Som Ole rigtig nok siger, så er kvalificering af kundeemner vigtig.
Alt afhængig af produktet naturligvis.
"Qualifying prospects" er også en god øvelse, inden man tager kontakt til et telemarketing firma.
At kvalificere kundeemner går ud på at finde mulige kundeemner, hvor sandsynligheden for at du ikke spilder din tid ved opkaldet er mindst mulig.
Mange af de oplysninger kan man jo næsten finde gratis ved at kigge på hjemmesider, nyheder eller relaterede artikler.
Et godt trick er jo altid at kigge indad. Hvad ville få dig til at købe dit produkt, hvis du ikke havde hørt om det før?
Et eksempel på manglende kvalificering af kundeemner, som jeg lige kunne komme på, var et Adwords - firma, som ville sælge mig adwords-annoncering på mine kompetencer og teknologier indenfor online kundeservice såsom email management systemer, knowledgebase management og live support via chat.
Men disse søgeord koster op imod 50-70 kr. klikket - grundet høj konkurrence og lav søgevolumen, så min ROI ville være meget udsat og jeg ville være i tvivl om, hvorvidt jeg overhovedet ville få en ROI.
Så for mig kan det bedre svare sig at tale med virksomheder om salgs - og besparelsespotentialet ved at udvikle en helt klar online kundeservice strategi på Internettet
Hvad jeg forsøger på, når kvalificeret kundeemner ringes op, er typisk at kunne sende dem en pdf-fil, som understreger mine argumenter, imens jeg taler med dem.