi du KENDER vedkommende i begge situationer, behøver ikke nødvendigvis (og det er det iøvrigt SJÆLDENT) et spørgsmål om at denne vil udnytte dig eller på anden måde suge blodet ud af dine årer.

Hvis jeg igen skal følge forestillingen om at man aldrig må anbefale bekendte et produkt med salg for øje, ja så ville samtlige bekendte der har købt din "effektive markedsførings"-ydelser jo netop være i en situation hvor de kan kalde DIG for en blodsugende-bekendtskabskreds-udnyttende-bandit.

Du skal IKKE bilde mig ind at ALLE din kunder er kold canvas - der må være "varme" forbindelser imellem ;-)

MVH

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:10

Hej Lasse.

Hvis der er nogen, der anbefaler Søgeoptimeringsrapporten til andre, så sker det ikke for egen vindings skyld, men fordi den virkelig kan hjælpe den virksomhed den bliver anbefalet til.

Det jeg ikke bryder mig om er, at et bekendtskab udnyttes i den private sfære med fortjeneste for øje.

Det er noget andet, når vi taler B to B markedsføring. Så kender vi alle spillereglerne og ved, at "afsenderen" sikkert har økonomisk fordel af at agere på en bestemt måde.

Jeg synes bare at den skal holdes der og ikke skal komme ind i folks fritidsliv.

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 23:33

hej Christian og andre.

jeg ved ikke hvorfor du er så skeptisk... virker som om du har prøvet at brænde snuden på nået på et tidspunkt...

men kom der en som tilbuder dig telefoni, eller en flaske shampoo eller hvad det nu er... og det er kanon godt...

så kan du enligt være fuldstændig ligeglad med. om det er firmet der får de 20 kr... eller om(mlm verden) firmaet for 10 kr.. og så ham som har tilbudt dig produktet får 10 kr...

så længe du ikke betaler mere for produkter er i værdi eller hvad.

der findes rigtigt rigtigt mange firmaer nu som ansætter sælgere... som så også går ud og sælger samme produkter... og sjovt nok får de også provision.  de kan bare blive fyret for deres arbejde.... og når de gør det... så har de intet...

men starter du en anstændig mlm virksomhed... og har været ude og sælge... ja så bliver du ikke fyret... og bliver du træt en dag... ja så har du stadig kunder....

så nej kan intet galt se i det... der er selvfølgelig mlm firmaer man kan snakke om det er lovligt eller ej.  men det er så op til en selv at se på.

for mig er et lovligt mlm firma (som udgangspunkt) når

1. man kan blive kunde GRATIS uden at skulle lægge et gebyr...

2. man kan oprette sig uden om mlm systemet hvis man ikke ønsker at høre om det. feks ved ACN, hvor man bare kan blive telefon kunde helt normalt som telia osv. eller kunde som du er feks i en video forretning. eller i amway... jeg har også kunder som kun vil købe produkter.

3. er der et start gebyr SKAL man have produkter for ALLE penge.

4. det skal være muligt at tjene penge UDEN at skulle skaffe sælgere.

5. største delen af ens indtjening skal ikke være på nye medlemmer... men salg i sin forretning.

6. at jeg ikke selv SKAL købe før jeg kan tjene penge selv. (ingen tvangskøb)

7. man skal kunne tjene mere end sin opline. (altså dem som kom før end.) eller ham som har anbefaldet dig det.

det er nogle af de krav jeg stiller. og det virker nu meget godt.

så bliv jeg spurgt om jeg ville arbejde med det mlm firma som tråden her startede med... så ville svaret være klart nej... det er der flere grunde til. jeg syntes ikke at man kan starte et mlm firma op uden produkter, og kun starte kunder, sælgere...  så må man vente til det hele er klart... (ingen ved om de er væk om 14 dage... og så har det kun været penge som har kørt... og de har tjent kassen og er nu væk) lidt skeptisk må man være.

og så virker det også som om (uden at have gået det i dybden) at man SKAL have andre sælgere før man selv kan tjene penge.

så jeg vil da helt klart råde andre til... som er nye i dette fag, også andre selvfølgelig... at skrive ned som jeg lige har gjort... hvad er et mlm firma for dig. hvad mener du selv. og så tag et kig inde på forbrugerombudsmanden hjemmeside... den er rigtig god også som et udgangspunkt.

selvfølgelig skal man ikke hoppe på alt hvad andre siger... og da selv ikke venner og bekendte som Christian siger... det er vigtigt at man undersøger sagen lidt selv... det er nu bedre at sige nej til nået end at miste en rigtig god ven. og siger man ja... så få da det bedste ud af det... og går det ikke... så er det en oplevelse rigere.

og så er det bare op på hesten igen... har selv været med i 5 mlm firmaer nu... så jeg har også haft mine dårlige erfaringer... og firmaer som er stukket af... så nu har jeg sat denne stramme politik over for mig selv... og nu er jeg i amway... og det opfylder mine krav...  hvad opfylder dine???

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 23:39

Effektiv Markedsføring:

Hej Lasse.

Hvis der er nogen, der anbefaler Søgeoptimeringsrapporten til andre, så sker det ikke for egen vindings skyld, men fordi den virkelig kan hjælpe den virksomhed den bliver anbefalet til.

Det jeg ikke bryder mig om er, at et bekendtskab udnyttes i den private sfære med fortjeneste for øje.

Det er noget andet, når vi taler B to B markedsføring. Så kender vi alle spillereglerne og ved, at "afsenderen" sikkert har økonomisk fordel af at agere på en bestemt måde.

Jeg synes bare at den skal holdes der og ikke skal komme ind i folks fritidsliv.

Venlig hilsen, Christian

glemte lige en ting... Christian...

hvis nu du åbnede en restaurang...

ville du så ikke invetere venner og bekendte???

ville du hvis de kom ind for at købe mad en dag... smide dem ud??? for det er jo (fortjenste for øje som du skriver) hvis de køber nået.

eller vil du sige til alle dine venner og bekendte.... hej du nu skal i høre her.... jeg har åbnet ene restaurang. (eller anden virksomhed) kom og spis HELT GRATIS..... ej tror jeg ikke..

det er normalt det er venner og bekendte man snakker med som får det først af vide... sådan er det bare...

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)