Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor kan jeg ikke koncentrere mig om et projekt af gangen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har gang i et projekt som egentlig går godt, det mangler bare lige det sidste.....men jeg kan ikke tage mig sammen til at lave det færdigt da jeg har 4-5 andre ideer som jeg har fået imens jeg har haft gang i det første projekt og vil meget hellere arbejde på at starte noget nyt op. 

Jeg ved godt man skal kun fokusere på en ting af gangen og alt det her, men syntes det er svært.

Nogen der har nogle gode råd til at fokusere på en ting (arbejdsmetoder, psykologiske kneb eller hvad det nu kan være), det kan ikke kun være mig der har det sådan :-)

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 13:02

Hej Henrik

Jeg har faktisk lige skrevet et blogindlæg om "Pomodoro" teknikken. Det er en super god teknik, der hjælper med at holde fokus på det du er igang med. Sæt dig for at du SKAL arbejde på dit projekt de næste 25 minutter, belønningen er så at når de 25 minutter er overstået, så har du 5 minutters fri... og sådan fortsætter du... Læs mere om det her.

\Mikkel 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:04

Henrik:

Hej,

Jeg har gang i et projekt som egentlig går godt, det mangler bare lige det sidste.....men jeg kan ikke tage mig sammen til at lave det færdigt da jeg har 4-5 andre ideer som jeg har fået imens jeg har haft gang i det første projekt og vil meget hellere arbejde på at starte noget nyt op. 

Jeg ved godt man skal kun fokusere på en ting af gangen og alt det her, men syntes det er svært.

Nogen der har nogle gode råd til at fokusere på en ting (arbejdsmetoder, psykologiske kneb eller hvad det nu kan være), det kan ikke kun være mig der har det sådan :-)

Jeg har selv flere andre idéer liggende på computeren, som jeg har siddet og hygget mig lidt med, men det er kun noget, jeg bruger tid på, når jeg indimellem virkelig har brug for en lille pause fra det projekt, der ellers optager rigtig meget af min tid. Jeg tror dit problem er, at du er mere forelsket i tanken om at få idéer og så realisere så mange af dem så hurtigt som muligt, end at du som sådan er særligt forelsket i det enkelte projekt.

Det afgørende for, om man realiserer et projekt er, hvor meget man elsker/brænder for det emne/den branche, man har valgt. Det er alt for hårdt arbejde at skabe noget af substans, hvis hjertet ikke er 100 % med i det enkelte projekt.

Kort sagt, vil jeg tro, at du ikke har fundet det projekt, som giver dig lyst til at blive ved med at kæmpe for det. Men det ved du naturligvis bedre end jeg.

De bedste hilsner

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30

Det er et helt almindeligt problem at sprede energien.

Der er ikke noget forkert ved det. Enten er du af natur meget spredt eller også er du meget igangsættende - eller begge dele - og det bliver let til en vane. Vanen kan du arbejde dig ud af, men ikke den person, du er af natur.

Du kan øve dig i at sortere og skære det unødvendige fra i dit liv. Så tillad dig selv at starte nye projekter, men øv dig samtidig i at vurdere projekterne og prioritere.

Hvis du er meget igangsættende af natur, vil det hjælpe, hvis du finder en makker, som er vedholdende, men som er tung i opstarten. Det er en god kombination.

Noget, der forstærker tendensen til at starte nye projekter, er hvis du skælder dig selv ud over ikke at kunne afslutte. Det kan påvirke dig, hvis du er utilfreds med dig selv, og så bliver det sværere at finde ro til at koncentrere dig og gøre tingene færdig.

Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 14:27

Det lyder som om jeg nok skal arbejde lidt med det, vil prøve den med æggeuret og de 25 min og se om det kan hjælpe :-)

Jeg tror jeg har svært ved at finde noget jeg brænder for (kan ihvertfald ikke forestille mig hvad det skulle være), det jeg syntes er absolut sjovest er at starte noget nyt, men har som sagt svært ved at gøre det færdigt

Men tak for kommentarerne, de gav noget input :-)

Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:36

Det er i min mening den bedste måde at være iværksætter paa. Man kaster en masse bolde i luften og ser hvilke man kan holde længst spillende.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:38

Det problem kender jeg godt Big Smile

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 15:01

Jeg havde engang samme problem, men det er blevet betydelig mindre med tiden. Smile

Jeg læste forskellige bøger omkring personlig udvikling og den bog som nok gjorde det dybeste indtryk var "Grow and think rich" af Napoleon Hill, den er vist fra 1937. Kan varmt anbefales Yes Mit motto er efterfølgende blevet til "Den som vil det mest, vinder altid".

Ud fra det motto, tænker jeg således at hvis jeg ikke får gjort mine projekter færdige, så er det fordi jeg egentlig ikke vil det nok. Den store udfordring, som jeg oplever meget i blandt unge mennesker i dag, er at de ikke aner hvad de vil. Jo de vil være rige, men de har ikke fundet det de brænder for, endnu. Jeg tror på at når man finder det man brænder for, så er rigdom kun sekundært, fordi så er fokus ikke på pengene, men på det man brænder for. Og når man brænder rigtig for noget, så oplever man ofte succes. (Aner ikke om du er ung eller ej).

Nogle af de mest succesfulde og interessante mennesker jeg kender, har først fundet ud af hvad de brænder for i en sen alder. Idea

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)