Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er England ikke med i EU mere ?.

Side 4 ud af 11 (107 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:

Du siger, at pakken er åbnet i tolden. Hvordan ved du det? Sidder der en mærkat på eller er det vedlagt en notifikation?

Der skal selvfølgelig stå, hvorfor pakken er åbnet og af hvem.

Der sidder Gul Tape på der hvor de har haft den åben. Hvor der står (Åbnet for told kontrol) og der står også SKAT på tapen. Så man er da ikke i tvivl om hvem der har været igang.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 15:03

og forretningsfolk der kan komme i kog over tolden må åbne pakker hvad de ved gud må i alle lande mig bekendt

Så kan du måske lige vise mig den paragraf der giver dem lov til det ?. Så slipper alle andre jo også for at sidde og gætte om det her inde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04

Michael:

Jeg venter stadigvæk...

Du kommer nok til at vente længe.

Hvis der er et referencenummer, kan du klage over sagen og bede om at få oplyst, på hvilken baggrund man har åbnet pakken.

Det er helt normal praksis.

Jeg oplevede engang, at skattevæsenet hævede skatterestance på min konto uden at informere mig. Jeg klagede prompte og fik en slags medhold, idet de eftergav pengene, selvom jeg tror, at de var berettiget til pengene. Det var nok til at konkludere, at skattevæsenet havde klokket gevaldigt i det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:07

Michael:

Der sidder Gul Tape på der hvor de har haft den åben. Hvor der står (Åbnet for told kontrol) og der står også SKAT på tapen. Så man er da ikke i tvivl om hvem der har været igang.

Nå, sådan. For mig er det helt okay så. Der var allerede een, der nævnte kontrol af våben, stoffer, truede dyrearter m.m.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47210
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22

Michael:
Så kan du måske lige vise mig den paragraf der giver dem lov til det ?. Så slipper alle andre jo også for at sidde og gætte om det her inde.

nu er det jo ikke min opgave at ligge og rode paragraffer frem, men du kan jo spørge told - for mig er det bare så gammel viden (som altid kan være gal men ikke er det her) at told må kontrollere varer ved ankomsten ved at pakke dem ud

Jeg ville tro §11 stk 2 og flere andre steder i toldloven ville være steder at kigge: https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=16986 men folk som Ravn med stor importviden kan måske være mere præcis eller Henrik K med stor lovviden.

Du kan også læse her fra lægemiddelstyrelsens arbejde med told - at ex i 2011 stoppedes over 8000 pakker med medicin http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/topics/detail--og-nethandel/indfoersel-af-medicin-til-danmark/medicin-stoppes-i-tolden - helt som der stoppes masser af ting der har med truede dyrearter at gøre - våben - narko - kopi produkter og meget andet - alt sammen noget som i alle år har været under toldkontrol, lige som der kan være varer der har andre afgifter og specielle import tilladelser, sprit - en del fødevarer - helt som din bil og taske kan blive kontrolleret når du kører over grænsen fra EU Tyskland - Intet nyt for mig

vh

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 31
Fra  Golfdirekte.dk Skrevet kl. 15:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
§ 15. 2) Told- og skatteforvaltningen kan med henblik på eftersøgning og kontrol af varer uden retskendelse færdes uhindret overalt langs kyster, i havne, i lufthavne, på landingssteder, i transportcentre, i tog, på jernbanearealer og på veje, hvortil der er offentlig adgang. Der kan på de nævnte steder foretages eftersøgning og kontrol af varer i postforsendelser, i pakhuse, i containere, i befordringsmidler og på andre midlertidige eller permanente steder, som kan anvendes til opbevaring af varer m.v.
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 15:38

Poul Madsen:
Der skal selvfølgelig stå, hvorfor pakken er åbnet og af hvem.

Der skal ikke stå HVORFOR den er åbnet! - De behøver ingen grund... Men de skal forsegle den igen.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 15:40

Når nu man læser denne tråd igennem, så må man jo side der er hold i nogle gode gamle danske ordsprog: ' Mod ..... kæmper selv guderne forgæves'.

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:
Når nu man læser denne tråd igennem, så må man jo side der er hold i nogle gode gamle danske ordsprog: ' Mod ..... kæmper selv guderne forgæves'.

Og hvis du havde holdt dig til din egen tråd havde guderne slet ikke behøvet at kæmpe Zip it!

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 16:21
jeg er helt enig med Carsten. Men vil du frem i verden så brok.

bb
Side 4 ud af 11 (107 indlæg)